Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Det är som Jigin sa i en tidigare intervju att föräldrarna har skrivit in sig i en hörna och kommer inte ur med att fortsatt hävda hjärnskada/självskadebeteende under så många år att de inte har något annat val än att fortsatt med lögnerna och därmed att de är oskyldiga.
Jag tror det hela med Z börja med Js aggressiva och sadistiska ångestutlopp och därifrån övergick det snabbt i delad ekonomisk brottslighet.
Precis som så många som kom hit och sökte asyl med ”sjuka” barn och fick LSS har dessa två snabbt sett möjligheterna.
Imponerande att både Z och den lungsjuka flickan mirakulöst repat sig, precis som mamman plötsligt kunde undvara både rullstol och EP anfall, så snart alla byta miljö.
Ekonomiska motiv i deras sjuka huvuden alla dagar i veckan!
Fetade/1 Ja, deras flykt under myndigheternas radar har ju varit väldigt contraproduktiv.
Eftersom de är livrädda för socialens insyn har de ju inte sökt försörjningsstöd i någon större utsträckning.
Det tror jag säkert att de varit berättigade till under vissa perioder, i månader ibland.
De har heller inte sökt kurators hjälp med sina problem.
Istället har de försökt att hålla alla hjälpande myndigheter på avstånd och sökt fonder och välgörenhet istället.
Så inmålade i ett hörn med sina livslögner har de väl bitit sig fast i att enda lösningen är att få diagnos på Z så kommer alla problem att lösa sig. Men tyvärr hade Z nog blivit fortsatt misshandlad (Js ångest samt raseriutbrott) och vanvårdad då.
Fetade/2 Precis! Bara det tycker jag är bevis nog. Framför allt Zas, trots allvarligt sjukdomsfall snabba utveckling och framsteg, på längden o bredden, det motoriska och det intellektuella (som det aldrig varit fel på) mm mm.
V har fått förbättrad andning och behöver tydligen inte andningsmaskinen alla nätter iallafall.
J har kastat både rullstol och rollator och blivit smärtfri ryggen samt kan tom gå i trappor numer.
Enligt utredningen berodde inte hennes anfall på EP. Men tydligen hade hon anfall ändå, oklart vad de berodde på. (?)
En sak som jag behöver hjälp att förstå.
När de släpptes första gången sa föräldrarna, att de ville ha tillbaka alla barnen men inte Z (?).
Kastade de in handduken eller var det som en markering mot myndigheter hur "svårhanterlig" Z
var och så räknade de med att myndigheterna skulle övertala dem att ta hand om Z med ekonomisk hjälp och stöd?