2024-02-28, 17:10
Medlem
KjellKjellborns avatar
Slå tillbaka ännu hårdare är det enda som hjälper. Använd tillhyggen om det så behövs.
Citera
2024-02-28, 17:16
Medlem
Slå tillbaka är det enda som hjälper. Så länge man ses som svag och undergiven så kommer det att bara fortsätta. Det är verkligheten vi lever i, och då fungerar det inte att prata mobbaren till att sluta.
Citera
2024-02-28, 17:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Så här ska du göra:
Ring din lokala boxningsklubb och boka in några privatlektioner.
Ingen som du ringer kommer kunna lösa detta problem åt dig. Efter några lektioner kommer din son lösa problemet på egen hand och därigenom växa som människa.
Citera
2024-02-28, 17:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Steppa upp och gör det djävligt klart för mobbaren föräldrar att mobbingen kommer upphöra här och nu.... annars tar diskussionen en annan vändning om det sker en minsta lilla antydan till mobbing.

Du ser till att hålla rötäggets föräldrar ansvariga... och därefter agerar du.
Citera
2024-02-28, 17:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Nacka fanskapet.. Hade mina barn fått genomlida detta DAGLIGEN och jag inte gjort något hade jag hellre tagit livet av mig . Svika sitt barn så kraftigt är under all kritik . Skäms för helvete !!

Leta reda på kräket och sparka ut tänderna på aset eller betala någon att göra det . GÖR NÅT FÖR FAN !!!

Om du mot förmodan är man avsäg medlemskapet direkt för du är en kärring
Citera
2024-02-28, 17:28
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Du kan betala en äldre söt tjej eller trygg-storbyggd snubbe i högre klass för att guarda honom. Ta reda på någon som e popis o inte opålitliga. Betala dom en skälig summa. Börja på 1000kr sen gå upp till 2, 3 ,4+. För 2v
Din son får sen berätta om de är valuta för pengarna.

EN SHYSST person skulle görs de nästan gratis. Behövs bara va någon som säger ifrån och säga att de e fan inte okej. Man behöver inte gå så hårt fysiskt. Såvida de inte är typ kriminella.
Citera
2024-02-28, 17:36
Medlem
Turbaas avatar
Största problemet med sådant är att det statliga systemet fortfarande inte fungerar.

Nyp ungen som jävlas själv.
Nämn inga namn.
Fortsätter det så är det bara att se till så det händer lite konstiga saker för den familjen utan spår.

Olyckor händer tyvärr
Citera
2024-02-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ett skolslagsmål brukar generellt inte sluta förrän åtminstone ett par smällar utdelats. Det behövs inga "seriösa skador", det räcker att det känns. Återigen, du får ingen status som mobbare att spöa upp den minsta grabben i skolan som har Star Wars-bilder i skåpet, du tänker som ett mobboffer gör. Vi som inte mobbar brukar bygga upp komplicerade händelseförlopp i huvudet där vi tänker att "självklart kommer situationen att sluta i slagsmål" för det är det som vi är mest rädda över men mobbaren har inte det i åtanke så det är en tankefälla som förstör för dig.
Vilket innebär att den som är äldre och större i princip alltid vinner eller om de är flera st så är det också förlorat.
Vidare så utgår du ifrån att mobbare skulle vara rädda för slagsmål, ja visa kanske är detta men många är inte det, speciellt om de är starkare än den de mobbar.

Vidare så utgår du ifrån att det handlar om fysisk mobbning.
Det kan lika gärna vara psykiskt.
Citera
2024-02-28, 18:03
Medlem
JackBlacks avatar
Här är lösningen: https://www.youtube.com/watch?v=zjciaS6ugy0
Citera
2024-02-28, 18:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vilket innebär att den som är äldre och större i princip alltid vinner eller om de är flera st så är det också förlorat.
Vidare så utgår du ifrån att mobbare skulle vara rädda för slagsmål, ja visa kanske är detta men många är inte det, speciellt om de är starkare än den de mobbar.

Vidare så utgår du ifrån att det handlar om fysisk mobbning.
Det kan lika gärna vara psykiskt.

Nej sluta. Det värsta i livet är inte att du får stryk, det går över. Om andra ser att du är kuvad däremot har du dock förlorat det viktigaste slaget i det viktigaste kriget, det som utspelas i ditt psyke. Du kan inte visa upp för andra att du är kuvad.
Citera
2024-02-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Jag blev det när jag var liten.. Tills sist så fick pappa nog och ”träna” upp mig lite i boxning och byggde upp ett jävla självförtroende i mig. Han sa låt dom retas under tiden jag tränar dig och sen så ska du ge igen. Så ja efter ca 2mån så va jag ”klar” och pappa sa till mig när dom mobbar dig så slå den första som restas allt vad du kan på hakan med knytnäven. Jag gjorde det, däcka han direkt och han blev chockad och grät som en bebis. Efter detta så slog de delvis slint i skallen på mig och jag slog mycke i skolan men jag slapp iallafall och bli mobbad.

MAN MOBBAR INTE NÅGON MAN FÅR STRYK AV… enkelt

Vem ska spela dig i filmen?
Citera
2024-02-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej sluta. Det värsta i livet är inte att du får stryk, det går över. Om andra ser att du är kuvad däremot har du dock förlorat det viktigaste slaget i det viktigaste kriget, det som utspelas i ditt psyke. Du kan inte visa upp för andra att du är kuvad.
Det kan säkert stämma delvis, men det hjälper ju inte riktigt någon som är mobbad om de blir ännu mer mobbade och hårdare mobbade för att de gör motstånd.

Ibland så finns det inte så mycket andra alternativ än att spela med.
Som när man gjorde gröntjänst.
Det fungerar inte att käfta emot en officer som är en översittare alla gånger.
Man får gilla läget, byta pluton eller klaga och ha tur att någon gör något åt översittaren.
Att käfta emot kommer bara gör allt outhärdligt, vilket kan vara det sämsta alternativet.

Det är så mobbning i stora drag fungerar.
Det är inte alltid att kraftigt motstånd fungerar utan det kan ha motsatt effekt istället, vilket på sikt kan bryta ner en stark person.
Då är alternativen att man flyttar där ifrån eller att någon faktiskt kan påverka går in och styr upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in