2024-02-28, 13:48
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Skulle spridit det på sociala medier. Då jävlar brinner det i arslet på föräldrarna och skolan. Tagga skolan och föräldrarna också. Berätta historien, lägg upp citat/bilder. Alla människor räds sociala konsekvenser.

Ta det mycket allvarligt och gör rätt för din son. Komihåg att tydliga samband mellan psykisk ohälsa och psykos förekommer i högre grad bland vuxna som blivit mobbade som barn.

This.
Sociala medier är nyckeln mot mobbning (ironiskt nog trodde folk det skulle möjliggöra mobbning).
Häng ut föräldrarna och ungen så mycket det bara går med namn och adress. Det kommer inte ta långt tid innan de får hembesök
Citera
2024-02-28, 14:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vilka skador?

Tror du seriöst att alla mobbade kan försvara sig såpass mycket att de kan tillfoga seriösa skador på deras mobbare/mobbaren?
Återigen det är inte som på film.

Ett skolslagsmål brukar generellt inte sluta förrän åtminstone ett par smällar utdelats. Det behövs inga "seriösa skador", det räcker att det känns. Återigen, du får ingen status som mobbare att spöa upp den minsta grabben i skolan som har Star Wars-bilder i skåpet, du tänker som ett mobboffer gör. Vi som inte mobbar brukar bygga upp komplicerade händelseförlopp i huvudet där vi tänker att "självklart kommer situationen att sluta i slagsmål" för det är det som vi är mest rädda över men mobbaren har inte det i åtanke så det är en tankefälla som förstör för dig.
Citera
2024-02-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Kontakta mobbaren och förklara att det är hälsofarligt att fortsätta mobba, det gjorde jag med min sons 2 plågoandar. Det funkade fint, sonsne fick en lugn skolgång efter det.
Citera
2024-02-28, 14:23
Medlem
Med tanke på hur TS skriver i tråden, så misstänker jag att det är han som blir mobbad i skolan.
Citera
2024-02-28, 14:31
Medlem
Citat:
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Säg åt sonen att han har din tillåtelse att sänka den andra ungen och att du står på hans sida. Det är bara det som funkar, min äldsta hade en förmåga att alltid få dom tuffa barnen emot sig utan anledning, för drygt tre månader sedan så hamnade sonen i en konflikt med ett gäng barn, dock så gjorde han exakt det jag sa att han skulle göra, näsbenet gick av och barnen blev rädda, även hans kompisar 😅 dock så förklarade jag för sonen att nu gäller det att han tar ansvar och vara en förebild för andra barn, för han förstod att VÅLD löser problem. Din son har all jävla rätt att försvara sig! tänk så här, han lever bara en gång, ska hans barndoms tid bli förstörd för en mupp unge? Nej, din son ska ha en bra barndom. Mobbaren kommer sluta och din son kommer få tillbaka självförtroendet 💪

Om inte annat så misshandlar du pappan till mobbaren framför mobbaren, din son ska se på så att din son lär sig att lösa problem på ett korrekt sätt och inte det här jävla hen sättet där man ska berömma mobbaren och tänka på hans bakgrund.

Kör hårt 💪
Citera
2024-02-28, 14:38
Moderator
Sun Rulers avatar
Om du inte kan lösa det via kontakter med skolan eller vårdnadshavarna till mobbarna så hade jag kontaktat media och ett juridiskt ombud. Ombudet kan föra er talan gentemot skolan som inte vidtagit de nödvändiga åtgärderna.

Ombudet kan bistå er med anmälan till BEO (Barn och Elevombudet).
Citera
2024-02-28, 15:17
Medlem
ChiefenKings avatar
Konfrontera de i skolan och om föräldrarna invänder så konfronterar du de med. Kommer aldrig sluta om du inte visar lite cojones.

Andra alternativet är att din son tar den största mobbaren och ger han ordentligt med stryk tills han säger att han ger upp.
Citera
2024-02-28, 15:40
Medlem
D4Cs avatar
Citat:

Enkelt, sätt han i närmsta MMA/BJJ/Brottningsskola. låt han träna 4 dagar i veckan så spöar han GARANTERAT skiten ur dem inom 6 månader, betydligt snabbare om han är av normal storlek.

Dessutom lär han säg att inte vara rädd. Nästan samtliga på klubben kommer att vara tuffare än mobbaren och dessutom trevliga. Få saker bygger karaktär och life skills som kampsport.
Senast redigerad av D4C 2024-02-28 kl. 15:53.
Citera
2024-02-28, 15:58
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Du får gå en rond med skolan till. Hänvisa till skollagen, hota med skolinspektionen. Rör det sig om fysiskt våld så polisanmäl.

Prata med mobbarens offer. Påtala även där att du måste polisanmäla eller göra en orosanmälan.

Att lösa situationen med våld är inte rätt väg att gå. Det kan sluta illa för alla inblandade.
Citera
2024-02-28, 16:12
Medlem
tjallepetters avatar
Hade tagit kontakt med horungens föräldrar.
Citera
2024-02-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Enkelt, sätt han i närmsta MMA/BJJ/Brottningsskola. låt han träna 4 dagar i veckan så spöar han GARANTERAT skiten ur dem inom 6 månader, betydligt snabbare om han är av normal storlek.

Dessutom lär han säg att inte vara rädd. Nästan samtliga på klubben kommer att vara tuffare än mobbaren och dessutom trevliga. Få saker bygger karaktär och life skills som kampsport.

Det här är faktiskt den bästa idén hittils!

Hur stor är din son? Skulle du säga att han är jämnstor med sin mobbare? I så fall skulle självförtroendet av att kunna skydda sig vara tillräckligt för att få ett slut på det.

Jag skulle säga att boxning är nog den bästa sporten mot en random mobbare, det krävs bara ett hårt slag tillbaka så har han satt honom på plats. Är han under 15 så blir det inget straff heller förutom lite samtal med socialen och de kommer förstå om han har varit mobbad.
Citera
2024-02-28, 16:56
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matheus666
Säg åt sonen att han har din tillåtelse att sänka den andra ungen och att du står på hans sida. Det är bara det som funkar, min äldsta hade en förmåga att alltid få dom tuffa barnen emot sig utan anledning, för drygt tre månader sedan så hamnade sonen i en konflikt med ett gäng barn, dock så gjorde han exakt det jag sa att han skulle göra, näsbenet gick av och barnen blev rädda, även hans kompisar 😅 dock så förklarade jag för sonen att nu gäller det att han tar ansvar och vara en förebild för andra barn, för han förstod att VÅLD löser problem. Din son har all jävla rätt att försvara sig! tänk så här, han lever bara en gång, ska hans barndoms tid bli förstörd för en mupp unge? Nej, din son ska ha en bra barndom. Mobbaren kommer sluta och din son kommer få tillbaka självförtroendet 💪

Om inte annat så misshandlar du pappan till mobbaren framför mobbaren, din son ska se på så att din son lär sig att lösa problem på ett korrekt sätt och inte det här jävla hen sättet där man ska berömma mobbaren och tänka på hans bakgrund.

Kör hårt 💪

Ja det är ju kul till den andra ungen tar med sig en kniv för att ge igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in