Citat:
Ursprungligen postat av
codesyss
Står och väljer mellan att jobba hemifrån eller ett annat jobb där man är på plats. Jag har ingen erfarenhet av att jobba hemifrån men är nyfiken och tror att det kan bli bra men att jag kan missuppfatta mycket och ha svårigheter att uppdatera mig om vad som händer.
Ni som jobbar hemifrån, vad bör man tänka på som ny?
Det har sina fördelar men också nackdelar.
Jag har jobbat hemifrån senaste 10 åren och trivs med det.
Mitt jobb är en blandning, kontor och ute hos kund så i normala fall är jag på kontoret 2-3 dagar i veckan och resten borta. Skönt att kunna variera.
Jag har ett eget rum för mitt kontor och det är ett måste skulle jag säga, får 2000kr/mån i hyra för detta.
Det är skönt att kunna vara på jobbet samtidigt som man går upp från sängen mer eller mindre.
Jag har inga barn då jag och sambon valde det livet plus att sambon inte jobbar hemifrån, skulle bli tokig ifall läget var att båda jobbade hemifrån.
Mina arbetstider är mellan 8-16:30 men de dagar jag är på kontoret så lägger jag oftast ner 15:30 men kommer det ett samtal eller viktigt mail så jobbar jag givetvis med det.
All kontakt med arbetskamrater sker med antingen telefon eller teams och det är ok för mig. Är ingen person som kräver kaffe med kollegorna direkt.
Lite beroende på vilken typ av person du är men jag tycker det är skönt med hemmakontor.