2024-02-28, 12:07
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tweedy fick skadestånd på 80 000. Det va väl rätt så..soft

Man märker ändå vilket skämt dumpen är. Många skämtar på TikTok har gjort egna sounds osv ifrån dumpens videor haha.

Jag tror att såna organisationer som dumpen t.o.m. kan ha en motsatt effekt. Mer och mer hängs ut, vilket kanske tillslut ledde till att det är så vanligt så att det inte blir en stor grej.

Gäddorna kan gadda ihop sig och börja göra YouTube video och prata om sitt begär hur naturligt det är med attraktion till tonåringar. tillslut skulle mer och mer och våga säga emot dumpen och dess sektmedlemmar.

Dumperns dagar borde vara räknade.
Du har så rätt i det du skriver. Det allvarliga och seriösa försvinner, och som jag många gånger har sagt, det känns som att det ska levereras pga swish en. Grundtanken är jättebra men det blir så fel.
Citera
2024-02-28, 13:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Sök hjälp Ankan! Du är ingen talesman för barn som utsätts för sexuella övergrepp!
Din enda kunskap där är möjligtvis egenintresse och det hjälper inte barn.
Så sök hjälp innan du skadar fler.
Jag gick hos en som kallade sig psykolog, denne tutade i mig att jag blivit utsatt för övergrepp av mina bröders kompisar, och att jag hade förträngt det. Detta var osant, hur jag kom till insikt om det kan jag inte beskriva i detta format, det är för komplicerat. Men detta ställde till det för mig i min resa till att må bättre, detta var en otjänst till mig. Som tur var konfronterade jag inte dem, då det var osant.

Jag har därmed en sorts insikt i barn som utsätts för sexuella övergrepp, eller snarare tror sig vara utsatt.
Citera
2024-02-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tweedy fick skadestånd på 80 000. Det va väl rätt så..soft

Man märker ändå vilket skämt dumpen är. Många skämtar på TikTok har gjort egna sounds osv ifrån dumpens videor haha.

Jag tror att såna organisationer som dumpen t.o.m. kan ha en motsatt effekt. Mer och mer hängs ut, vilket kanske tillslut ledde till att det är så vanligt så att det inte blir en stor grej.

Gäddorna kan gadda ihop sig och börja göra YouTube video och prata om sitt begär hur naturligt det är med attraktion till tonåringar. tillslut skulle mer och mer och våga säga emot dumpen och dess sektmedlemmar.
Dumperns dagar borde vara räknade.

Det skadeståndet fick väl de som misshandlade honom och slog sönder bilen betala, men knappast dumpen.
Motsatta effekten är nog att gäddor blir extremt försiktiga och går under såväl polisens som dumpens radar och då har ju dumpen bitit sig själv i svansen.
Citera
2024-02-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyans2026
Det är förvånande hur många gäddor de ändå lyckas ta, det bör vara många som fattar att det är fejk när personen de chattar med kläcker ur sig "jag är 14 så att du vet" efter 23 sekunder.

Ja speciellt om personen inte explicit har sökt minderåriga.
Citera
2024-02-28, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Det skadeståndet fick väl de som misshandlade honom och slog sönder bilen betala, men knappast dumpen.
Motsatta effekten är nog att gäddor blir extremt försiktiga och går under såväl polisens som dumpens radar och då har ju dumpen bitit sig själv i svansen.

Precis så är det. De kommer bara gå under radarn och fortsätta på ett annat sätt.
Citera
2024-02-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag trodde det var en myt det här med att gäddor/pedofiler upplever att barnet är intresserad av och mår bra av sexuell kontakt med vuxen men det verkar det inte vara.
Är nog en vanlig tankegång. Då blir det också lätt att skylla ifrån sej på barnet.
Det visar även att de är svåra att stoppa.

Jag förstår hur du menar. Samtidigt är det oroande att minderåriga sitter nakna på Ome TV samt Omegle och onanerar helt öppet och frivilligt. Läste precis en artikel om detta.
Citera
2024-02-28, 13:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyans2026
Det är förvånande hur många gäddor de ändå lyckas ta, det bör vara många som fattar att det är fejk när personen de chattar med kläcker ur sig "jag är 14 så att du vet" efter 23 sekunder.
Fast det vet du inte, de försöker framställa att gäddorna vet åldern från början, men det är nog vanligare med 23 dagar än 23 sekunder. Just det att det tagit så läng tid innan de får veta åldern, kan vara det som lurar dem, då de tror Dumpen säger åldern direkt.
Citera
2024-02-28, 13:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag gick hos en som kallade sig psykolog, denne tutade i mig att jag blivit utsatt för övergrepp av mina bröders kompisar, och att jag hade förträngt det. Detta var osant, hur jag kom till insikt om det kan jag inte beskriva i detta format, det är för komplicerat. Men detta ställde till det för mig i min resa till att må bättre, detta var en otjänst till mig. Som tur var konfronterade jag inte dem, då det var osant.

Jag har därmed en sorts insikt i barn som utsätts för sexuella övergrepp, eller snarare tror sig vara utsatt.
Skammen över att ha blivit utsatt för övergrepp kan vara så stor att man inte vill inse vad man har varit med om och hellre förnekar det.
Citera
2024-02-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Snyggt svar på direkta frågor ändå...

Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
I USA är det staten som agerar dumpen & informerar om det är en sexförbrytare som är nyinflyttad i ett kvarter, så varför inte i Sverige.

Nu låter jag ju som super anti pedofili & frigid men det är jag inte, pojkar över 10 borde få knulla alla storlekar på fittor, något annat är djurplågeri, flickor däremot ska ha kyskhetsbälte.
En jävla skillnad. Dumpen hanterar inte dömda förbrytare som i USA. De hänger ut folk DE tycker borde varit dömda.
Citera
2024-02-28, 14:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skammen över att ha blivit utsatt för övergrepp kan vara så stor att man inte vill inse vad man har varit med om och hellre förnekar det.
I mitt fall var det inte så, det var en annan händelse som spökade. Säkert har misstag gjorts för andra, man bör vara noga med vem man anlitar, det finns många halvutbildade som jobbar och låssas vara kompetenta. Dessa kan om man har otur förstöra ens liv.
Citera
2024-02-28, 14:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I mitt fall var det inte så, det var en annan händelse som spökade. Säkert har misstag gjorts för andra, man bör vara noga med vem man anlitar, det finns många halvutbildade som jobbar och låssas vara kompetenta. Dessa kan om man har otur förstöra ens liv.
Ja att gå till någon halvutbildad är nog ingen bra ide.
Citera
2024-02-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
En jävla skillnad. Dumpen hanterar inte dömda förbrytare som i USA. De hänger ut folk DE tycker borde varit dömda.

I USA skulle dumpens agerande generera miljonbelopp i skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in