2024-02-26, 20:44
Medlem
Tratten52s avatar
Det verkar inte vara någon ekonomisk kris direkt bland svt:s drömmbyggare. 10mille minst för några trälådor på stöttor.
Citera
2024-02-26, 20:54
Medlem
Inredningen i veckans hus ser ju ut som skit. Skall man säga något positivt om den är det att man ju åtminstone inte sett något liknande tidigare i husdrömmar.
Citera
2024-02-26, 21:55
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Det verkar inte vara någon ekonomisk kris direkt bland svt:s drömmbyggare. 10mille minst för några trälådor på stöttor.

Och alla hus blir alltid 2-4 miljoner dyrare än tänkt men det är bara något man flinar åt o tar en bulle till när trans-Gert kommer på slutbesök.
Citera
2024-02-26, 22:02
Medlem
NiccoJs avatar
Den enda förändringen av förra veckans dårhus måste ha varit kapitalet hos de boende. En kärring med en stor lägenhet vid vattnet i västra hamnen avstår att flytta dit då det blev för dyrt… gåsleverkomunister.
Citera
2024-02-26, 22:30
Medlem
Snäll givmild farfar. Men ska han tvingas sitta på en pall när han äter middag? Det såg fattigt ut med stol utan ryggstöd. Dock snyggt bord men jag skulle inte färgat det mörkt utan nöjt mig med att lacka det. Blir jobbigt för farfar att bestiga kråkslottet på berget men han såg ut att träna med gåstavar. Vad ska man använda tomten till, bergsbestigning? Varför blev huset så dyrt, det var ju i sig ganska enkelt? Hyfsat billig tomt och lite markarbete. Det där med stora glasytor, t.o.m. i sovrum och toa, brukar sluta med lika stora gardiner när de boende förstår att andra tittar på dem.
Citera
2024-02-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Den enda förändringen av förra veckans dårhus måste ha varit kapitalet hos de boende. En kärring med en stor lägenhet vid vattnet i västra hamnen avstår att flytta dit då det blev för dyrt… gåsleverkomunister.

Haha ja, va i helvete. 40 millar på vad jag kan se 9 lägenheter. Antar att pensionärerna med små ettor inte betalat lika mycket som de andra. Så typ fem millar per lägenhet för övriga? Lägenheter som såg ut att vara tvåor/"minitreor" på 50-60 kvm där vissa barnrum då var typ två meter breda.

Detta i ett gammalt mentalsjukhus där man fått lägga ner hundratals timmar själv och lär behöva göra framöver.

Här ser man gärna en återblick om 4-5 år när vissa sålt osv.
Citera
2024-02-27, 09:50
Medlem
billigosts avatar
Så det var en trampolin hela tiden alltså? Jag trodde de skulle bygga en pool där, det hade ju räddat upp det hela rejält.
Citera
2024-02-27, 10:48
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

De röker garanterat gräs där på helgerna, har sexorgier och lyssnar på progg. Vilket klientel miljömuppar!
Citera
2024-02-27, 22:17
Medlem
dialektikers avatar
Sett kolonilotten nu. Jo, den såg trist ut i fönsterpartierna.
Men hoppas dom tycker det är vackert och trivs. Det kanske är härligare på plats?

Jag skulle känna obehag av att ha ett kolonilottshus. De är så sårbara för inbrott.
Förstår inte riktigt hur populäriteten ökat, när samtidigt kreti och pleti bryter sig in i såna hus.
Men kanske otyget minskat lite, då vi inte har fullt så många romska tiggare längre?
Citera
2024-02-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Så det var en trampolin hela tiden alltså? Jag trodde de skulle bygga en pool där, det hade ju räddat upp det hela rejält.

Du lyckades alltså missa allt som sades om att de rent lagligt inte fick bygga något i det hålet? Bygglovet täckte inte in de kvadratmetrarna.
Citera
2024-02-28, 16:08
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Du lyckades alltså missa allt som sades om att de rent lagligt inte fick bygga något i det hålet? Bygglovet täckte inte in de kvadratmetrarna.

Ja det var ju en liten miss av mig att jag missade det, men inte större miss än vad de gjorde som bidrog till att de fick ett stort meningslöst hål i fastigheten.
Citera
2024-02-28, 22:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej. Tittat klart på släktgården i Falun där bögarna renoverat stallet.

Tänk att slänga ut så mycket pengar på arkitekter och timmerhantverkare som gör ett gediget arbete, och så blir resultatet så intetsägande och konstigt.
En gigantisk jättelokal, där soffgrupp och kök samsades, och så en säng i en hall på övervåningen.
Så vansinnigt opraktiskt och själlöst hus.
För dyra 5,5 miljoner i Falun.

Känner inte dom, men bögbrorsan sjappar väl efter inspelningen var slut, till den entusiastiska syrrans förtret?
Han verkade så enormt skeptisk från början och även under byggets gång.
Han verkade mest starstucked att efterlikna Gerts koncept i sitt renoveringsprojekt,
men med ett så misslyckat resultat.
Men syrran kanske kan hyra ut det om bögarna sjappar?

Edit: Fy, vad lömsk prästen såg ut. Var han egentligen seriemördare?

Av allt man sett hittills var detta inte sämre än nåt annat tycker jag. Det var lika intetsägande som det brukar och hela övervåningen bestod av yta som aldrig kommer nyttjas.
I de två dyra fåtöljerna vid trappräcket kommer INGEN sitta någonsin.

Det jag alltid finner lustigt är byggarnas val av fönsterpartier vid sängar och badkar. Eller borde jag skriva ”olustigt” kanske, för oavsett man är husägaren eller grannen så vill man inte bli sedd naken eller se någon naken vid bad eller sänggående. Huamej vid tanken av att byborna ska få syn på gay-paret mitt i akten.

Nåväl, förvånande att vår stadsminister visade sig va gay och byggt hus i Falun Med en tjugo år yngre dessutom. Och obehagligt att systern prompt skulle bo med sin bror på tomten. Hon verkade ju helt besatt av den här lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in