• 4
  • 5
2024-03-02, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är inte alls udda. Man får en räkning varje månad, och betalar man den så blir det ingen ränta. Kan eller vill man inte betala hela räkningen så får man betala ränta. Så fungerar alla normala kreditkort. Jag vet inte riktigt hur du kan tycka att det låter udda, men du har nog inte förstått hur kreditkort fungerar?

Jag har inget Klarna-kort, men jag är ganska säker på att deras kredit också är räntefri om du betalar räkningarna när de kommer. Annars är det ditt kort som är udda.
Vad är det för kort du har där du inte betalar något?
Citera
2024-03-02, 04:11
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad är det för kort du har där du inte betalar något?

Jag har ett Swedbank Mastercard, ett OKQ8 Visa och ett Volvo Visa. Men alla kreditkort som jag någonsin har hört talas om i hela mitt liv har fungerat så.
Citera
2024-03-02, 08:40
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig betalat någon ränta på mina kreditkort.
Återigen så hade Swedbank slutat med krediten om det inte lönade sig. Det är en bank som ska tjäna pengar inte ge bort pengar.
Grundläggande kunskaper innan man slutar skolan hade ju varit ett krav tycker man
Citera
2024-03-02, 17:55
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Återigen så hade Swedbank slutat med krediten om det inte lönade sig. Det är en bank som ska tjäna pengar inte ge bort pengar.
Grundläggande kunskaper innan man slutar skolan hade ju varit ett krav tycker man

Du gör bara dig själv till åtlöje. Det finns inga normala kreditkort som lägger på ränta om man betalar räkningen i sin helhet varje månad. Det skulle vara mycket enkelt för dig att kontrollera hur verkligheten fungerar, men i stället sitter du och fjantar dig och inbillar dig att du vet hur verkligheten ser ut.

Du kanske skulle ägna dig åt något annat än att diskutera saker som du inte begriper?
Citera
2024-03-02, 17:59
Bannlyst
Citat:
Du gör bara dig själv till åtlöje. Det finns inga normala kreditkort som lägger på ränta om man betalar räkningen i sin helhet varje månad. Det skulle vara mycket enkelt för dig att kontrollera hur verkligheten fungerar, men i stället sitter du och fjantar dig och inbillar dig att du vet hur verkligheten ser ut.

Du kanske skulle ägna dig åt något annat än att diskutera saker som du inte begriper?
Du kan ju försöka inbilla dig att bankerna skänker pengar till privatpersoner. Såna som du hör hemma på samhall.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in