2024-02-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Hej

1. Ganska sent svar
2. Vissa domar har såklart inget med jakt eller licens att göra
3. Jag har v ä l d i g t svårt att se någon med rattfylla eller alkoholism få behålla sina vapen.

Motbevisa mig gärna. Och då allra helst med något mer än "jag vet en kille I knäckebrödhult vars kusin fick behålla bössan"

Rattfylla= behålla vapnen
Grov Rattfylla= vapenlicenser a dras in.

Bara att läsa på nätet på polisens sida.
Citera
2024-02-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Oh jäklar, det var riktigt goda nyheter! Bra jobbat där borta i vildmarken. Den där fule fan som flyr som en stucken gris där genom skogen.

Finns det någon rebus på #133?
Citera
2024-02-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Det kan faktiskt även vara till nackdel för dumpen, att det skrivs sådana saker på dessa minnessidor.
Totalt respektlöst för de anhöriga!

Det är fruktansvärt dålig stil att skriva på en minnessida. Det är ju de anhöriga som får lida och de har ju inget gjort.
Nu tog mannen livet av sig och oavsett vad han gjort så är det synd om hans närmaste och i synnerhet barnen.
Citera
2024-02-25, 20:44
Medlem
i-go-arounds avatar
Citat:
Oh jäklar, det var riktigt goda nyheter! Bra jobbat där borta i vildmarken. Den där fule fan som flyr som en stucken gris där genom skogen.

Ja det känns bra. En kollega till honom som skvallrat.
Jag hittade en rebus du gjort på #185. Tydligen är det fel person säger nån som vet med säkerhet. Rätt förnamn men efternamn som vår kändaste politiker-Göran.
Citera
2024-02-25, 20:46
Medlem
i-go-arounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktarian76
Finns det någon rebus på #133?
Han delar förnamn med Saras kollega och efternamnet är Sveriges vanligaste. Inte Johansson.
Åldern i chatten stämmer.
Senast redigerad av i-go-around 2024-02-25 kl. 21:16.
Citera
2024-02-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Han delar förnamn med Saras kollega och efternamnet var Sveriges vanligaste år 2019.
Åldern i chatten stämmer.

Tackar!
Citera
2024-02-25, 21:10
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Han är onekligen dummare än vad han ser ut. Vad ska namnbyte tjäna till tror han? Man kan ju fatta att många gäddor byter namn i panik direkt efter uthängningen men nu är det väl snart två år sen brandmannen åkte dit.

Jo det kan man tycka, undrar vad han planerat nu dyka till botten med skyddad identitet för att kunna etablera sig på fastlandet, gissar Stockholmsområdet med tanke på att han har en särskild postadress i Handen.

Gädda utan nummer Brandmannen från Fränsta som hade smeknamnet Bobo efternamn son till Erik.
Citera
2024-02-25, 21:17
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Ja det känns bra. En kollega till honom som skvallrat.
Jag hittade en rebus du gjort på #185. Tydligen är det fel person säger nån som vet med säkerhet. Rätt förnamn men efternamn som vår kändaste politiker-Göran.
Aj fan. Låter ju inte alls bra om rebusen leder till fel person. Minns inget om hur vi kom fram till just den personen dock.
Citera
2024-02-25, 21:23
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Jo det kan man tycka, undrar vad han planerat nu dyka till botten med skyddad identitet för att kunna etablera sig på fastlandet, gissar Stockholmsområdet med tanke på att han har en särskild postadress i Handen.

Gädda utan nummer Brandmannen från Fränsta som hade smeknamnet Bobo efternamn son till Erik.
Jag såg att en gädda från Uppsala hade fått skyddad id, skriver dom bara uthängd på dumpen när dom ansöker om det?För att bli uthängd på dumpen måste väl vara något av det värsta som kan hända. Är det lätt i Sverige att få skyddad id? Om man är en gädda på dumpen
Citera
2024-02-25, 21:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Kanske för att visa att det fanns folk som ändå älskade honom. Att han var mer än bara en titel som anspelar på det värsta tänkbara. För även han har varit ett älskat barn en gång i tiden. I vilket fall som helst är det familjens och föräldrarnas rätt att kunna ha ett fredat minnesrum på en avsedd sida. Att det sen finns respektlösa idioter som går in och hädar deras sorgebearbetning är knappast oväntat. Att håna en sörjande på det sättet är dock så lågt man bara kan sjunka. Det är lägre än att vara pedofil.
Instämmer. Pedofiler är givetvis avskyvärda, men de som trakasserar en oskyldig familjs minnessida är avskärmade och misslyckade individer som inte förstår att en människa består av ett helt spektrum utvecklat över en livstid. Föräldrarna har rätt att sörja den som en gång var deras älskade lilla pojke, oavsett om den pojken vuxit upp och gjort bland det dummaste man kan göra. En förälders kärlek vet inga gränser. Trollen som flummar på minnessidan har förmodligen inga barn själva.

Detsamma gäller de andra som minns honom från olika sammanhang. För dessa är han inte PappaStor. De har rätt att ostört sörja vad han varit i deras liv. PappaStor kan själv inte läsa på minnessidan, så det är bara oskyldiga som drabbas.
Citera
2024-02-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Min undran är varför man lägger upp en dödsannons på nätet? Vanligvis görs det via en lokaltidning. När man som anhörig vet vad han har begått är det ju inte svårt att förstå att det kommer skrivas mycket "skit" av idioter när vem som helst kan kommentera anonymt.

Klart de anhöriga ska få sörja i fred. Men vad lever man i för verklighet om man tror att alla kommer att respektera det? Finns ju till och med personer här inne som har kontaktat anhöriga, sprayat skällsord på deras fasader etc. Tror gränsen är långt gången passerad över vad folk tar sig friheten att göra.

I min och de flesta andras värld är det fullkomligt ofattbart att man inte kan respektera de döda.
Citera
2024-02-25, 21:55
Medlem
#381 Hissen ser inte ut att gå ända upp på killen, han har den där blicken som avslöjar att det inte pågår särskilt stor hjärnaktivitet hos honom. Men jag kan förstås ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in