2024-02-26, 17:44
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ingen konstig länk. Det är en debattartikel från 15 januari 2016, alltså 8 år sedan. Var publicerad på kultursidorna. Hon upprepar i hög grad rysstrollens argument. Hon skriver bl a:

"Sanningen är ju att Ryssland, även efter de senaste årens upprustning, är en militär dvärg jämfört med USA. Tanken att den ryska statsledningen – av någon outgrundlig anledning – skulle genomföra ett isolerat angrepp mot det alliansfria Sverige är helt enkelt inte seriös. Ingen säkerhetspolitisk bedömare tror på ett sådant scenario.

Annekteringen av Krim 2014 stred mot folkrätten och kan inte försvaras. Däremot kan den förklaras mot bakgrund av den västerländska inringningspolitiken; Ryssland ville inte lämna över marin-basen vid Sevastopol, där Svartahavsflottan finns, till Nato.

Ett annat nonsensargument från Natokramarna är att ”vi” med ett Natomedlemskap ”får vara med och utforma säkerhetspolitiken”. Man låtsas inte om att det är USA som styr Nato, och ingen annan. Washington försöker dölja detta genom att ge ordförandeskapet till små länder; allmänheten ska få intrycket att det är den beskedlige Jens Stoltenberg som bestämmer."
Sedan har vi Veronica Palm som fortfarande producerar rysspropganda .
Exempel;
Citat:
Så nej. Nato var inte en bra idé innan Rysslands oprovocerade och olagliga invasion av Ukraina och det är det heller inte nu. Nu måste istället all kraft läggas på att stoppa kriget. Sanktioner mot Ryssland, stöd till Ukraina, rusta Sverige och Europa för att ta emot de människor som tvingas fly och bistå för att förhandlingar om en rättvis och varaktig fred kan komma tillstånd så snabbt som möjligt.
https://www.etc.se/ledare/sverige-i-nato-aer-en-lika-daalig-ide-nu-som-det-alltid-varit

https://twitter.com/veronicapalm/status/1714912257157558291

Hennes Twitter är fullt med skit.

Vi kan ju titta på vad råkommunisterna har för sig också:

https://proletaren.se/tags/nato
Senast redigerad av Slackoff 2024-02-26 kl. 17:51.
Citera
2024-02-26, 17:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Jag lever i den tron att rysslands kapacitet att gå vidare, och dessutom mot ett nato land inom en femårs period är noll, och Putin är väl med i NWO han med, så det kvittar, världen håller på att bli ett jävla mentalinstitut med fulla restriktioner. sen var gränsen mellan Ukraina och Ryssland går kunde jag inte bry mig mindre om.
Det handlar om viktiga principer. Såklart.
Om ryssen tar Ukraina och "får" behålla det så följer flera krig. Kina anfaller Taiwan, Venzuela anfaller Guyana etc etc. Alla diktatorer skulla snegla på ev. svaga grannar som man kan erövra.
Så även om du inte bryr dig om just denna gräns ligger det i alla civiliserade människors intresse att det finns konsekvenser för erövringskrig.
Senast redigerad av DikT 2024-02-26 kl. 17:50.
Citera
2024-02-26, 17:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tror jag hört någonstans det var ett internationellt förbud, mot alla typer av automatiska vapen av självsökande typ?
En vanlig mina är ju automatisk, men ej självsökande.
Det borde dock vara ganska enkelt konstruera en mina som hoppar upp, och sedan automatiskt flyger mot en person eller fordon några hundra meter bort!

Jag tror de håller på med det för fullt i Ukraina. Kanske de inte skrivit på det förbudet?
Citera
2024-02-26, 17:49
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Enligt Southfront.press så har Ryssland slagit ut en Abrams stridsvagn. Det brann som fan.
Ha ha snacka om foliehattar! Några Abrams är väl inte levererade ännu!
Det låter som då ryssen slog ut 400% av alla HIMARS innan de levererades?
Vad är det för spån som hämtar info från den skitsidan?
Citera
2024-02-26, 17:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
https://t.me/intelslava/55497

Svenska skrotet archer fick smaka, massor av byar captured, nazist svinen i Ukraina får smaka på däng och alla horbarn på tråden som hejar på att vi ska skicka massa pengar och vapen ni kan väll starta en insamling själv och skcika över, mina skattepengar ska gå åt att bygga upp Sverige inte något u land där politikerna snor hälften av det man skickar.

Fast ärligt talat har hittills inte en skattekrona från dig gått till vapen till Ukraina
Citera
2024-02-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det är samma sak. Trump kommer att få 75-80% i valet. Tillräckligt för att utropa sig till kejsare och själv sätta kronan på sitt huvud.

Donald ("I love Sweden, I like Nato") Trump. Det som kommer hända är alltså att länder som åkt snålskjuts plötsligt börjar betala. Win, win.

https://youtu.be/oNnFxqflns8?si=ZunYACk8Bji6K8OT
Citera
2024-02-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56

Jodå det finns några Abrams och de är inte oförstörbara. Skulle vara konstigt om ryssarna inte lyckats slå ut några på såhär lång tid.
Senast redigerad av Kukilon 2024-02-26 kl. 17:57.
Citera
2024-02-26, 17:53
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Så det var inte ett halvt land som fick klartecken att gå med i Nato?

Det kommer inte ändra situationen i Ukraina på något sätt.
Kanske inte, men det förändrar maktbalansen i Östersjön som nu blir ett Natohav. Ryssen är nu helt inlåst här. Kaliningrad är numer helt obsolet.
Citera
2024-02-26, 17:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56

Abrams är levererade och satta i bruk. Och det finns uppgifter att en har slagits ut idag. Förhoppningsvis klarade sig besättningen.

Det är ju inte heller någon som påstått att Abrams eller något annat fordon från väst är osårbart.
Citera
2024-02-26, 17:54
Bannlyst
Citat:
Det är samma sak. Trump kommer att få 75-80% i valet. Tillräckligt för att utropa sig till kejsare och själv sätta kronan på sitt huvud.

Kommer Trump att få 75-80% i valet?

Och det finns snart inga Nato-länder?

Citat:
Det finns inga Natoländer om fem år. Trump lägger ner Nato.

Och Ungern tänker inte köpa fler JAS Gripen?

Citat:
Ungern ska inte ha några Gripen, paketet handlar om hur de ska bli av med dem. Liksom Turkiet vill Ungern ha F35 och om det inte går, F16.

Och Sverige har ingen produktion av artilleriammunition längre?

Citat:
Sverige har ingen förmåga att producera granater. Allt sådant är nedlagt.

Och Orban har en deal med Putin?

Citat:
Deal med Putin: Är det ok att jag släpper igenom eu-stödet om jag håller Sverige utanför Nato?

Och flera miljoner Ukrainare har dött i kriget, ca 6,4 Miljoner om du räknar rätt?

Citat:
Nu skriver till och med Expressen att Ukraina har slut på män i vapenför ålder. Det måste med andra ord ha gått åt flera miljoner. Hur länge kan Ukraina hålla ut?

Citat:
Ungefär som Ukraina nu. 1200 om dagen, 600 dagar, 640000 döda...

Det är inte så att du själv ser ett mönster här, av total faktaresistens? Att du är helt jävla verklighetsfrånvänd?
Citera
2024-02-26, 17:56
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tror jag hört någonstans det var ett internationellt förbud, mot alla typer av automatiska vapen av självsökande typ?
En vanlig mina är ju automatisk, men ej självsökande.
Det borde dock vara ganska enkelt konstruera en mina som hoppar upp, och sedan automatiskt flyger mot en person eller fordon några hundra meter bort!

Det är väl nånting dina herrar i kreml lobbar för eftersom de inte direkt är ledande när det gäller något som kräver databrickor.
Fredsrörelsens representanter är korrupta quislingar som inte förtjänar att bemötas med den respekt de tyvärr får.
Citera
2024-02-26, 17:58
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Donald ("I love Sweden, I like Nato") Trump. Det som kommer hända är alltså att länder som åkt snålskjuts plötsligt börjar betala. Win, win.

https://youtu.be/oNnFxqflns8?si=ZunYACk8Bji6K8OT
I uppfyller ju redan Natokravet på 2%. Fler länder beräknas också nå upp till kravet så DT:s hot klingar ju tomt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in