2024-02-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är riktigt det att om jag gillat deras verksamhet, kanske- förmodligen inte nämnt något negativt om jag gillat dem.

Men journalister som har utgivningsbevis får tåla kritik, på samma sätt dumpen kritiserar annan media, och de kritiserar även deras finansiering.

Enligt Dumpen går pengar till omkostnader, och därmed är deras personliga utrymme intressant för mig. Jag har inte påstått de begår brott.
Åh så nu påstår du att Dumpen är rena och inte begår brott? Så lät det inte förut. Har du svängt?
Citera
2024-02-27, 19:03
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte skrivit, det är någon annan i så fall. Mitt problem med dom är inte deras ekonomi i första hand, men, kan dock se att deras värnande om barn kanske inte främst är barnen då de totalt struntar i de anhöriga barnen. Barn som barn, lika värnlösa som värnlösa, då kommer en liten tanke att det är gåvor före barn som gäller.
Jaha, så nu har du en konspirationsteori, vem ger de gåvorna som skulle göra att Dumpen struntar i barnen?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-27 kl. 19:05.
Citera
2024-02-27, 19:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Åh så nu påstår du att Dumpen är rena och inte begår brott? Så lät det inte förut. Har du svängt?
Kommer inte ihåg allt jag skrivit, kanske jag påstått det, men inte angående ekonomin, har nog nämnt tveksamheter angående gåvorna, men inte att de begått brott. Men visst kan de ha begått brott i samban med "publicering" eller i inhämtningen till denna, det kan jag inte avgöra.
Citera
2024-02-27, 19:10
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg allt jag skrivit, kanske jag påstått det, men inte angående ekonomin, har nog nämnt tveksamheter angående gåvorna, men inte att de begått brott. Men visst kan de ha begått brott i samban med "publicering" eller i inhämtningen till denna, det kan jag inte avgöra.
Nej du kan inte avgöra ett skit. Du har snackat rappakalja i den här tråden sida upp och sida ner och nu står du inte för något du skrivit.
Du kommer inte ihåg?
Sök på dig själv och läs!
Skäms då du många gånger framstått som en förespråkare för övergrepp på barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-27 kl. 19:13.
Citera
2024-02-27, 19:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jaha, så nu har du en konspirationsteori, vem ger de gåvorna som skulle göra att Dumpen struntar i barnen?
Det finns nog två kategorier, den ena vill värna barn men har nog inte tänkt igenom ordentlig, den andra vill se personer förnedras, för de mår så dåligt själva.

Fast jag avsåg inte givarna utan Dumpens motiv, tror deras motiv främst är utifrån självupplevda situationer, men vem skulle inte nöja sig med mindre uthängning utifrån egna känslor. De jobbar så extremt hårt, och motiveringen är då dollar med stor sannolikhet.
Citera
2024-02-27, 19:21
Medlem
Citat:
Det finns nog två kategorier, den ena vill värna barn men har nog inte tänkt igenom ordentlig, den andra vill se personer förnedras, för de mår så dåligt själva.

Fast jag avsåg inte givarna utan Dumpens motiv, tror deras motiv främst är utifrån självupplevda situationer, men vem skulle inte nöja sig med mindre uthängning utifrån egna känslor. De jobbar så extremt hårt, och motiveringen är då dollar med stor sannolikhet.
Du är snurrig och oredig i dina resonemang.
Vilka är ”givarna”?
Dumpens motiv är att värna barns utsatthet för sexuella övergrepp. Dumpen har erfarenhet av detta och det gör dem inte mindre trovärdiga, tvärtom!
De har mycket väl avvägda motiv till när de publicerar och är mycket tydliga med det, det sker således inte känslomässigt eller ogenomtänkt.
Dina slutsatser är därmed helt befängda och aningens paranoida.

Minns du att du skrivit det här din sjuka jävel:
Citat:
Finns 12 åringar som är kåta på gubbar och tanter. Man kan undra vad det beror på? Att försöka ha sex med en underårig är olagligt, men är det lika illa som att göra ett direkt övergrepp.

I detta fall är det ett samförstånd, som den äldre inte ska ta.

Om barnet tar skada, säkert, men barnet måste redan ha en skada som vill ha sex i så unga år, och med en äldre. I stunden kan barnet må bättre, problemen kommer när den blir äldre, då kanske för att de inte kan få den uppmärksamhet de fått som unga.
Vill du att jag ska dra upp fler äckliga saker du skrivit i denna och andra trådar eller räcker det nu Mr Anka?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-27 kl. 20:06.
Citera
2024-02-27, 20:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du är snurrig och oredig i dina resonemang.
Vilka är ”givarna”?
Dumpens motiv är att värna barns utsatthet för sexuella övergrepp. Dumpen har erfarenhet av detta och det gör dem inte mindre trovärdiga, tvärtom!
De har mycket väl avvägda motiv till när de publicerar och är mycket tydliga med det, det sker således inte känslomässigt eller ogenomtänkt.
Dina slutsatser är därmed helt befängda och aningens paranoida.

Vill du att jag ska dra upp fler äckliga saker du skrivit i denna och andra trådar eller räcker det nu Mr Anka?
Ja det är obehagligt att läsa men samtidigt får man en förklaring hur tankegångar kan gå och hur övergrepp kan ske.
Citera
2024-02-27, 20:26
Medlem
Citat:

Dumpens ekonomi sköter Sara numera då Patrik var lite bristfällig som kassör, föga förvånande. Ett tag var det jätteviktigt att donationerna märktes med "Gåva" - tydligen skiter Skatteverket då i det. Dessa jeppar är ganska kända hos Masen så dom kan nog det där vid här laget.

Dumpen är som den ohyfsade kusinen från landet som morsan kletar på en och kräver att man tar hand om.

Spelar liksom ingen roll vad hen gör för det blir ändå alltid fel. Dumpen försökte ta genvägen in i finrummet genom att låtsas vara miljömuppar men det gick åt helvete när det visade sig att Dumpen bränner av 1000 mil/månad i en Dieselkärra. Sara vill gärna ge sken av att miljön kommer efter barnen i Dumpens värld. Låter ju bra men är ju liksom inte sant.

Förhoppningsvis slutar Dumpen med dumheterna och accepterar att dom är fula ankungen.
Citera
2024-02-27, 20:34
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Nej det har jag inte skrivit, det är någon annan i så fall. Mitt problem med dom är inte deras ekonomi i första hand, men, kan dock se att deras värnande om barn kanske inte främst är barnen då de totalt struntar i de anhöriga barnen. Barn som barn, lika värnlösa som värnlösa, då kommer en liten tanke att det är gåvor före barn som gäller.

"Någon som läst taxeringskalendern för dem? Man kan tro, eller lotsas att man inte behöver betala."

Är inte det ett uttalande om att du misstänker att dom inte betalar (tillräcklig) skatt?
Citera
2024-02-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det är obehagligt att läsa men samtidigt får man en förklaring hur tankegångar kan gå och hur övergrepp kan ske.
Hur tankegångarna kan gå hos en snurrig och sjuk person som förespråkar övergrepp på barn??
Jag är inte intresserad av hur övergreppen kan ske utifrån snurriga förklaringar från en sådan person, jag är däremot intresserad av att få ett stopp på dem.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-27 kl. 20:45.
Citera
2024-02-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Dumpens ekonomi sköter Sara numera då Patrik var lite bristfällig som kassör, föga förvånande. Ett tag var det jätteviktigt att donationerna märktes med "Gåva" - tydligen skiter Skatteverket då i det. Dessa jeppar är ganska kända hos Masen så dom kan nog det där vid här laget.

Dumpen är som den ohyfsade kusinen från landet som morsan kletar på en och kräver att man tar hand om.

Spelar liksom ingen roll vad hen gör för det blir ändå alltid fel. Dumpen försökte ta genvägen in i finrummet genom att låtsas vara miljömuppar men det gick åt helvete när det visade sig att Dumpen bränner av 1000 mil/månad i en Dieselkärra. Sara vill gärna ge sken av att miljön kommer efter barnen i Dumpens värld. Låter ju bra men är ju liksom inte sant.

Förhoppningsvis slutar Dumpen med dumheterna och accepterar att dom är fula ankungen.
En massa påståenden utan på fötterna, du snackar skit.
Citera
2024-02-27, 20:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
___-___-___
Citat:
Finns 12 åringar som är kåta på gubbar och tanter. Man kan undra vad det beror på? Att försöka ha sex med en underårig är olagligt, men är det lika illa som att göra ett direkt övergrepp.

I detta fall är det ett samförstånd, som den äldre inte ska ta.

Om barnet tar skada, säkert, men barnet måste redan ha en skada som vill ha sex i så unga år, och med en äldre. I stunden kan barnet må bättre, problemen kommer när den blir äldre, då kanske för att de inte kan få den uppmärksamhet de fått som unga.
Andemeningen i det jag skrev, är, att barn som söker äldre har redan fått skador, och man bör förhindra dem i ett tidigare skede. Nu har de skador och de bör inte riskera förvärras genom att vuxna söker upp dem. Dock menar jag också att då de redan är skadade så kanske man bör inse att sexet inte gett personen alla dess problem. Nog väl bör umgänge med underårig motarbetas, men att det i några fall inte ger någon skada, och t.o.m. kan förbättra måendet för den unge. Dock inte så att denne mår perfekt, och annan grundläggande åtgärd i BUB eller annat är önskvärd, så denne inte söker sex.

Att kulla är livets höjdpunkt bland vuxna, och är inte alltid negativt för en ung vilsen att få känna sig vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in