2024-02-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har jag missat nåt?
Vad hände med kistan och vem hittade nyckeln?

2024-02-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag måste bara få skriva av mig gällande Tim.
Han är en sån totalt menlös person utan någon egen identitet. Han har inga egna åsikter, utan styrs helt av andra. Han vill se ut som en gangster, och skulle han hamna i sådant sällskap är han lätt att övertyga till att begå vad som helst.

Som sagt, vill se ut som något annat än den han är. För egentligen är han en menlös liten mammagris, helt utan manlighet. Han styrs totalt av en sån som Fredrik, som i sin tur alltid ser till att omge sig med ja-sägare som Tim. Man känner igen dessa personer från sin egen omgivning.

Om han undkommer att bli kriminell (chansen är ändå rätt god då han inte längre är tonåring) kommer han sluta tillsammans med en dominant kvinna som styr och ställer honom utan att han själv ens märker det. På samma sätt som han nu styrs av Fredrik, men själv tror att han är med och bestämmer något.

Han är en sån som, precis som Levin, säkert blivit utnyttjad många gånger av kvinnor, och sedan blivit lämnad när hon inte längre haft någon nytta av honom. Själv står han där handfallen och fattar inte vad som hände. "Vi som hade det så bra".

Gällande Fredrik kan jag bara säga att han framstår som mer och mer osympatisk ju mer man ser av honom. Hans positiva sidor väger inte längre upp. Han är den raka motsatsen till Tim/Levin, dvs falsk, manipulerande, parasiterande, lyckas styra och ställa utan att hans flock ens märker det. Flockmänniskorna tror att de är med och tar beslut, fast det i själva verket är Fredrik ensam som bestämmer.

Och att som 35+ skryta om hur lat och arbetsskygg man är, är inget som ger pluspoäng någonstans. Inte ans att ta hand om sin egen kropp orkar han, trots relativt ung ålder. Om 20 år är han en förtidspensionär på 150 kilo. Jag antar att det är hans mål.
Så sant allt du skriver
2024-02-28, 20:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Aha... jag såg inte slutet av det programmet. Får titta på play.
2024-02-28, 20:35
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag måste bara få skriva av mig gällande Tim.
Han är en sån totalt menlös person utan någon egen identitet. Han har inga egna åsikter, utan styrs helt av andra. Han vill se ut som en gangster, och skulle han hamna i sådant sällskap är han lätt att övertyga till att begå vad som helst.

Som sagt, vill se ut som något annat än den han är. För egentligen är han en menlös liten mammagris, helt utan manlighet. Han styrs totalt av en sån som Fredrik, som i sin tur alltid ser till att omge sig med ja-sägare som Tim. Man känner igen dessa personer från sin egen omgivning.

Om han undkommer att bli kriminell (chansen är ändå rätt god då han inte längre är tonåring) kommer han sluta tillsammans med en dominant kvinna som styr och ställer honom utan att han själv ens märker det. På samma sätt som han nu styrs av Fredrik, men själv tror att han är med och bestämmer något.

Han är en sån som, precis som Levin, säkert blivit utnyttjad många gånger av kvinnor, och sedan blivit lämnad när hon inte längre haft någon nytta av honom. Själv står han där handfallen och fattar inte vad som hände. "Vi som hade det så bra".

Gällande Fredrik kan jag bara säga att han framstår som mer och mer osympatisk ju mer man ser av honom. Hans positiva sidor väger inte längre upp. Han är den raka motsatsen till Tim/Levin, dvs falsk, manipulerande, parasiterande, lyckas styra och ställa utan att hans flock ens märker det. Flockmänniskorna tror att de är med och tar beslut, fast det i själva verket är Fredrik ensam som bestämmer.

Och att som 35+ skryta om hur lat och arbetsskygg man är, är inget som ger pluspoäng någonstans. Inte ans att ta hand om sin egen kropp orkar han, trots relativt ung ålder. Om 20 år är han en förtidspensionär på 150 kilo. Jag antar att det är hans mål.

Tror inte ett dugg på att han varit med i gäng. Kunde inte svinga en hammare eller yxa första veckan. Lär i bästa fall ha varit sparkar på någon som ligger ner.
"Kommer från ett förflutet med mkt våld". Jag orkar inte.
2024-02-28, 20:35
Medlem
kukflashs avatar
Förstår mig inte på Fredrik, hur kan man vilja framställa sig själv som lat och myglande i riks-TV?
Jag tänker främst på möjligheterna till jobb, han är ändå "frilansare"
2024-02-28, 20:48
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Förstår mig inte på Fredrik, hur kan man vilja framställa sig själv som lat och myglande i riks-TV?
Jag tänker främst på möjligheterna till jobb, han är ändå "frilansare"
Eller hur, helt obegripligt. Det kanske kunde vara kul om någon 17-åring försökte göra sig ett namn som en söndercurlad lat överklass-slyngel. Men någon som närmar sig 40?
2024-02-28, 20:49
Medlem
Fredrik tror han kan vinna farmen genom att berätta för produktionen att han låtsas vara sjuk. Dom ser han som en bra motpol för tillfället för "bra tv", men han åker nog ut på ett lite "snöpligt" sätt när det drar ihop dig.
Produktionen hade nog gärna sett Cornelia N som vinnare. En historia om revansch, men när hon börjat med att kasta bort pizzan i en tid när vi strävar mot zero food waste och säger att hon vill ta ut kärringarna så har dom nog funderat några gånger till.
Lägg till när hon tog chansen på senaste tinget och försökte snyfta till sig en finalplats.
Det var väl hon och en till deltagare som frös ut polisen för tio år sen, för att sen slängas omkring som en trasdocka i finalen när dom gjorde upp i säcken.
En typisk mobbartyp som inte förtjänar en vinst.

Jag tippar på att det blir C1 mot Ronja i finalen. Ronja har ju hittills visat ganska exakt noll fighting spirit men hon glider liksom ändå med.
Det märks ju att C1 är en sån som ogärna snackar skit i syncen. Obekväm med att få ledande frågor och det är väl allt som oftast "good guys" som tar sig hela vägen.
Är det nån återvändare som förtjänar att vinna så är det Levin, men han blev ju av me alla amuletter.
Lite löjligt kan jag tycka, då det blir så tydligt att det till stor del är prduktionsstyrt.
2024-02-28, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Hon tar nog hand om honom som en liten bebis och går igång på det. Eller är likadana båda två.
Hon måste ju skämmas inför kompisar, familj och jobbarkompisar. ”Det här är min sambo. Han ligger och sover halva dan när alla andra är uppe och sköter gård och djur. Den vecka han ska chefa på gården så fejkar han sjukdom så han kan ligga och sova hela dan!” Det finns ju inget i Fredriks agerande på farmen att vara stolt över som sambo. Pinsamt!
2024-02-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon måste ju skämmas inför kompisar, familj och jobbarkompisar. ”Det här är min sambo. Han ligger och sover halva dan när alla andra är uppe och sköter gård och djur. Den vecka han ska chefa på gården så fejkar han sjukdom så han kan ligga och sova hela dan!” Det finns ju inget i Fredriks agerande på farmen att vara stolt över som sambo. Pinsamt!

Ja.. för mig är det obegripligt hur man klarar och vill öppet vara så men förmodligen har man inte mycket till samvete i sig själv.

Det som är mer obehagligt är den samvetslösa sidan trots att de är ett spel också. Att man inte alls känner någon ånger för när man skiter helt i andra och fejkar allt. Å sen kan kliva upp extremt manipulativ och berömma alla. Visst de är en slags socialintelligens men det är på en så enormt kallnivå.

Men iofs är det här inte intelligent.. han förstår ju inte konsekvenserna av hans beteende kommer straffa sig efter programmet.. Nåväl han skiter nog i det om han inte har ett samvete.
Senast redigerad av rawjudge 2024-02-28 kl. 21:07.
2024-02-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ciro menar du?

Han var ju en syltrygg som valde att åka hem, och gjorde en läggmatch mot Andreas för att ortengänget, som han tillhörde, skulle kunna säkra storbondestugan.
Hade gärna sett honom i final om det inte vore så att han allierade sig med resten av skräpet i slaskhinken.

Håller med dig där. Jag är också övertygad om att det var en läggmatch. Jag tyckte bra om honom innan det.
2024-02-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Ska nog se att dom kommer ut med "att det var bara ett spel för TV".

Men jag håller med dig, hade jag haft en partner, vän, familjemedlem som betedde sig så hade jag fan skämts ögonen ur mig!
2024-02-28, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Ska nog se att dom kommer ut med "att det var bara ett spel för TV".

Men jag håller med dig, hade jag haft en partner, vän, familjemedlem som betedde sig så hade jag fan skämts ögonen ur mig!
Eller så var det ”fulklippt av produktionen”🤮. Så trött på bortförklaringarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in