2024-02-27, 23:24
Medlem
jag börjar tröttna på att pengar dras per månad från mitt konto så jag funderar på att byta bank, vilken bank är billigast eller kostnadsfri? jag behöver inga förmåner jag behöver endast en bank att ha pengar i samt ett sätt att använda pengarna genom bankkort samt självklart bankid, inga förmåner inga försäkringar.

just nu betalar jag drygt 40 kr i månaden och vill slippa detta sen betalar jag räkningar också så detta ska vara billigast också
Senast redigerad av zzcool500 2024-02-27 kl. 23:30.
Citera
2024-02-27, 23:27
Medlem
https://kreditfokus.se/billigaste-banken/
Citera
2024-02-27, 23:34
Avslutad
Haft handelsbanken i 23 år och har aldrig haft problem med dem.
Citera
2024-02-28, 00:27
Medlem
Marginalen bank?
Citera
2024-02-28, 01:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool500
just nu betalar jag drygt 40 kr i månaden och vill slippa detta sen betalar jag räkningar också så detta ska vara billigast också
Jag kör med Skandiabanken och har de tjänster som du tar upp utan att betala en krona eftersom dom bara tar avgift för kortet som jag inte har skaffat och kör istället med det fria paketet hos Lunar som heter light och kostar bara 79 kr i frakt för att få hem fysiskt kort, bara att sätta in via Swish från Skandia till Lunar.
Citera
2024-02-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag kör med Skandiabanken och har de tjänster som du tar upp utan att betala en krona eftersom dom bara tar avgift för kortet som jag inte har skaffat och kör istället med det fria paketet hos Lunar som heter light och kostar bara 79 kr i frakt för att få hem fysiskt kort, bara att sätta in via Swish från Skandia till Lunar.
Om man tycker 79kr är för mycket, så kan man välja northmill eller kreditkort istället. Föredrar dock lunar då det har bra ränta (3.75%)
Citera
2024-02-28, 01:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Om man tycker 79kr är för mycket, så kan man välja northmill eller kreditkort istället. Föredrar dock lunar då det har bra ränta (3.75%)
Ja okej bra med alternativ, Northmill är också bättre att använda utomlands eftersom de inte har valutaväxlingspåslag men till det kör jag med revolut och N26.
Citera
2024-02-28, 02:01
Medlem
Han efterfrågar ju kompabilitet med BankID. Inte ett kreditkort/kreditkonto enbart.
Citera
2024-02-28, 02:42
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool500
jag börjar tröttna på att pengar dras per månad från mitt konto så jag funderar på att byta bank, vilken bank är billigast eller kostnadsfri? jag behöver inga förmåner jag behöver endast en bank att ha pengar i samt ett sätt att använda pengarna genom bankkort samt självklart bankid, inga förmåner inga försäkringar.

Jag har bankkonto och bankid hos Skandiabanken, kostar inte en krona.
Sen har jag klarnas VISA-kort kopplat till kontot på Skandiabanken, det är också gratis.

Betalar inte ett öre.
Citera
2024-02-28, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
https://kreditfokus.se/billigaste-banken/
Sidan du länkar innehåller felaktiga siffror.
Citera
2024-02-28, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Jag har bankkonto och bankid hos Skandiabanken, kostar inte en krona.
Sen har jag klarnas VISA-kort kopplat till kontot på Skandiabanken, det är också gratis.

Betalar inte ett öre.
Klarnakortet är väl ett kreditkort? Eller går det koppla det till andra banker så pengarna enbart dras direkt via debet?
(Deras egen information är lite knapphändig på den fronten)
Citera
2024-02-28, 06:22
Moderator
Trixtons avatar
Jag har Swedbank som huvudsaklig bank och får betalt för att vara kund där. Bonusen som jag får tillbaka för att jag använder deras Mastercard Guld är större än avgifterna som jag betalar till banken för kort och andra tjänster. Det skulle vara olönsamt för mig att byta till en bank som är gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in