Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Jo, man kan gå lite efter Glaser grejen, det luktar stay behind/cia/mossad av hela honom. Sen dörren som stängdes på Skandia en minut efter mordet och den kvinnliga vakten med bil som Häggström inte litade på. För allt vi vet fanns det ett helt mördar-crew som jagade Palme den kvällen. En mycket roligare teori att diskutera egentligen.
Men jag tror inte på det. Det är som när det är nåt fel på gräsklipparn, man tror liksom det är allt möjligt avancerat, men så visar det sig tillslut att man glömt fylla soppa..
Det är ofta svårt för människan att akseptera enkla lösningar.
Håller med angående herr Glaser. Lägger man dessutom till, att karln befann sig på Bacchi Wapen i Gamla Stan (ett stenkast ifrån Palmes lgh) på mordkvällen fram till runt nio, för att antingen skjutsa ena dottern till biograf Grand, för att sedan åka till Brasilianska ambassaden (en kilometer ifrån Grand), för att sedan åka hem runt midnatt med fru och den andra dottern, bila genom city och Sveavägen, så får man viss Häggströmsk puls. Inte konstigt alls.
Visst, jag kan köpa att SE är inblandad eller skytt, men då måste vapensamlaren in, på det
ena eller
andra sättet. SE som "ensam galning" (utan medhjälpare alls) tror jag inte på, inte alls.
Personligen tror jag mer på galenpannan Alf Enerström, han saknar dessutom alibi, hade revolver, ett enormt (och väldokumenterat) Palmehat, tvekade inte på att skjuta och använda vapen. Han sköt ju bl a en kvinnlig polis i handen, sprang omkring med skjutvapen omkring sin herrgård, osv.