2024-02-27, 01:14
Medlem
Silfverryggs avatar
Ett möte med 20 av Europas länder i Elysée-palatset måndagen 26 februari 2014 gällande hur väst kan stödja Ukraina. Bland medverkande var syltryggen Scholtz, nöten Cameron, polacken Duda, blivande Nato general-sekreterare från Holland ruttna-Rutte samt Fiala (Har inget öknamn på skiten än) från Tjeckien:
- Macron: "Vi utesluter inte att sända väststyrkor till Ukraina".

Även slovaken Fico ska tydligen ha sagt "Delar av EU och Nato-länder tänker på att skicka soldater till Ukraina". Enligt Fico är detta baserat på bilaterala avtal.

Nederländerna, enligt Rutte (baserad på artikeln) stödjer Tjeckien gällande ammunition.
- "Jag hoppas på att andra länder följer efter".

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010255502.html

(Översättning från finska till svenska är gjort av mig. Fritt fram att översätta genom andra källor ifall denna översättning är inte betrodd).

Edit: Fan vad jag önskar att finska vore ett tillåtet språk att använda på forumet.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-02-27 kl. 01:22.
Citera
2024-02-27, 01:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag har sökt kvinnor över hela världen på nätet sedan 2015. Jag minns att jag snackade med kvinnor från Krim halvön och jag beklagade faktiskt att dom hade hamnat i krig.

Vet Ni vad som sade "jag mötte tre olika kvinnor"
Vi är befriade och tacksamma!

Vet ni vilka som sade, inte vad som sade.. Missförstå mig rätt här, jag för min del är tacksam över att ni vatniks har problem med översättningsprogrammen, men i bland blir det bara lite för komiskt. Det och skriv ihop, Krimhalvön är ett ord och förövrigt ett område som tillhör Ukraina.
Citera
2024-02-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Ett möte med 20 av Europas länder i Elysée-palatset måndagen 26 februari 2014 gällande hur väst kan stödja Ukraina. Bland medverkande var syltryggen Scholtz, nöten Cameron, polacken Duda, blivande Nato general-sekreterare från Holland ruttna-Rutte samt Fiala (Har inget öknamn på skiten än) från Tjeckien:
- Macron: "Vi utesluter inte att sända väststyrkor till Ukraina".

Även slovaken Fico ska tydligen ha sagt "Delar av EU och Nato-länder tänker på att skicka soldater till Ukraina". Enligt Fico är detta baserat på bilaterala avtal.

Nederländerna, enligt Rutte (baserad på artikeln) stödjer Tjeckien gällande ammunition.
- "Jag hoppas på att andra länder följer efter".

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010255502.html

(Översättning från finska till svenska är gjort av mig. Fritt fram att översätta genom andra källor ifall denna översättning är inte betrodd).

Edit: Fan vad jag önskar att finska vore ett tillåtet språk att använda på forumet.

Scholtz är svår att förstå sig på. Tyskarna har skickat näst mest militär hjälp till Ukraina och mer än USA per capita men av någon outgrundlig anledning skickar de inte Taurus.
Citera
2024-02-27, 01:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Med den eskalations-spiral som skett är eu-trupp och ww3 fullt logisk utveckling.

Mot en bunkerdvärg som lägger miljarder per år på propaganda? Dina inlägg inberäknade. Helt klart värt det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_information_war_against_Ukraine
Citat:
As of 2014, Russia had spent more than $9 billion on its propaganda.[145][146] In 2021, it increased the state media budget to 211 billion rubles (about $2.8 billion), 34 billion rubles ($460 million) more than the previous year.[147]
Citera
2024-02-27, 01:32
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Scholtz är svår att förstå sig på. Tyskarna har skickat näst mest militär hjälp till Ukraina och mer än USA per capita men av någon outgrundlig anledning skickar de inte Taurus.

Ogillar Scholtz. Min tjej ogillar Scholtz (hon är fd östtysk). Scholtz tror fortfarande av någon anledning att det går att snacka med putte.

Båda av oss vill hellre se Pistorious som nästa kansler och att Analingus Bareback (anna-lena baerback) inte får en maktposition.
Citera
2024-02-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men i och med att Lettland tillhör EU och Väst, vill som sagt Putin och andra ledande ryska politiker bryta kontakterna, för att helt fokusera all sin handel och förbindelsermed Asien, och i första hand Kina.
Sen får väl Lettland tycka vad fan de vill!
Men när det gäller ambassader och sånt, vet jag inte riktigt om Kreml vill bryta även dessa kontakter med t.ex. Sverige?
Det är ju tämligen meningslöst med diplomater i länder man nästan totalt saknar förbindelser med!
NATO-landet Turkiet har däremot de allra bästa kontakter med Moskva, och kanske turkarnas beskickningar vore kanske en lämplig mellanhand för samröre mellan Ryssland och t.ex. Sverige, nu när också vi är medlemmar i NATO?
Citat:
Ursprungligen postat av %
Rysk ambassadpersonal får gärna lämna 90% är spioner. Ägaren till huset på Lidingö som ambassadpersonalen ockuperar blir glad med.

Samma sak gäller givetvis svensk personal vid ambassad i Moskva och konsulat i Sankt Petersburg.
UD kan väl skicka dessa till San Marino eller Andorra istället, för där finns väl ungefär lika mycket att göra som i Ryssland.
Citera
2024-02-27, 02:14
Medlem
Jack.Elams avatar
På tal om små drönare och hur man bekämpar dom.

https://twitter.com/VSchulitz/status/1762279364962488538
Citat:
A Russian soldier is successful using a shotgun to defeat a #drone. Both Ukrainian and Russian forces want shotguns to defend against small FPV drones.
Citera
2024-02-27, 02:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Samma sak gäller givetvis svensk personal vid ambassad i Moskva och konsulat i Sankt Petersburg.
UD kan väl skicka dessa till San Marino eller Andorra istället, för där finns väl ungefär lika mycket att göra som i Ryssland.

https://www.psychologytoday.com/us/basics/projection
Citat:
Projection is the process of displacing one’s feelings onto a different person, animal, or object. The term is most commonly used to describe defensive projection

Jag har inte nämnt det här i tråden tidigare, men förutom att hålla ögonen på Rysk propaganda så håller jag även ögonen på Kinesisk propaganda. Med det sagt kineserna är duktiga på "Projection" det vill säga dom gör en sak och anklagar andra människor för att göra samma sak. I inlägget ovanför så tror jag vatniken Hultanbultan gör samma sak...
Citera
2024-02-27, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Med den eskalations-spiral som skett är eu-trupp och ww3 fullt logisk utveckling. Förlorarna blir EU, Ukraina och ryssar.. vinnarna blir USA,Kina och Indien.

Fattar inte.

Hur faaaaan får du ihop det där.

Ett marginaliserat litet skitlnad i utkanten av den nordiska hemisfären.

WWWWWWWWWWWWWW3333333333?

Hur fan ska det gå till?

Det är väl bara att stampa lite hårt med skon?

För inte finns det väl några länder, typ Japan och Italien, som SKYNDAR till Ryss-äcklens sida?

ÄR DU HELT JÄVLA RYSS?
Citera
2024-02-27, 02:51
Bannlyst
Citat:
Kristersson har ju nyligen nyligen hyllat och lyft Turkiet till skyarna, samtidigt som Erdogan och Putin är bästa kompisar.
Därför vore det väl synnerligen lämpligt att turkiska ambassaden i Moskva sköter Sveriges fåtaliga ärenden där, samtidigt som Turkiets ambassad i Stockholm handhar Rysslands affärer här.

Bästa kompisar lika länge som batterierna i "lyx-klockorna" fungerar. Typ 2 timmar.
Citera
2024-02-27, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vet ni vilka som sade, inte vad som sade.. Missförstå mig rätt här, jag för min del är tacksam över att ni vatniks har problem med översättningsprogrammen, men i bland blir det bara lite för komiskt. Det och skriv ihop, Krimhalvön är ett ord och förövrigt ett område som tillhör Ukraina.

[QUOTEJ]ag har sökt kvinnor över hela världen på nätet sedan 2015. Jag minns att jag snackade med kvinnor från Krim halvön och jag beklagade faktiskt att dom hade hamnat i krig.

Vet Ni vad som sade "jag mötte tre olika kvinnor"
Vi är befriade och tacksamma![/quote]

Åhh, vi är så "befriade" och så "tacksamma".....Episkt!
Citera
2024-02-27, 02:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Republikanerna är de som traditionellt varit mest fientliga mot ryssen,, nu vetefan vad de håller på med? De har blivit foliehattar allihopa o styrs med järnhand av pajasen trump, ska man skratta eller gråta?
De pissar på Ronald Regans grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in