2024-02-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
*Gör en anonym orosanmälan till soc, föräldrarna verkar inte ta tag i problemet/försummar sitt barn
*Anmäl skolan till skolinspektionen, skolan har uppenbart brustit på flera paragrafer enligt skollagen
*Dra en vit lögn och säg att ni byter skola om inget görs, ingen rektor vill förlora en massa pengar
*hyr in en vakt som är med på skolan och skicka fakturan till kommunen. Om inte skolan kan ordna med en trygg plats för ditt barn, ja då får dom vara beredda på att betala för en vakt som kan ge ditt barn trygghet.
Citera
2024-02-28, 18:55
Medlem
Citat:
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Kräv att skolan sätter upp kameror
Citera
2024-02-28, 19:04
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Blir så när man inte lär sina barn att stå upp för sig själva
Hade du lärt han det så hade mobbarna kommit hem med blåtira och näsblod
Citera
2024-02-28, 19:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det kan säkert stämma delvis, men det hjälper ju inte riktigt någon som är mobbad om de blir ännu mer mobbade och hårdare mobbade för att de gör motstånd.

Men det är generellt inte så, det är en idé som du fått för dig. Det värsta du kan göra är att bli kuvad mentalt och det är typiskt att den kuvade intellektualiserar anledningar att det hade varit värre om personen gjort motstånd.

Citat:
Det fungerar inte att käfta emot en officer som är en översittare alla gånger.
Man får gilla läget, byta pluton eller klaga och ha tur att någon gör något åt översittaren.
Att käfta emot kommer bara gör allt outhärdligt, vilket kan vara det sämsta alternativet.

Det är så mobbning i stora drag fungerar.

Nej det är inte typiskt alls. Översittandet inom det militära har ett helt annat syfte.
Citera
2024-02-28, 19:38
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Läsförståelse. Skriv rätt från början så slipper du sånt här.

SEJ, DEJ. Herregud.
Det här är jättespännande - "Läsförståelse" utan frågetecken? (Jag antar lite självsvåldigt att det är en fråga, eller kanske en indignerad kommentar, du ställer till mej eftersom jag skrev ett svar till dej?) "Sånt"? Hmm...uj, uj, uj... Det heter "sådant". Och inte använder du skiljetecken heller efter "Herregud" utan en simpel liten fjollig punkt. Den uttrycker definitivt inte den förtrytelse du uppenbarligen upplever. Herregud! 😂 Jävla idiot, håll dej till ämnet eller håll käften! Vi pratar om mobbade barn här, inte vad som irriterar dej i skriftväg.
Citera
2024-02-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det är generellt inte så, det är en idé som du fått för dig. Det värsta du kan göra är att bli kuvad mentalt och det är typiskt att den kuvade intellektualiserar anledningar att det hade varit värre om personen gjort motstånd.

Nej det är inte typiskt alls. Översittandet inom det militära har ett helt annat syfte.
Hur vet du det?

Det är skillnad på att jävlas och va genuint elak.
En del befäl får sparken, straffas eller får byta jobb av en anledning.
Citera
2024-02-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Vem ska spela dig i filmen?

Samma kille som spelar med din mamma i svenska nybörjare😘
Citera
2024-02-28, 19:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hur vet du det?

Det är skillnad på att jävlas och va genuint elak.
En del befäl får sparken, straffas eller får byta jobb av en anledning.

För att jag har läst på. Det är två olika saker. Inom det militära så bryter man ner en person i syftet att ändra på personen, mobbing har inget sånt syfte. Ett mobboffer kan inte undgå mobbing genom att ändra på sig och bli någonting annat.

Du blandar ihop olika saker och så bildar du en felaktig uppfattning av verkligheten byggd på dina anekdotiska upplevelser istället för att ta in vad forskningen visar.
Citera
2024-02-28, 20:04
Medlem
Citat:

Det enda du ska göra, om det du skriver nu stämmer, är att kontakta skolinspektionen. De kommer i sin tur kontakta skolan och begära ut all kommunikation mellan skola/föräldrar och hur de hanterat situationen. De gör sedan en bedömning om skolan vidtagit de omedelbara åtgärder som krävs vid mobbning.

Tänk dock på att begreppet mobbning ibland kan vara svårt att definiera. Som förälder kan du tycka att det är mobbning men det måste ha skett systematiskt under en längre tid.

Lycka till!
Citera
2024-02-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Om du läser igenom alla mina inlägg så får du veta att jag definitivt inte behöver gå om skolan (jag utgår från att du menar grundskolan). Jag har betydligt högre utbildning än så, men det är tråkigt att du inte förstår det. Gå om skolan, kanske?

Är du här och snackar skit också?
Varenda tråd jag läst där du varit delaktig så har du ALLTID velat framstå som att du är bättre än andra människor. Har du ingenting vettigt att addera till tråden så tycker jag du gör bäst i att lämna den, förstår du inte att hans barn lider?
Citera
2024-02-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att jag har läst på. Det är två olika saker. Inom det militära så bryter man ner en person i syftet att ändra på personen, mobbing har inget sånt syfte. Ett mobboffer kan inte undgå mobbing genom att ändra på sig och bli någonting annat.

Du blandar ihop olika saker och så bildar du en felaktig uppfattning av verkligheten byggd på dina anekdotiska upplevelser istället för att ta in vad forskningen visar.
Läst på om vad och vart?

Vad är det du inte förstår?
Tror du allt ledarskap inom det militära är bra?
Du har inte gjort någon militärtjänstgöring va?

Vad säger forskningen då?
Citera
2024-02-28, 20:47
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Är du här och snackar skit också?
Varenda tråd jag läst där du varit delaktig så har du ALLTID velat framstå som att du är bättre än andra människor. Har du ingenting vettigt att addera till tråden så tycker jag du gör bäst i att lämna den, förstår du inte att hans barn lider?
Kul att du läser mina inlägg i trådarna. Då vet du att jag faktiskt är bättre än väldigt många.😉 Lite trist att du är så dum att du inte begriper det. Jo, jag förstår väldigt väl att TS barn lider, men med utgångspunkt från hans inlägg gissar jag att han är oförmögen att göra något vettigt åt saken. Han ställer ju faktiskt frågan här på Flashback. Dock, om man har inställningen att ett mobbande barn är en "horunge", så vill jag påstå att man har ytterst liten möjlighet att rätta till det hela. Men du kanske har en fiffig patentlösning på det här som ingen tidigare har tänkt på? I så fall får du gärna berätta det för mej. Eller ännu hellre för TS. Han behöver få veta - NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in