Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Kommer inte ihåg allt jag skrivit, kanske jag påstått det, men inte angående ekonomin, har nog nämnt tveksamheter angående gåvorna, men inte att de begått brott. Men visst kan de ha begått brott i samban med "publicering" eller i inhämtningen till denna, det kan jag inte avgöra.
Dumpens ekonomi sköter Sara numera då Patrik var lite bristfällig som kassör, föga förvånande. Ett tag var det jätteviktigt att donationerna märktes med "Gåva" - tydligen skiter Skatteverket då i det. Dessa jeppar är ganska kända hos Masen så dom kan nog det där vid här laget.
Dumpen är som den ohyfsade kusinen från landet som morsan kletar på en och kräver att man tar hand om.
Spelar liksom ingen roll vad hen gör för det blir ändå alltid fel. Dumpen försökte ta genvägen in i finrummet genom att låtsas vara miljömuppar men det gick åt helvete när det visade sig att Dumpen bränner av 1000 mil/månad i en Dieselkärra. Sara vill gärna ge sken av att miljön kommer efter barnen i Dumpens värld. Låter ju bra men är ju liksom inte sant.
Förhoppningsvis slutar Dumpen med dumheterna och accepterar att dom är fula ankungen.