Citat:
Ursprungligen postat av
LoketeGo
Varför behöver du dricka en massa extra på vintern?
Nu gör jag ju knappt det i och med att min törstreflex är så svag men om jag följer min naturliga törst när jag går på kratom så blir jag väldigt uttorkad, märker enorm skillnad mot hur det är i vanliga fall. Insjunken oelastisk hud, rynkor som syns mycket tydligare än annars, skumma hudförändringar, håravfall, mängder med biverkningar och skit som upphör när jag slutar ta det.
Dessutom märker jag ju att jag blir törstig i vanliga fall när jag inte intar kratom, i alla fall någon gång under dygnet även under vintern. Men själva törstkänslan är mer eller mindre bortplockad från hjärnan nu, det är en av fördelarna för mig att sluta med skiten - att det blir så gott att kunna släcka törsten normalt igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LoketeGo
T.ex. kaffe är också vätskedrivande, men tycker inte jag blir pissnödig alls av kratom-te, till skillnad från kaffe där jag får springa på toa stup i ett.
Det kan nog till viss del vara individuellt och dosberoende. Jag dricker också en del kaffe men har inte märkt av någon större förändring av det. När jag gått på kratom ett tag så är det ju till och med folk i min närhet som reagerar, just för att jag även får en del synliga förändringar och ser mer "sliten" ut än vanligt.
Sen är det inte nödvändigtvis så att man springer på toa hela tiden vid uttorkning, det beror kanske på i vilken grad av uttorkning det handlar om men många gånger får man ju mindre urinmängd samt mörkare urin vid uttorkning. Men i början när man är i startgroparna med att pimpla vätskedrivande drycker så stämmer det nog att det även trycker på lite oftare.