2024-02-25, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Tror inte det. Han fick tydligen tillbaka kortet efter 18 månader. Kan det vara en ledtråd? Bland övriga utgifter nämndes bla systembolagskostnader....
Ah, känns ganska solklart då..
Tragiskt, vad hade kickasscoachen att säga om det? Eller berördes inte någon "sån" problematik?
Citera
2024-02-27, 15:52
Medlem
Aumis avatar
Någon som har koll på hon emma ifrån kungsbacka som var med i S30E06? Hon som drev någon sallong. Hade varit kul att veta hur det går för henne idag.. Sen var hon ju väldigt vacker enligt mig
Citera
2024-02-27, 19:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Tror inte det. Han fick tydligen tillbaka kortet efter 18 månader. Kan det vara en ledtråd? Bland övriga utgifter nämndes bla systembolagskostnader....
Blir man av med kortet under så pass lång tid som 18 månader så bör det ha varit något värre än fortkörning iallafall. Vilka trafikbrott förutom rattfylla kan ge så lång indragning?
Citera
2024-02-27, 20:56
Medlem
hazard simpsons avatar
Dagens avsnitt. Nån som hör vad gubben säger?
Citera
2024-02-28, 00:22
Medlem
De två på Gotland kan inte ha över 100 i IQ. Men det var ett bra avsnitt och de behöver nog hjälp även i framtiden. En god man som sköter ekonomin åt dem är en bra ide.
Citera
2024-02-28, 01:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
De två på Gotland kan inte ha över 100 i IQ. Men det var ett bra avsnitt och de behöver nog hjälp även i framtiden. En god man som sköter ekonomin åt dem är en bra ide.
Inavel förmodligen. Trodde först att hon var hans personliga assistent. Otroligt vad dom hittar på ursäkter och i det här fallet var det mobbing om klädval i ungdomen. Snyft...idioter båda två.
Citera
2024-02-29, 13:19
Medlem
Pritchards avatar
Ju längre avsnittet gick, desto mer tyckte jag synd om gubben. Han är ju eljest, vilket man ej kan rå för. Detta avsnitt gränsar därför till lyteskomik. Å tro mig, jag är den första som brukar avsky alla deltagare som är både feta, fula å köper allt på kredit! Men gubben i detta avsnitt tyckte jag mest synd om.

Varför får man aldrig veta vad dom jobbar med?
Citera
2024-02-29, 21:46
Medlem
godboys avatar
[quote=Pritchard|87521101]Ju längre avsnittet gick, desto mer tyckte jag synd om gubben. Han är ju eljest, vilket man ej kan rå för. Detta avsnitt gränsar därför till lyteskomik. Å tro mig, jag är den första som brukar avsky alla deltagare som är både feta, fula å köper allt på kredit! Men gubben i detta avsnitt tyckte jag mest synd om.

Varför får man aldrig veta vad dom jobbar med?[/QUOTE]
Detta undrar jag med.
Citera
2024-03-03, 09:28
Medlem
Några saker som vore intressant att veta, men som vi aldrig kommer att få veta.

De som skrivit på som medlåntagare för ett ihopbakslån, hur gick det sedan? Betalade Lyxfällandeltagarna månadsbetalningarna eller blev det till slut medlåntagaren som fick betala?

Ofta så lyckas lyxfällan förhandla om frysta räntor typ 6 månader på en budget som går ihop på kronan. Men då spricker ju budgeten efter 6 månader, vad händer med deltagarnas ekonomi då? Blivit "tvungna" att ge sig in i lånekarusellen igen?

Varför hålls det ibland hemligt vad vissa av deltagarna spenderat sina pengar på? Lyxfällan har ju tillgång till alla kontona, så de borde ju veta? Men kanske handlar det om att vissa deltagare fått igenom ett villkor att detta inte ska avslöjas i TV, vägrar ställa upp annars.

Sedan tycker jag det är lite trist med den nya lite mjukare lyxfällan. Det är ju liksom nöjet att få oja sig över att någon är rejält mycket dummare än en själv. Att hänga ut ett fåtal idioter i TV gör att många tittare blir lite mindre deprimerade
Citera
2024-03-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft

Ofta så lyckas lyxfällan förhandla om frysta räntor typ 6 månader på en budget som går ihop på kronan. Men då spricker ju budgeten efter 6 månader, vad händer med deltagarnas ekonomi då? Blivit "tvungna" att ge sig in i lånekarusellen igen?

Antingen så är några hundralappar medräknat i lånekategorin som ska täcka räntan som kmr efter 6 månader, alternativt så kanske någon kredit/lån är avbetalt inom 6 månader och att det då finns pengar att lägga på kommande räntor. Det är vad jag gissar på. Har faktiskt åxå tänkt på detta med räntan flera ggr.
Citera
2024-03-03, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft

De som skrivit på som medlåntagare för ett ihopbakslån, hur gick det sedan? Betalade Lyxfällandeltagarna månadsbetalningarna eller blev det till slut medlåntagaren som fick betala?

Varför hålls det ibland hemligt vad vissa av deltagarna spenderat sina pengar på? Lyxfällan har ju tillgång till alla kontona, så de borde ju veta? Men kanske handlar det om att vissa deltagare fått igenom ett villkor att detta inte ska avslöjas i TV, vägrar ställa upp annars.

Sedan tycker jag det är lite trist med den nya lite mjukare lyxfällan. Det är ju liksom nöjet att få oja sig över att någon är rejält mycket dummare än en själv. Att hänga ut ett fåtal idioter i TV gör att många tittare blir lite mindre deprimerade
Ser aldrig några program där man får reda på vad alla tatueringar kostar. Säkert många som lägger pengar på porr med
Citera
2024-03-03, 16:50
Medlem
Ett par faktafel retar mig.

Kostnader för lån flera hundratusen redovisas av våra "ekonomer" på en kronans noggrannhet men samtidigt glömmer skatteavdrag för räntor. Det är även lättare förstå om man avrundar beloppet.

Alla kostnader för ”skräpmat” är kostnader och glömmer då att samtidigt man äter mindre övrig mat och därmed blir kostnader lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in