2024-02-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissemissen123
Hon är assistent på byggprogrammet och inte ordinarie lärare. Jag vet för jag har stor insyn på Polhemsskolan och fått detta bekräftat. Naturligtvis kommer det inte passa "fröken" men då får hon söka ny tjänst i kommunen. Detta är inte en gissning utan fakta.

Arbetsgivaren är förvisso fri att leda och fördela arbetet, men detta lär inte facket gilla, då läraren då byter arbetsuppgifter och yrkesgrupp. Detta kan absolut ses som en bestraffning vilket också är tveksamt från arbetsgivarens sida då ingenting i utredningen kan säga bu eller bä om hennes agerande.
Citera
2024-02-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Arbetsgivaren är förvisso fri att leda och fördela arbetet, men detta lär inte facket gilla, då läraren då byter arbetsuppgifter och yrkesgrupp. Detta kan absolut ses som en bestraffning vilket också är tveksamt från arbetsgivarens sida då ingenting i utredningen kan säga bu eller bä om hennes agerande.

Det kan jag inte uttala mig om. Jag vet bara att så här är fallet och det kanske finns mer som inte ännu är klart med utredningen? Kanske pågående polisanmälan?

De har ju tagit beslut att splittra arbetsgruppen och jag tror inte de törs sätta dessa lärare på andra anpassade skolor för det lär bli ramaskri från både föräldrar och framtida kollegor.

Personligen tycker jag att de inte ska får arbeta kvar alls inom skola eller med barn/ ungdomar överhuvudtaget, men det är min åsikt.
Citera
2024-02-27, 19:35
Medlem
Citat:
Det kan jag inte uttala mig om. Jag vet bara att så här är fallet och det kanske finns mer som inte ännu är klart med utredningen? Kanske pågående polisanmälan?

De har ju tagit beslut att splittra arbetsgruppen och jag tror inte de törs sätta dessa lärare på andra anpassade skolor för det lär bli ramaskri från både föräldrar och framtida kollegor.

Personligen tycker jag att de inte ska får arbeta kvar alls inom skola eller med barn/ ungdomar överhuvudtaget, men det är min åsikt.

Det beror som sagt på vad som har hänt, vilket vi inte vet något om. Som jag har skrivit tidigare är särskoleverksamheten en verksamhet som lider av exakt samma problematiska förhållanden som psykiatrin. I dessa verksamheter är olämpliga metoder vanligt förekommande.
Citera
2024-02-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Lärarna kanske fick ultimatum från kommunen, ta det här jobbet eller inget alls? Vi har ju inte sett alla filmer eller vilka som talade nedvärderande kring föräldrar. Det kan ju ha varit lärare?
Citera
2024-02-28, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Lärarna kanske fick ultimatum från kommunen, ta det här jobbet eller inget alls? Vi har ju inte sett alla filmer eller vilka som talade nedvärderande kring föräldrar. Det kan ju ha varit lärare?
Nej, för det hade varit något arbetsrättsligt (avsked). Vilket facket bekräftat att lärarna inte varit aktuella för. Så inga varningar, risk för uppsägning eller liknande.
Citera
2024-02-28, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Har hela samtalet i form av text och även hört ljudfil och kan säga det är samtliga som talar illa om föräldrar och barn. Både lärare, fritidspersonal och bitr rektor.
Citera
2024-02-28, 07:55
Medlem
Vad har hänt med fritidspersonalen ?
Citera
2024-02-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sistre
Nej, för det hade varit något arbetsrättsligt (avsked). Vilket facket bekräftat att lärarna inte varit aktuella för. Så inga varningar, risk för uppsägning eller liknande.

Att man förflyttar personal ”som man vill bli av med” till tjänster där man tror att de ska säga upp sig själva händer ofta på alla sorters arbetsplatser.
Citera
2024-02-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arasfang
Har hela samtalet i form av text och även hört ljudfil och kan säga det är samtliga som talar illa om föräldrar och barn. Både lärare, fritidspersonal och bitr rektor.

Precis som du själv gör om folk. Så vad är då skillnaden.
Du är ju inte bättre än dom i så fall.
Citera
2024-02-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relicanth
Precis som du själv gör om folk. Så vad är då skillnaden.
Du är ju inte bättre än dom i så fall.

Arasfang säger ju bara sanningen, vad är det för fel? Förstår att du tycker det är jobbigt att sanningen kommit fram men så är livet, man får ibland ta konsekvenserna efter sitt handlande!
Citera
2024-02-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen75
Arasfang säger ju bara sanningen, vad är det för fel? Förstår att du tycker det är jobbigt att sanningen kommit fram men så är livet, man får ibland ta konsekvenserna efter sitt handlande!

Vad är jobbigt för mig?
Jag är inte inblandad som ni andra.
Undrar mig bara över hur ni håller på, ni är inte ett dugg bättre.
Framför allt inte du som är ute på en personlig resa mot en av personalen.
Citera
2024-02-28, 17:36
Medlem
Citat:
Tror korpen menar att du tycker hela historien är jobbig och du skriver att det är en personlig agenda från korpen, så kan det absolut vara. Men jag tror du är en av lärarna med ditt resonemang och då har nog korpen råkat illa utan av dig tidigare som man kan utläsa, vilket inte förvånar mig alls. Jag vet också vilka ni lärare är och det är knappast sympatiska människor om man inte dansar efter deras visa.

Du är fri att tro vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in