2024-02-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
Mamman J*smine har muslimskt påbrå.
Pappan D*niel verkar ha tattarblod?

Enligt en bekant till D*niel så var han vedervärdig redan i yngre år.
Någon som vet om vedervärdige D*niel har tattarblod?

Du har uppenbarligen inte läst tråden…
1. J’s pappa var från Syrien. Det finns kristna i Syrien. Har inte framgått vad pappan trodde på, mig veterligen.
2. D— en vanlig Svensson som hette Andersson innan han tog hustruns efternamn.
Ingen kan undgå att du vill ha lite att stimuli för din rasisthjärna. Go elsewhere! 🕳️
Citera
2024-02-25, 13:09
Bannlyst
Jag har lyssnat på rättegången och sett förhören med flickan på tv4 och tror faktiskt att hon drack ättikan frivilligt.
Uttorkad och törstig hällde hon i sig något som hon trodde var vatten.
Påverkad av allt elände som hänt henne så reagerade hon nog inte först på vad hon drack.
Ser ingen logisk förklaring till att föräldrarna skulle tvinga i flickan ättika och sen köra henne till akuten.
Enligt läkaren så tar det ju lång tid innan kroppen blir så nerkyld att den får 33.9 grader som flickan hade när hon kom in till akuten.
Så hon kan mycket väl varit halvt borta när hon drack ättikan och därför reagerade inte hjärnan.
Citera
2024-02-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mods69
Jag har lyssnat på rättegången och sett förhören med flickan på tv4 och tror faktiskt att hon drack ättikan frivilligt.
Påverkad av allt elände som hänt henne så reagerade hon nog inte först på vad hon drack.
Ser ingen logisk förklaring till att föräldrarna skulle tvinga i flickan ättika och sen köra henne till akuten.
Enligt läkaren så tar det ju lång tid innan kroppen blir så nerkyld att den får 33.9 grader som flickan hade när hon kom in till akuten.
Så hon kan mycket väl varit halvt borta när hon drack ättikan och därför reagerade inte hjärnan.

Du skämtar va??? Hon hade inga frätskador i munnen. Skulle hon satt en tratt i munnen innan eller hur tänker du?
Citera
2024-02-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Fanns nog en anledning till att de inte ringde ambulans. De ville väl inte ha in ambulanspersonalen i bostaden, de kunde ju sett en del som de inte hunnit undanröja..
Så D kör själv med ett barn som är närmast döende.

Såklart finns det en klar anledning till att de inte valde ringde ambulans.

De har nog haft minst 2 timmar på sig innan D kör in med Z till sjukhuset för när J googla runt på ättiksförgiftning hade det redan inträffat och J tappat kontrollen.

Om man hör i första samtalet D har på sjukhuset med barnläkarn C säger han att Z själv visar de till ättiksglaset i tvättstugan. Likaså säger D att det var ca 0,5 dl ättika i det men mamman rättar honom till att det var mer.

Senare i polisförhören modifierar de båda även denna osanna historia utifrån hur folk reagerat på uppgifterna.

Likaså misstänker jag att när J kräver att D ska fota Z på sjukhuset handlar det om kontroll. Att J ska förbereda svar, troliga lögner, till skadorna på Z kropp.

Sen det här med ättikan det har nog förekommit så länge Z suttit inlåst i tvättstugan med skitiga blöjor och luktat för det var inte bara nya frätskador i den nekrotiska magsäcken utan man fann även äldre vid obduktionen.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-25 kl. 13:40.
Citera
2024-02-25, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Du skämtar va??? Hon hade inga frätskador i munnen. Skulle hon satt en tratt i munnen innan eller hur tänker du?

Jag tänker på att flickan berättar om allt elände hon varit med om, men säger att hon själv drack ättikan.
Om man måste få frätskador i munnen när man dricker ättika och flickan inte hade det så är det väl ingen fråga om att hon blivit tvingad i det med tratt och då behövs väl det inte ens det diskuteras?
Citera
2024-02-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
Mamman J*smine har muslimskt påbrå.
Pappan D*niel verkar ha tattarblod?

Enligt en bekant till D*niel så var han vedervärdig redan i yngre år.
Någon som vet om vedervärdige D*niel har tattarblod?

Vad är det du vill ha sagt egentligen?
Fattar inte varför du drar in Js och Ds föräldrars etnicitet i detta fall.

Du kan ju börja med att kolla de andra sk föräldrarna som dömdes till 12 års fängelse. Hade de "felaktigt blod/härstamning" enligt dig?

Jämför fallen, begrunda och uttala dig gärna igen.
Citera
2024-02-25, 13:51
Medlem
Citat:

Tror mer på att J&D fann Z okontaktbar, pga den extrema nedkylningen (+ all tortyr).
Säkert så trodde dom att hon var utom räddning redan då, och fick i Z ättikan (med slang eller spruta) för att kunna avleda till en ren olyckshändelse.
Z tror säkert att hon har druckit det själv, då hon går tillbaka till hennes sista minne då hon drack något. Som likaväl kunde ha varit ett glas vatten.
Citera
2024-02-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De två yngsta är placerade tillsammans. Fostermamman E har kommit på V att ljuga flera gånger och skylla på sin lillebror.
Hemma skyllde V på Z och J ondgjorde sig mkt över Z i mess till D över detta.
V verkar vara J:s favorit (och även D:s då J kallar henne "vår älskling".)
Det kan ju stämma med eventuell narcissism eller (borderline med narcissistiska drag?) att man har ett barn som är favoriten samt ett barn som är syndabocken som får all skit.

Äldsta brodern bor tillsammans med systern som föddes efter honom.
Jag vet inget om N men brodern M har varit hemma hos Z och hälsat på vid ett tillfälle som jag förstod det.

Stora syster S bor själv i en fosterfamilj och jag tror att det finns en tanke med det.
Den tjejen har fått ta ett alldeles för stort ansvar. Hennes roll har varit mammas duktiga flicka i alla år.
Så till den milda grad att när hon under förhöret får frågor om föräldrarna svarar hon alltid med, Vi hade inte....,Vi skulle...., Vi hittade inte osv. Hon identifierar sig själv som en vuxen med vuxenansvar.
Hon bär mammans sorger i en säck på sin rygg och oroar sig för om föräldrarna får sina mediciner i häktet mot sin värk och oroar sig för sina syskon också.
Hon behöver lära sig att det inte är hennes ansvar. Varken föräldrar eller syskon. Allesammans klarar sig bra! Om föräldrarna lider är det deras eget ansvar men de har allt materiellt de behöver.
Hon behöver att lära sig att tänka på sina egna behov. Istället för att tänka på alla andras behov, främst mammans. Jag hoppas hon får psykologhjälp och samtalsterapi så att hon läker och börjar leva ett normalt tonårsliv med nya kompisar.
Det är aldrig roligt när syskon och familjer splittras men i det här fallet var det nog det bästa som kunde hända iallafall på lång sikt.

Och Z har nog aldrig haft det så bra som nu, iallafall inte sedan mormor o morfar Anders.
Hennes fosterföräldrar som Z kallar mamma och pappa är två mogna föräldrar Å & P, som just sett sina egna ungar flyga ur boet. Så Z har ingen konkurrens med syskon om föräldrarnas kärlek o uppmärksamhet. Jo, hon har fått en vuxen storasyster som hon tycker mkt om. De träffades när Z låg på BIVA och Z frågade henne då, -kan inte du bli min nya mamma? Hon blev Z.as nya storasyster istället.

Alla barnen är offer på olika sätt i denna familjetragedi.
De har inte samma uppfattning eller medvetenhet om vad som faktiskt skett även om de alla levt i familjen och upplevt samma saker.

I de svåraste fallen är det nu att jämföra med en avprogrammering och skapa nya fundament att stå på.

Ju äldre barnen är desto svårare brukar det vara varför V och S har en del utmaningar. De har nästan haft som anställningar i familjen och blivit belönade när de gått föräldrarnas smutsiga ärenden och hållit uppe fasaden utåt.
Citera
2024-02-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Fanns nog en anledning till att de inte ringde ambulans. De ville väl inte ha in ambulanspersonalen i bostaden, de kunde ju sett en del som de inte hunnit undanröja..
Så D kör själv med ett barn som är närmast döende.

Helt riktigt har det varit så.
Citera
2024-02-25, 14:55
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
💔💔💔😭
Älskade lilla barn, det är fortfarande svårt att ta in allt som har hänt henne.. Jag vill bara krama om henne och säga att allt kommer kommer bli bra.
Z har blivit torterad 24/7 i åratal av sina egna föräldrar och behöver någon som inte kramar och viskar/lurar i henne att allt blir bra. Skånes änglar visade sin proffession på att normalisera det obeskrivbara på samma sätt. Det krävs ett mirakel för att hon ska klara sig från livsförstörande trauma av detta.

Det som producerat den onskefulla mamman (nej hon föddes inte så) har inte sin motsvarighet i den själsdödande, personligt inriktade tortyren Z utsatts för. Förleds inte tro hennes trauma är att likna med läkning efter ett enstaka övergrepp som kan vara nog så svår att bära. Risken är överhängande att hon inte blir annat än ett skal, missbruk och elände - trots terapi - tyvärr.

Det är gott nog att glädjas över att Z rent fysiskt kom ifrån åratals av plåga - psykiskt gör hon det inte - frågan är vilken grad i h-e det orsakat henne.
Senast redigerad av Taggad 2024-02-25 kl. 15:52.
Citera
2024-02-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japp. Rutinmässig empatilöshet.
Motivet är nog mångfasetterat.

1/ Ekonomiskt motiv: Att bryta ned Z fysiskt och psykiskt.
Dels för att Z ej ska ha någon trovärdighet (med syskonen har manipulationen lyckats) och självskadebeteendet som måste ha tillsyn dygnet runt, detta syns ju på händerna, fingrarna och blåmärken och rivskador på Z.
De har båda (J&D) jobbat som personlig assistent och drömmer väl om att de på något sätt ska få henne förklarad som hjärnskadad eller utvecklingstörd med självskadebeteende och på så sätt att D ska bli personlig assistent på heltid för Z. Eftersom det är han som mest skött Z medans J " slitit röven" av sig med V. De jobbar på både V och Z för att få någon slags inkomst. Så att de kan sitta o mysa i morgontofflorna o kolla netflix medans ungarna röjer i lekhörnan.
Invändning: Att de ansöker om LSS när Z har så många skador på kroppen. När de aldrig vågat söka läkarvård för henne tidigare.
Ingår ej läkarundersökning i LSS-ansökan?

2/ J misshandel: För att upprätthålla bilden av självskadebeteende.
(Z har en gång visat sina misshandlade fingrar för moster c*rnelia. Enligt henne såg fingrarna förfärligt skadade ut. Z hade jätteont och grät.. Men hux flux öppnades dörren o där stod D och glodde på dem. Så inget blev sagt när de var ensamma.)
Och faktiskt, jag tror att Z är det barn J tycker minst om, eller inte alls.
Det hade varit lättare att förstå om man hade kunnat läsa diagnos i RPUn.
Men om J verkligen är narcissist så är det fullt begripligt.
De har ofta något barn som är likt dem själv som är favoriten och något stackars barn som är syndabocken som ständigt mobbas och straffas.
Sedan tror jag att hon tar ut sin ilska, frustration och kanske även svartsjuka på Z.
Det äktenskapliga livet har kanske inte varit så bra sedan den yngste föddes.
De senaste 3 åren har ju J fått allt mer ryggvärk och svårt att röra sig (har kryat på sig under häktestiden dock).

3/ D vanvård: Fångvaktare och för att upprätthålla påstådda hjärnskadan.
D.s roll är mycket som Z.as fångvaktare. Att isolera henne från kontakt med andra.
Att begränsa hennes rörelsefrihet i huset. För att kunna manipulera syskonen.
Att svälta henne så hon förblir liten och späd (hjärnskadad). Se trött o håglös ut (Sinnesslö).
Blöjor ingår i det spelet men varför de inte byttes förstår jag ej?
Slapphet? Att föräldrarna inte brydde sig om Z behov? De brydde sig inte heller om de glömt ge dricka till henne. Slapphet o total likgiltighet för Z.as behov.

Det kan vara så att D utnyttjat Z sexuellt med J.s godkännande. Naturligtvis går det ej att bevisa.
Han hade väl tafsat på en kvinnlig arbetskamrats rumpa om jag nu minns rätt. Och betett sig obehagligt kring denna på ett ogenerat sätt. Om det är han som jämt byter blöja på Z och duschar henne så ...
Han verkar lite osund på något sätt iallafall. OBS! Min spekulation.

Där är ett mobilsamtal till där J pikar honom om hans kära (Z) och han faktiskt för en gångs skull snäser av henne.

Så ja, jag tror på ekonomiskt motiv både med Z och även V. (Både Z och V har ju kryat på sig.)
Sedan tror jag att J inte tycker om Z. Hon retar sig och stör sig på henne. Älsklingen Nezza (V) är guldklimpen. Varför hon tycker illa om sitt barn kan ju bero på att de inte knutit ann ( tror att de var hennes systrar som berättade om den långa neo-tiden och att Z bara sov i ett och halvt år. Troligen var Z helt understimulerad eller så fick hon melatonin droppar för att inte vara till besvär.) Jag kan tänka mig att Z alltid blivit försummad. Ett mirakel att hon ändå är en sådan kavat flicka efter allt hon gått igenom.

EDIT: Det kan ju också vara så att föräldrarna njuter av att de har makt över ett försvarslöst litet barn. Båda har någon empatistörning, kanske också med sadistiska inslag.
Som föräldrarna som fick 12 års fängelse ganska nyligen.

Det är som Jigin sa i en tidigare intervju att föräldrarna har skrivit in sig i en hörna och kommer inte ur med att fortsatt hävda hjärnskada/självskadebeteende under så många år att de inte har något annat val än att fortsatt med lögnerna och därmed att de är oskyldiga.

Jag tror det hela med Z börja med Js aggressiva och sadistiska ångestutlopp och därifrån övergick det snabbt i delad ekonomisk brottslighet.

Precis som så många som kom hit och sökte asyl med ”sjuka” barn och fick LSS har dessa två snabbt sett möjligheterna.

Imponerande att både Z och den lungsjuka flickan mirakulöst repat sig, precis som mamman plötsligt kunde undvara både rullstol och EP anfall, så snart alla byta miljö.

Ekonomiska motiv i deras sjuka huvuden alla dagar i veckan!
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-25 kl. 15:16.
Citera
2024-02-25, 15:15
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Det logiska förklaringen drabbar dig om du provar att dricka 24% ättika själv. Tar det emot så bit ihop och drick ty det tar tid tills magsäcken fräts sönder..

Edit: visst hade J,s syster blivit tvingad dricka ättika som barn? Kanske någon kan kan dra sig till minnes det?

Hittade det.😀
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I förhör med syster till mamman framkommer det att hon systern blivit tvingats i ättika när de var delvis boende med pappan , mamma J var med vid dessa tillfällen och var självfallet medveten om hur farligt det är att få i sig ättika , systern hade so barn skador av detta både i svalg och magsäck och var mycket i kontakt med läkare för just magproblem och ta bort magsäcken som vuxen .
Mamma J borde ha haft svårt att ens kunna använda ättika efter vad hennes syster utsatts för , istället verkar ättika varit stapelvara med tanke på hur det i sms flera gånger på kort tid önskas att D ska köpa hem detta
Senast redigerad av Taggad 2024-02-25 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in