2024-02-26, 19:34
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenomtankt
De andra barnen kan varit utsatta för barnfridsbrott om de sett något, vilket de tydligen inte gjort.

Konstigt om något sådant skulle pågå under så lång tid och de andra barnen inte de något.

De andra barnen förstod säkert att nåt var fel men hade inte förmågan och mognaden att sätta emot. Kanske var de nöjda med att slippa att själva råka illa ut?
Citera
2024-02-26, 19:48
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Om domen i tingsrätt o hovrätt blir crka10 - 12 år kommer föräldrarna då att förlora den juridiska vårdnaden om barnen?
Nån som är insatt o vet hur lagen fungerar?
Syskonen är omhändertagna av socialtjänsten, betyder att det är socialtjänsten som har ansvar och beslutanderätt om barnen.
De bor i familjehem som har samarbete med socialtjänsten.
Tror inte dessa föräldrar någonsin får tillbaka sina barn, om de inte själva söker kontakt som vuxna.

Edit; Det äldsta barnet har en annan pappa, som tidigare misstänkt att det finns problem. Han anmälde problem till socialtjänsten för fyra år sedan. Äldsta barnet bor hos pappan
Senast redigerad av Attityd 2024-02-26 kl. 19:51.
Citera
2024-02-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
De andra barnen förstod säkert att nåt var fel men hade inte förmågan och mognaden att sätta emot. Kanske var de nöjda med att slippa att själva råka illa ut?

Och så visste de säkert inte vem de skulle kontakta. Jag tror att man får den vetskapen då man är omkring 14-15 år gammal.
Citera
2024-02-26, 20:00
Medlem
Sonny00s avatar
Har de framtida invalidiserade föräldrarnas namn och personnummer synts i tråden ännu?
Citera
2024-02-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Har de framtida invalidiserade föräldrarnas namn och personnummer synts i tråden ännu?

första ssidan
Citera
2024-02-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Syskonen måste ju någongång undrat var hon är? Eller frågat efter henne...
Man skulle vilja veta vad föräldrarna svarade på det...

Syskonen var väl vana vid att hon brukade vara hos mormor ibland flera månader i taget vad jag läst. Så dom reflekterade säkert inte när föräldrarna ni sa att hon var hos moster. Läste dock i ett förhör med Z att den äldsta systern S har kommit in i tvättstugan en gång när hon skulle lämna en handduk, så jag är övertygad om att S har vetat vart hon är..
Citera
2024-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ds äldre barn måste vara svikna för livet och gissningsvis så särbehandlade att de valde att flytta från D och J.

Alla kommer ihåg hur sonen säger i FUP att eftersom pappa kommer läsa det här förhöret vill jag hälsa att han är en ”horunge till pappa”.

Och D själv skyller på att han gav upp vårdnaden pga slippa bråk och konflikter. Frågan är med vem? J gissar jag på precis som när det blev konflikt mellan J och hans mamma så bröts även den kontakten.

Du sonen, om du läser här inne, och det är till någon nytta, finns det nu på papper: i RPU bedöms D ha bristfällig föräldraförmåga.

Sen ibland kan det vara lättare att få ner sina tankar och känslor i skrift. Jag tror du får många år att skriva hur du känner och tycker om honom i fängelset.

Fundera över det och gör det för din egen frids skull, du är så värd det!

Din teori stämmer bra tror jag. Syns tydligt i smskonversationen mellan J och D. Medan Z kämpade för sitt liv på akuten så började J tjafsa på sms om att hon är säker på att D har kontakt med sina andra barn bakom hennes rygg, hon tjafsar om det på ett riktigt svartsjukt sätt.. lät som om det handlade om en annan kvinna när det handlade om hans egna barn.
Citera
2024-02-26, 20:41
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kommer att finnas många som vill göra sig ett namn i våldskretsar genom att på brutalast möjliga sätt avsluta deras jordeliv under fängelsetiden .
Citera
2024-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är går inte att ställa en säker diagnos på distans och jag är ingen expert, men jag vill ändå peka på några omständigheter som talar mot att pappan snarare är psykopat än narcissist.

Klart att det inte går att fastställa utan grundlig utredning. Här har vi det är på diskutabel lekmannanivå.

Det finns olika typer av narcissistiska personligheter och de finns även med eller utan psykopati. Och däremellan i olika grader.

En renodlad psykopat fungerar väldigt sällan I social konstellationer någon längre tid.

RPU
Han testades med PCL-R till skillnad från J.
PCL-R är det mest etablerade testinstrumentet för just psykopati /ASPD.

Att de enbart använt PCL-R på D innebär inte automatiskt att J inte är det. För övrigt har de även använt andra självsksttningsinstrument som PID-5, MMPI-2 och sen DSM-5 som påvisar diagnos.

En annan tolkning är att han är lat och glider med när det passar hans syften.

Det tycker jag inte alls att RPUn ger stöd för. Däremot verkar han vifta bort sina problem med lögner utan att det bekymrar honom.
På sidan 22 i RPU, ”Kliniskt intryck”, står (mina fetningar):
I aktuell utredning har Inkv*st deltagit i samtliga moment. Det har inte framkommit några tecken på psykotiskt fungerande eller betydande stämningsförskjutning i vare sig depressivt nedstämd eller maniskt uppvarvad riktning. Inkv*st har snarare framstått som emotionellt oberörd av den situation som föreligger med uppvisad glättighet och fokus på vardagliga fysiska besvär hos honom själv i form av ryggbesvär, tandproblematik och tendenser till begynnande pollenallergi. Inkv*st har helt förnekat att han skulle ha begått något brott och har genomgående uppgivit att de åtalade gärningarna i något fall varit ett misstag och rörande andra gärningar att de aldrig ägt rum. Det har inte framkommit någonting tydande på nedsatta förmågor till logiskt och abstrakt tänkande eller att Inkv*st skulle vara rigid i sitt tankesätt med svårigheter att på ett intellektuellt plan sätta sig in i vad andra tänker eller vad som efterfrågats i olika sammanhang. Det har snarare varit framträdande att Inkv*st haft förmåga att anpassa sina utsagor och utan dröjsmål ge alternativa förklaringar när det påtalats att dokumentationsunderlaget påvisat annat än vad Inkvist uppgivit.
Precis han är medveten om vad han har gjort och har grovt åsidosatt sitt garantansvar.

När det gäller Js handlingar är jag inte lika säker på att han har full koll i svängarna.

Jag tror att han lättvindigt sa upp kontakten med sina tidigare barn därför att de saknade värde för honom. Jag tror att han inte alls berörs emotionellt av konflikter, däremot att han tycker de är onödiga.

Jag tror inte alls han är trygghetssökande. Han kastar ju sig in i nya relationer hals över huvud, och skaffar en massa barn med en narcissist. Tycker snarare att hans beteende vittnar om ett stort mått av omdömeslöst risktagande.

Jag tror att D är opportunist med en parasiterande livsstil. Det är bekvämt att låta någon annan styra över sånt man egentligen inte bryr sig om. J och barnen erbjöd en väg till en arbetsfri inkomst.

Svara lite i löpande i din text och avslutar med att vi ser olika på och varför i Ds beteendemönster och det är helt ok tänker jag!
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-26 kl. 21:42.
Citera
2024-02-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama
Din teori stämmer bra tror jag. Syns tydligt i smskonversationen mellan J och D. Medan Z kämpade för sitt liv på akuten så började J tjafsa på sms om att hon är säker på att D har kontakt med sina andra barn bakom hennes rygg, hon tjafsar om det på ett riktigt svartsjukt sätt.. lät som om det handlade om en annan kvinna när det handlade om hans egna barn.

Ja visst den konversationen är verkligen helsjuk men hon visar sitt rätta ansikte.

Särskilt när man vet det är jul och snart julafton och det är hans barn som söker kontakt.

Tragiskt sorgligt på alla sätt och vis. Det är många barn som är offer i denna soppa.
Citera
2024-02-26, 21:00
Medlem
[quote=ottoplommon|86650105]
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxl
Tänker så mycket på Z kroppstemperatur när hon kom till akuten. Hur aktiv är man med en så låg te.?[mp. Påverkar ättikan det? [b]Om inte, hur skulle hon orkar klättra upp på tvättmaskinen för att dricka ättika/QUOTE]

Svar till Xxxxl #5321

Hon satt fastspänd i en bilbarnstol under vasken mitt emot tvättmaskinen. Kan även varit bunden till händer och fötter. Om hon varit fri kunde hon druckit vatten ur vasken. Det finns ingen chans att hon kan ha nått upp. Glaset stod längst bak, bakom en hög med kläder.
Läkarna tror inte det är möjligt att hon kan ha druckit en stor mängd ättika själv. Hon har inga frätskador i mun och svalg. En bit ner i matstrupens vägg har hon ett sår som att något hårt har stött emot där.
Och därunder börjar frätskadorna. Hon kan fått i sig ättikan genom en slang ner i matstrupen.

Det är inte ättikan som förorsakat hypertermi (hennes kroppstemperatur var 33,9 grader).
Hemma var det 15,5 grader. Man måste vistas i 15 grader ett och ett halvt dygn (36 tim.) innan man får så låg temperatur. Z har nog suttit längre än så och enligt henne fick hon inga kläder fast hon bad sin pappa flera gånger.. Hade bara blöja på sig. Hon frös mkt. Hon fick inget att dricka heller. Så därför uttorkad.

Hypotermi led flickan av. Inte hypertermi.
Citera
2024-02-26, 21:14
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mods69
Finns det bilder på flickans skador i fup lr var hittar folk dom?
Varför är hennes stortånagel svart?

https://www.instagram.com/p/C3zqHL_CPRp/

Det finns bilder i aktbilaga 194, sid 344 och framåt. Där ser du bl.a hennes fötter och tår som verkar krossade(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in