2024-02-26, 01:32
  #601
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Personalen sugs nog upp i den offentliga sektorn någonstans...som till exempel utredare på spelinspektionen...

Knappast, såvida inte dessa tattare får resa land och rike runt och inspektera att krogar inte har några "illegala" spelmaskiner utan håller sig till statens ockermaskiner Jack Vegas.
Och när de ändå är där på besök så kan de kräva bevis av de stackars speltorskarna att de verkligen har råd att bränna bort sina pengar...

Men allvarligt talat så kommer det nog att bli ett brutalt uppvaknande för personalen, från ett glassigt jobb på casinot där de knappt gjorde ett skit till arbetslöshet över en natt.
Hade det funnits privata casinon så skulle nog en del av dessa lallare hamna där men nu väntar nog en lång arbetslöshet för de flesta.
Citera
2024-02-26, 11:41
  #602
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Knappast, såvida inte dessa tattare får resa land och rike runt och inspektera att krogar inte har några "illegala" spelmaskiner utan håller sig till statens ockermaskiner Jack Vegas.
Och när de ändå är där på besök så kan de kräva bevis av de stackars speltorskarna att de verkligen har råd att bränna bort sina pengar...

Men allvarligt talat så kommer det nog att bli ett brutalt uppvaknande för personalen, från ett glassigt jobb på casinot där de knappt gjorde ett skit till arbetslöshet över en natt.
Hade det funnits privata casinon så skulle nog en del av dessa lallare hamna där men nu väntar nog en lång arbetslöshet för de flesta.
Jag är inte så säker på det...vilka privata casinon skulle vilja anställa en sådan loser...?
Citera
2024-02-26, 12:49
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag är inte så säker på det...vilka privata casinon skulle vilja anställa en sådan loser...?

Casinot i Köpenhamn kanske
Citera
2024-02-26, 21:53
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag är inte så säker på det...vilka privata casinon skulle vilja anställa en sådan loser...?
Med lite dricks så hade det nog varit intressant...Trots allt så var dom väldigt duktiga och fått en bra utbildning. Det var väl vakternas inställning till besökarna och casinots trångsynta regler som gjorde att kunderna lessnade till slut.
Citera
2024-02-27, 15:40
  #605
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Med lite dricks så hade det nog varit intressant...Trots allt så var dom väldigt duktiga och fått en bra utbildning. Det var väl vakternas inställning till besökarna och casinots trångsynta regler som gjorde att kunderna lessnade till slut.

Håller helt med, i de flesta fall har man haft riktigt bra personal på golvet, tyvärr bakbundna av reglerna man jobbat under. Att som vissa här sitta och jubla åt att dessa är arbetslösa är bara vidrigt.
Citera
2024-02-27, 22:40
  #606
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Håller helt med, i de flesta fall har man haft riktigt bra personal på golvet, tyvärr bakbundna av reglerna man jobbat under. Att som vissa här sitta och jubla åt att dessa är arbetslösa är bara vidrigt.

Ja jag är en vidrig människa easy_dan...

Men allvarligt talat, det är ju inte ond bråd död jag önskar personalen utan jag tycker det är helt rätt att de nu har blivit arbetslösa, för det är precis vad de förtjänar.
Bakbundna av regler? Ja det var lägervakterna i Auschwitz också...

Sen fattar jag inte den här dricksdiskussionen här. Det ENDA som var bra med Cosmpolol är just att personalen inte tiggde dricks.
Åk till Köpenhamn så får ni se hur det är när personalen BOKSTAVLIGEN tigger dricks, det är patetiskt.
Istället för att byta jobb eller ta upp sin låga lön med sin arbetsgivare så trakasserar man sina kunder.
Finns inget värre skitcasino i världen, till och med Cos var bättre...
Citera
2024-02-28, 12:50
  #607
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Men allvarligt talat, det är ju inte ond bråd död jag önskar personalen utan jag tycker det är helt rätt att de nu har blivit arbetslösa, för det är precis vad de förtjänar.
Bakbundna av regler? Ja det var lägervakterna i Auschwitz också...

Ja om du på riktigt tyckte att besöka casinot var som att vara fånge i Auschwitz så förstår jag att du inte trivdes där.
Citera
2024-02-28, 15:03
  #608
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja om du på riktigt tyckte att besöka casinot var som att vara fånge i Auschwitz så förstår jag att du inte trivdes där.

Gör dig inte dummare än vad du är easy_dan, vad jag menar är att det är löjligt att man bara lyder order.
Står man inte bakom ledningens beslut så byter man jobb, inte fan håller man på och trakasserar sina kunder bara för att man blir tillsagd att göra det.


Nå ni som vill införa dricks på casinot (Stockholm finns ju kvar) vad exakt skulle det tjäna till menar ni?
Och vad exakt är det man ska dricksa egentligen? Croupiern för att han snurrar en jäkla kula eller de i garderoben för att de lyckas med konststycket att hänga din jacka på en hängare?
Citera
2024-02-28, 15:35
  #609
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Gör dig inte dummare än vad du är easy_dan, vad jag menar är att det är löjligt att man bara lyder order.
Står man inte bakom ledningens beslut så byter man jobb, inte fan håller man på och trakasserar sina kunder bara för att man blir tillsagd att göra det.

Kasta inte sten i glashus och du vet mycket väl att 95% av casinots personal trakasserade inte kunder och att nästan alla jobb har regler eller direktiv anställda inte alltid håller med om. Det är ledningen som fuckat upp det här, inte personalen.
Citera
2024-02-29, 22:07
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Gör dig inte dummare än vad du är easy_dan, vad jag menar är att det är löjligt att man bara lyder order.
Står man inte bakom ledningens beslut så byter man jobb, inte fan håller man på och trakasserar sina kunder bara för att man blir tillsagd att göra det.


Nå ni som vill införa dricks på casinot (Stockholm finns ju kvar) vad exakt skulle det tjäna till menar ni?
Och vad exakt är det man ska dricksa egentligen? Croupiern för att han snurrar en jäkla kula eller de i garderoben för att de lyckas med konststycket att hänga din jacka på en hängare?
I statiska spel är det helt meninglöst. Vad jag eftersökte var mer flexibla spel i poker där spelarna bestämmer reglerna och dealern har en chans att tjäna en extra hacka på större potter. I Sverige är det toppstyrt och helt omöjligt att gå utanför reglerna, vilket blir jäkligt tråkigt, och påverkar spelet på långsikt.
Citera
2024-02-29, 22:16
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
I statiska spel är det helt meninglöst. Vad jag eftersökte var mer flexibla spel i poker där spelarna bestämmer reglerna och dealern har en chans att tjäna en extra hacka på större potter. I Sverige är det toppstyrt och helt omöjligt att gå utanför reglerna, vilket blir jäkligt tråkigt, och påverkar spelet på långsikt.

Pokern gick väl bra generellt, eller vad menar du?
Detta är imo. ett politiskt beslut, se tidigare inlägg i tråden.
Citera
2024-02-29, 23:22
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Pokern gick väl bra generellt, eller vad menar du?
Detta är imo. ett politiskt beslut, se tidigare inlägg i tråden.
Pokern gick bra innan coronan och kunde utvecklas mera om inte våra lagar & regler satt stopp för det.

Funkar bra i andra länder där staten inte vill ha monopol på hela kakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in