Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Dramaqueene minst sagt.
Jag har svårt att tro att de villa sabba julen med att förgifta Z just då.
Jag tror att eftersom hennes far använde ättika för att bestraffa Js syster så ligger den metoden nära till hands för J. I mobilkonversationen med D framgår det att J inte hade en aning om att ättika var så farligt. I så fall skulle den väl inte säljas i vanliga affärer, resonerar J. Och lägger också till -Att nu är det slut med ättika hädanefter! Så jag tror inte att de här två visste hur farligt det var före J sent om sider googlar giftinformationen vid 3-tiden. Så jag tror inte att ättikan ingick i LSS-planen. J kanske sa till Z att det var medicin hon skulle spruta in. Även Z var ju van vid att få medicin med spruta.
Mer att det var en bestraffning som gick över styr. Kanske att J satte in det efterfrågade glaset med vatten (som Z ropat efter) efteråt inom räckhåll för Z när J märkte att det nog blev lite för mkt ättika. Z lyckades få fatt i glaset o drack vatten. För Z tror verkligen att hon druckit ett glas själv. Sedan satte magvärken in på Z. Och de här två J&D fick i panik tota ihop en story och skylla på självskadebeteende mm. Och gå igenom alla alternativ de hade.
För läkarna tror att Z har haft ättikan i magen längre kanske upp till 3 timmar.
Ja, de chansade vilt på att de ändå skulle få vårdnaden om Z och betalt för mödan.
Plus att de ville markera trotsigt mot myndigheter.
Som vissa i tråden tidigare var inne på låter efterföljande SMS konversationen mellan de två föräldrarna lite riggad, nästan som av ett tillagt och bevisande händelseförlopp.
En anledning kan vara att J gjort detta utan Ds vetskap och övertygar honom om att det är Z själv som druckit ur glaset han ställt fram med ättikan. En annan teori har varit att de vet att mobilerna kommer gås igenom.
Att både ättika och annan sadism ursprungligen kommer från J är det nog ingen tvekan om. Hon vet absolut konsekvensen av vad ättikan gjorde med hennes systers organ och livslånga lidande (uppenbart ljuger hon i smset).
Undrar däremot om D visste om ättiksförgiftningen av systern? Tror själv inte det.
Jag är inte överbevisad att det är en olycka. Det kan vara något externt som pressat på ex skolans utredning el dyl och fått det hela att kulminera för J.
Hon kan gjort honom medskyldig utan att han ens reflekterat över det. Enligt RPUn kan han inte ”läsa mellan raderna” det gör honom även lättmanipulerad.