2024-02-27, 10:54
  #17821
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Hur kommer det sig att Alphabet misslyckas med sin AI när de har alla förutsättningar som kapital och kompetens, medan Elon lyckats fastän han haft alla odds emot sig?
Kan ha att göra med att han vågar göra det som är rätt oavsett vad woke-pöbeln säger.

https://x.com/elonmusk/status/1762265469195886878?s=20
Citera
2024-02-27, 14:07
  #17822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur kommer det sig att Alphabet misslyckas med sin AI när de har alla förutsättningar som kapital och kompetens, medan Elon lyckats fastän han haft alla odds emot sig?
Kan ha att göra med att han vågar göra det som är rätt oavsett vad woke-pöbeln säger.

https://x.com/elonmusk/status/1762265469195886878?s=20

Google har ju stängt ner sin Gemeni som ballade ur i Woke "i ett par veckor" för att rätta till den. Medvetna om problematiken med svarta vikingar tom - Konkurrentenas enda chans att överleva Musks GrokAI är att avskeda all wokad personal. De måste hitta ny personal och bygga om hela strukturen. - X skall enligt rykten ha en egen sökmotor utan cancelkultur på gång med. Folk kommer givetvis att använda X sökmotor istället. Någon på Google är givetvis medvetna om detta. Google blir sämre och sämre. Jag skulle köpa ett jaktgevär och fast de vet att jag sitter i Sverige hamnade jag oavbrutet på amerikanska sidor/butiker hur jag än gjorde. Detta fast jag lade till sökord som euro, europa etc. Google har de pillat med alldeles för mycket.

Ang Cybertrucken så har nog hastigheten på produktionen accelererat. De hade batteribrist en tid. Otroliga 2 miljoner personer har ställt sig i kö att köpa en. En person på YT som fått sin levererad hade väntat i 4,5 år. Marknaden för Pickups av den storleken finns nästan bara i USA. Här i Sverige måste du tom ha C kort för att få köra den och våra parkeringsplatser/infrastruktur är för små.

Pickups har en marknad i USA på 15-20% och är GMs och Fords "Bread and Butter" I Europa är det nån procent bara. Cybertrucken kan sänka både GM och Ford på deras kanske viktigaste marknad.

Om Cybertruck skall få en marknad utanför USA och Sydamerika så måste de tillverka en mindre version.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-27 kl. 14:43.
Citera
2024-02-27, 16:10
  #17823
Medlem
Teslaköpare är extremt lojala och nöjda.

"En ny undersökning av varumärkeslojaliteten hos amerikanska bilägare visar att inget annat bilmärke har mer lojala ägare än Tesla, vilket innebär att ägarna vid nästa bilköp inte kan tänka sig att gå över till ett annat märke. Tesla är också det märke som tar flest kunder från andra märken."

https://samnytt.nu/tesla-bilmarket-med-de-overlagset-mest-lojala-kunderna#google_vignette
Citera
2024-02-27, 16:32
  #17824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur kommer det sig att Alphabet misslyckas med sin AI när de har alla förutsättningar som kapital och kompetens, medan Elon lyckats fastän han haft alla odds emot sig?
Kan ha att göra med att han vågar göra det som är rätt oavsett vad woke-pöbeln säger.

https://x.com/elonmusk/status/1762265469195886878?s=20

OK, jag biter. Hur menar du att Elon lyckats där Alphabet misslyckats? Det har ju varit sjukt mycket galna drev om hur risigt Grok är, inte minst då hur woke det är, enligt en mängd kända högermänniskor.
Citera
2024-02-27, 16:40
  #17825
Medlem
IF Metalls blockad mot Tesla gör att fler än nånsin köper Tesla i Sverige.
Internationell uppmärksamhet

https://www.youtube.com/watch?v=kN8_q7Opaek
Citera
2024-02-27, 17:05
  #17826
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
OK, jag biter. Hur menar du att Elon lyckats där Alphabet misslyckats? Det har ju varit sjukt mycket galna drev om hur risigt Grok är, inte minst då hur woke det är, enligt en mängd kända högermänniskor.

Jag tror Grok gör bättre ifrån sig men är inte bättre än datan den tränas på, och det finns mycket dynga som behöver städas ut. Det väsentliga är att X strävar efter att göra Grok sanningsenlig och fakta orienterad.

https://x.com/immasiddtweets/status/1762123657982210209?s=20

https://x.com/HopiNg66966500/status/1761534742682628363?s=20

Har du färska exempel så posta dem gärna.
Citera
2024-02-27, 17:20
  #17827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror Grok gör bättre ifrån sig men är inte bättre än datan den tränas på, och det finns mycket dynga som behöver städas ut. Det väsentliga är att X strävar efter att göra Grok sanningsenlig och fakta orienterad.

https://x.com/immasiddtweets/status/1762123657982210209?s=20

https://x.com/HopiNg66966500/status/1761534742682628363?s=20

Har du färska exempel så posta dem gärna.

Gemini var så extremt dålig att det är otroligt att Google/Alfabeth ens släppte den versionen. Nu har de stängt ner den för "service", Ni som trodde att google/Alfabeth var långt framme hade grymt fel. Gemini var så wokad att deb kunde inte en skilja på Hitler och Elon Musk eller en afrikan från en Viking. Googles sökresultat är lika bedrövliga och vinklade. X/Tesla kommer att göra succe med en wokefri sökmotor.
Citera
2024-02-27, 17:33
  #17828
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Teslaköpare är extremt lojala och nöjda.

"En ny undersökning av varumärkeslojaliteten hos amerikanska bilägare visar att inget annat bilmärke har mer lojala ägare än Tesla, vilket innebär att ägarna vid nästa bilköp inte kan tänka sig att gå över till ett annat märke. Tesla är också det märke som tar flest kunder från andra märken."

[url]https://samnytt.nu/tesla-bilmarket-med-de-overlagset-mest-lojala-kunderna#google_vignette[/url

När någon börjar länka till artiklar i samnytt bör nog de flesta dra öronen åt sig. Sidan är en otrevlig megafon för Putins Ryssland. Samnytts ansvarige utgivare dömdes nyligen till fängelse för yttrandefrihetsbrott. Men det finns säker dom som tror att det är woke-liberala media som motarbetar dom.

Skulle inte förvåna mig om Herr Mongos favoritsida är just Samnytt och för att förtydliga för en del mindre läskunniga, jag är inte ironisk nu.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-27 kl. 17:39.
Citera
2024-02-27, 20:21
  #17829
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Men va fan... Du va ju den normala "bull"en...

Om X går i konkurs är det ett val Musk gör, där har du helt rätt. Men om han verkligen bryr sig, så kommer inte X gå i konkurs, han har nog med pengar för att hålla liv i X. Om X går i konkurs så väljer han bort "free speech" för sin egen kassa.

Så vi kommer ju kanske få ett svar snart. Men jag har en teori om att när/om X går i konkurs så kommer du skylla på Disney. Tror du jag har rätt?

Om X går i konkurs är det för att motståndet från wokeism sida är för stor och alla reklampengar dras in så mycket att X blöder för mycket pengar. Med det sagt så har jag sett siffror om att Twitter innan Elon köpte det blödde 4 miljoner dollar per dag.

Om man ska utgå från det Linda och Elon publicerat senaste halvåret så är X mer eller mindre on par att tjäna pengar. Så Elon vänder ett stort slukande Wokeism hål till att vara öppet och inte någon slaskborg som inte längre blöder pengar.

Personligen tror jag inte Elon har några problem att blöda lite cash en period så länge det finns goda utsikter att det vänder över tid.
Citera
2024-02-27, 20:29
  #17830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Om X går i konkurs är det för att motståndet från wokeism sida är för stor och alla reklampengar dras in så mycket att X blöder för mycket pengar. Med det sagt så har jag sett siffror om att Twitter innan Elon köpte det blödde 4 miljoner dollar per dag.

Om man ska utgå från det Linda och Elon publicerat senaste halvåret så är X mer eller mindre on par att tjäna pengar. Så Elon vänder ett stort slukande Wokeism hål till att vara öppet och inte någon slaskborg som inte längre blöder pengar.

Personligen tror jag inte Elon har några problem att blöda lite cash en period så länge det finns goda utsikter att det vänder över tid.


Om musk gör detta för att vara snäll varför måste X generera vinst.
Om X blöder 4 miljoner dollar om dagen har Musk råd att hålla X vid liv i 130 år ish.

Så X borde aldrig gå i konkurs ellerhur?
Citera
2024-02-27, 20:45
  #17831
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Om musk gör detta för att vara snäll varför måste X generera vinst.
Om X blöder 4 miljoner dollar om dagen har Musk råd att hålla X vid liv i 130 år ish.

Så X borde aldrig gå i konkurs ellerhur?

jo efter 130år
Citera
2024-02-27, 20:51
  #17832
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Om musk gör detta för att vara snäll varför måste X generera vinst.
Om X blöder 4 miljoner dollar om dagen har Musk råd att hålla X vid liv i 130 år ish.

Så X borde aldrig gå i konkurs ellerhur?

Snäll och snäll. Han förstår värdet i plattformen. Ser hur den missbrukas och väljer att lägga ett bud på den. Sedan när man gör mer audits så förhandlar man om priset då de inte går audits till mötes. Det blir lite si och så med den varan. Han köper X ändå under tvingande former. Elon kunde valt att ignorera dealen och betala böterna.

Lite som att du säger över telefon när du läst en blocket annons om en fin bil du är sugen på. Fin bil, inga motorproblem. Du säger att om allt är som det verkar så köper jag den för summa X. Du kommer dit och ser sprickor i massa slangar och kärl som ser spruckna ut. Klart man förhandlar om priset.

Samma sak med Twitter köpet. Rätt sjukt att priset ändå inte gick ner lite. Oavsett. Small price to pay ändå för att befria ordet från smörjan som hade sina klor i den.
__________________
Senast redigerad av libben 2024-02-27 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in