2024-02-26, 02:49
Medlem
Tillägg:
Kanske att J har använt en sprutflaska med lång pip för att få i ättikan efter att lurat Z att det var medicin. Det finns sådana flaskor bland apotekets sortiment. Tex Klyx 250 mg och 500 mg.
Citera
2024-02-26, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Ser du något logiskt i deras beteende i övrigt menar du ?

Jag tror att en av deras tortyrer gick för långt. De tvingdes köra in henne när de insåg att de skulle hamna i trubbel om hon faktiskt dog , absolut inte för att de faktiskt brydde sig. Alla frakturer och brännskador de tidigare orsakat kunde de fixa hemma och sopa under mattan.

Z var ensam på sjukhus väldigt mycket. Idiotfarsan ville ju bara hem.

Kroppstempraturen berodde på att det var snorkallt i tvätt stugan sen en tid tillbaka och så tvingade de henne att duscha innan de åkte in. Säkert kallt för att hon skulle piggna till

Och trots den duschen fick de henne inte ren. Då var hon inte lite smutsig.
Det finns inga ord för dessa kräk.
Citera
2024-02-26, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Dramaqueene minst sagt.
Jag har svårt att tro att de villa sabba julen med att förgifta Z just då.
Jag tror att eftersom hennes far använde ättika för att bestraffa Js syster så ligger den metoden nära till hands för J. I mobilkonversationen med D framgår det att J inte hade en aning om att ättika var så farligt. I så fall skulle den väl inte säljas i vanliga affärer, resonerar J. Och lägger också till -Att nu är det slut med ättika hädanefter! Så jag tror inte att de här två visste hur farligt det var före J sent om sider googlar giftinformationen vid 3-tiden. Så jag tror inte att ättikan ingick i LSS-planen. J kanske sa till Z att det var medicin hon skulle spruta in. Även Z var ju van vid att få medicin med spruta.
Mer att det var en bestraffning som gick över styr. Kanske att J satte in det efterfrågade glaset med vatten (som Z ropat efter) efteråt inom räckhåll för Z när J märkte att det nog blev lite för mkt ättika. Z lyckades få fatt i glaset o drack vatten. För Z tror verkligen att hon druckit ett glas själv. Sedan satte magvärken in på Z. Och de här två J&D fick i panik tota ihop en story och skylla på självskadebeteende mm. Och gå igenom alla alternativ de hade.
För läkarna tror att Z har haft ättikan i magen längre kanske upp till 3 timmar.

Ja, de chansade vilt på att de ändå skulle få vårdnaden om Z och betalt för mödan.
Plus att de ville markera trotsigt mot myndigheter.

Verkligen bra teori. Tror den ä sannolik!
Att J messar det i fetstil tyder på att hon vet att deras konversation kommer bli underlag för rättslig prövning. Dialogen är både onaturlig och för ”redovisande” OM de nu var oskyldiga. Då skulle dialogen innehållit ÄKTA oro för Zoey istället. (Och, med Js systers ättikaskada skulle en omtänksam J inte ens kunna ha Ättika tillgänglig alls. Låst i ett köksskåp på sin höjd.)
Citera
2024-02-26, 07:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Skulle det kunna vara så att de inte tänkte på skillnaden mellan 12% ättika och 24% ättika?
Citera
2024-02-26, 07:57
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Skulle det kunna vara så att de inte tänkte på skillnaden mellan 12% ättika och 24% ättika?
Ja de förefaller ju inte vara blivande nobelpristagare direkt
Citera
2024-02-26, 08:46
Medlem
Citat:
Dramaqueene minst sagt.
Jag har svårt att tro att de villa sabba julen med att förgifta Z just då.
Jag tror att eftersom hennes far använde ättika för att bestraffa Js syster så ligger den metoden nära till hands för J. I mobilkonversationen med D framgår det att J inte hade en aning om att ättika var så farligt. I så fall skulle den väl inte säljas i vanliga affärer, resonerar J. Och lägger också till -Att nu är det slut med ättika hädanefter! Så jag tror inte att de här två visste hur farligt det var före J sent om sider googlar giftinformationen vid 3-tiden. Så jag tror inte att ättikan ingick i LSS-planen. J kanske sa till Z att det var medicin hon skulle spruta in. Även Z var ju van vid att få medicin med spruta.
Mer att det var en bestraffning som gick över styr. Kanske att J satte in det efterfrågade glaset med vatten (som Z ropat efter) efteråt inom räckhåll för Z när J märkte att det nog blev lite för mkt ättika. Z lyckades få fatt i glaset o drack vatten. För Z tror verkligen att hon druckit ett glas själv. Sedan satte magvärken in på Z. Och de här två J&D fick i panik tota ihop en story och skylla på självskadebeteende mm. Och gå igenom alla alternativ de hade.
För läkarna tror att Z har haft ättikan i magen längre kanske upp till 3 timmar.

Ja, de chansade vilt på att de ändå skulle få vårdnaden om Z och betalt för mödan.
Plus att de ville markera trotsigt mot myndigheter.

Som vissa i tråden tidigare var inne på låter efterföljande SMS konversationen mellan de två föräldrarna lite riggad, nästan som av ett tillagt och bevisande händelseförlopp.

En anledning kan vara att J gjort detta utan Ds vetskap och övertygar honom om att det är Z själv som druckit ur glaset han ställt fram med ättikan. En annan teori har varit att de vet att mobilerna kommer gås igenom.

Att både ättika och annan sadism ursprungligen kommer från J är det nog ingen tvekan om. Hon vet absolut konsekvensen av vad ättikan gjorde med hennes systers organ och livslånga lidande (uppenbart ljuger hon i smset).

Undrar däremot om D visste om ättiksförgiftningen av systern? Tror själv inte det.

Jag är inte överbevisad att det är en olycka. Det kan vara något externt som pressat på ex skolans utredning el dyl och fått det hela att kulminera för J.

Hon kan gjort honom medskyldig utan att han ens reflekterat över det. Enligt RPUn kan han inte ”läsa mellan raderna” det gör honom även lättmanipulerad.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-26 kl. 09:05.
Citera
2024-02-26, 08:53
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag håller inte din teori för helt osannolik med tanke på de personlighetsstörningar som dessa as har.
Kall beräkning är det definitivt fråga om.
Den enda svagheten i resonemanget är att Z var värd mer för dem som levande. Cirka 130.000 kr per år om jag räknat rätt (ett extra vårdnadsbidrag.)
Jag tror därför att planen var att göra henne till ett gravt funktionsnedsatt barn med behov av ständig tillsyn.
Jag tror ju att om det gått som de ville hade det hade swishats stora summor till dom efter ett par tv soffor. Bara i den här tråden har det frågats efter möjlighet att skänka till Z så nog hade de kommit in miljoner.
Citera
2024-02-26, 10:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
https://lakartidningen.se/wp-content/uploads/EditorialFiles/4Y/%5BCP4Y%5D/CP4Y.pdf
Psykogena icke epileptiska anfall.

Jag hade missat detta i tråden. Det kan mkt väl vara anledningen till Js anfall.
Mkt bra artikel i Läkartidning.

Eller bara ett krampanfall utlöst av för höga doser av Tramadol som tidigare diskuterats här i tråden.
Har man en gång fått det är chansen stor att man får det igen även om man håller sig till lägre/normal dosering av Tramadolen.
Serotonergt syndrom.

Och just Tramadol var ju som sagt det enda preparat hon kunde trycka i sig ”extra” med tanke på att hon hade Burprenorfin-plåster* utskrivet av vården.

*finns förklaring till detta i mitt tidigare inlägg här i tråden.
Citera
2024-02-26, 10:19
Medlem
Undrar över zoeys ögon. Grannarna skildrar dem som igenmurade och vätskade på Den Stora Psykbrytsdagen/EP-anfallsdagen.

Funderar på morsan hällt ättika i ansiktet på henne då? Och över henne/över brännskadorna?

Främst för att det kan förklara grannarnas beskrivning av flickans kroppsspråk och ögon.

Säg att hon fått ättika hällt över sig, i ansiktet och på brännskadorna på kroppen. När morsan sedan ballar ur helt och hon inte är i händelsernas centrum längre så springer Zoey in i föräldrarnas sovrum och gömmer sig. När hon hör att det är främlingar i huset slänger hon på sig en tröja. Känns som en ganska naturlig instinkt. Tröjan beskrivs som väldigt stor i linningen och lite grövre än en t-shirt. Kanske var pappans?

Tyget drar i det gigantiska brännsåret och får ättikan att tränga ännu längre in. Gör skitont, så hon står helt stilla och skriker rakt ut. Som alla vet som haft halvblöta sår så är tyg som drar mot skorpan fan inte det trevligaste. Blir definitivt inte bättre av att delar av skorpan hunnit bli halvläkt och hård heller. Är det dessutom ättika som luckrat upp måste det göra fruktansvärt ont.

För grannen ser ju bara flickan i en sekund och tolkar hennes kroppsspråk så tydligt. Hon står blickstilla med armarna utsträckta, och gallskriker. Han läser direkt av FRAMIFRÅN att hon har ont över ryggen, så han lyfter henne ”om baken” som han beskriver det, och bär sen ut henne till frun i trädgården. Där sitter sedan den så vanligtvis kramiga Zoey så långt hon kan från kvinnan, som hon enbart kramar om händerna, medan de vätskefyllda ögonen gråter. Eventuellt gråter hon då ut ättikan. Ryggen bränner antagligen, men det lägger sig väl så sakteliga. Och hon blir lugn av att någon annan vuxen är på plats.

Dagen efter säger hon iaf bara ”ajaj” när mosterns nya pojkvän hjälper henne på med kläderna. Mosterns pojkvän noterar heller inte något med ögonen.

Sen har hon ju skada på hornhinnan, så något skit har de ju gjort med ögonen. Vi kommer ju aldrig få veta när det skedde, men något med ögonen verkar ha pågått den dagen iaf.

Angående morsans EP-anfall så tvivlar jag inte på att något hände, men lutar mer åt att hon fick ett rejält psykbryt. En extrem ångestattack i någon form av kombo med att ha plågat sitt eget barn på sin mors dödsdag. Att hon gått så långt att hon hällt kokande vatten på flickan bara några dagar tidigare måste ligga nära i minnet. Hon kan ju ha känt att hon var otäckt nära att göra något oåterkalleligt.

Att de någonstans ändå vetat att de gått för långt vittnar ju även detta med att de inte vill ha tillbaka Zoey efter sjukhuset om. De är väl rädda att de ska döda henne. Kan även vara därför Z inte verkar hata bilbarnstolen så mycket som man hade kunnat tro. Eventuellt var den vid det laget lite av en räddning. Out if sight, out of mind. De verkar ju ha börjat med den efter Den Stora Psykbrytsdagen.

Ah lösa teorier. Men denna dag är så sjukt märklig. Verkar också viktig i familjens egen mytologi så man vill ju gärna förstå vad som egentligen hände.
Citera
2024-02-26, 10:28
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Och trots den duschen fick de henne inte ren. Då var hon inte lite smutsig.
Det finns inga ord för dessa kräk.
De kanske inte duschade hela henne, kanske bara där det var sår och blod. Duschade bort intorkat blod på huden?
Citera
2024-02-26, 10:36
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Som vissa i tråden tidigare var inne på låter efterföljande SMS konversationen mellan de två föräldrarna lite riggad, nästan som av ett tillagt och bevisande händelseförlopp.

En anledning kan vara att J gjort detta utan Ds vetskap och övertygar honom om att det är Z själv som druckit ur glaset han ställt fram med ättikan. En annan teori har varit att de vet att mobilerna kommer gås igenom.

Att både ättika och annan sadism ursprungligen kommer från J är det nog ingen tvekan om. Hon vet absolut konsekvensen av vad ättikan gjorde med hennes systers organ och livslånga lidande (uppenbart ljuger hon i smset).

Undrar däremot om D visste om ättiksförgiftningen av systern? Tror själv inte det.

Jag är inte överbevisad att det är en olycka. Det kan vara något externt som pressat på ex skolans utredning el dyl och fått det hela att kulminera för J.

Hon kan gjort honom medskyldig utan att han ens reflekterat över det. Enligt RPUn kan han inte ”läsa mellan raderna” det gör honom även lättmanipulerad.

Det är uteslutet att det är en olycka enligt min mening. Föräldrarna har inte agerat koherent som de skulle ha gjort om det hade varit en olycka. Eftersom mamman hade kunskap om effekterna av ättiksförgiftning så borde hon ju varit extra orolig och snabb att agera om det hade varit en olycka.

Angående Ds ansvar så tror jag inte alls att han är lättmanipulerad.
Han är antagligen psykopat om man läser RPUn noga. Han har intelligens klart över genomsnittet. Han har en parasiterande livsstil. Han har en historia av hot och våld mot sina egna barn. Han saknar empati.
Att han spelar lite trög och loj är bara en fasad som passar honom utmärkt.

Eftersom hans fru har narcissistiska drag är det smart att spela med när det passar honom. När han får kritik så rinner det förmodligen av honom.
När J och barnen inte länge är användbara för honom tror jag inte han kommer att lägga en enda minut på dem.
Citera
2024-02-26, 10:43
Medlem
Attityds avatar
Citat:
J kanske sa till Z att det var medicin hon skulle spruta in. Även Z var ju van vid att få medicin med spruta.
Z själv sade att hon bara fick Alvedon någon gång, som när hon bröt armen. Ingen annan medicin.
Mamman vittnar också om att Z bara fått Alvedon och att hon inte har någon medicin hon får regelbundet till skillnad från sina syskon.
Vad mamman säger är knappast trovärdigt men båda två vittnar likadant iaf. bara Alvedon.
Vad pappan sade om detta minns jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in