Citat:
Ursprungligen postat av
snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Säg åt sonen att han har din tillåtelse att sänka den andra ungen och att du står på hans sida. Det är bara det som funkar, min äldsta hade en förmåga att alltid få dom tuffa barnen emot sig utan anledning, för drygt tre månader sedan så hamnade sonen i en konflikt med ett gäng barn, dock så gjorde han exakt det jag sa att han skulle göra, näsbenet gick av och barnen blev rädda, även hans kompisar 😅 dock så förklarade jag för sonen att nu gäller det att han tar ansvar och vara en förebild för andra barn, för han förstod att VÅLD löser problem. Din son har all jävla rätt att försvara sig! tänk så här, han lever bara en gång, ska hans barndoms tid bli förstörd för en mupp unge? Nej, din son ska ha en bra barndom. Mobbaren kommer sluta och din son kommer få tillbaka självförtroendet 💪
Om inte annat så misshandlar du pappan till mobbaren framför mobbaren, din son ska se på så att din son lär sig att lösa problem på ett korrekt sätt och inte det här jävla hen sättet där man ska berömma mobbaren och tänka på hans bakgrund.
Kör hårt 💪