2024-02-25, 17:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag tror ni överdriver hans betydelse. Det finns få andra spelare som får så mycket boll serverat i dom ytorna som Nanasi får. Jag håller fast vid att ni skulle kunna ersätta honom med en mängd S1-spelare som är duktiga i positionen utan att ni skulle märka det.

Nu tramsar du. Det där är vår mest svårspelade och viktigaste position. Spelaren måste ha en speluppfattning, spelintelligens och split vision på högsta allsvenska nivå för att funka där. Det låter på dig som att positionen skulle vara ett självspelande piano och att vi skulle kunna spela vem som helst där. Det är snarare så att vårt offensiva spel haltar betänkligt med fel spelare. Det har märkts tydligt de senaste åren när AC varit borta och inte haft någon backup. Vi har testat ett flertal spelare och även bytt formation. Men det har aldrig blivit särskilt bra förrän Rydström satte in Nanasi centralt.

Toivonen var förresten också rätt bra i den positionen, men säger ju lite vilken nivå som krävs.
Senast redigerad av mishima 2024-02-25 kl. 17:50.
Citera
2024-02-25, 17:54
Medlem
Citat:
Tror du att Nanasi hade gjort lika många poäng oavsett vilket lag han hade spelat i 2023? 🤔

Om inte så är det en ganska gynnsam position han har i MFF.

Om ja, så är du förvirrad.

Kan upplysa om att hans allsvenska poängsnitt i Kalmar -22 var högre än i Malmö -23
Citera
2024-02-25, 17:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu tramsar du. Det där är vår mest svårspelade och viktigaste position. Spelaren måste ha en speluppfattning, spelintelligens och split vision på högsta allsvenska nivå för att funka där. Det låter på dig som att positionen skulle vara ett självspelande piano och att vi skulle kunna spela vem som helst där. Det är snarare så att vårt offensiva spel haltar betänkligt med fel spelare. Det har märkts tydligt de senaste åren när AC varit borta och inte haft någon backup. Vi har testat ett flertal spelare och även bytt formation. Men det har aldrig blivit särskilt bra förrän Rydström satte in Nanasi centralt.

Toivonen var förresten också rätt bra i den positionen, men säger ju lite vilken nivå som krävs.

Nu vann ju IKT skytteligan ganska enkelt förra året. Men han fick ju otroligt mycket skit av många MFF:are ändå över att han inte var tillräckligt delaktig. Var det bara hans fel eller kan det ha funnits fler anledningar till det?
Citera
2024-02-25, 18:02
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Kan upplysa om att hans allsvenska poängsnitt i Kalmar -22 var högre än i Malmö -23
Han gjorde alltså 1p var 151:e spelad minut i KFF mot 1p var 139:e i MFF? Och det snittet är på något sätt högre? 🤔 När man räknar snitt skall tiden mellan poängen alltså vara så låg som möjligt för att snittet skall betecknas som högt. Jag vet 🤯

Men bara för att tydliggöra. Du tror att Nsnasi hade gjort lika många poäng oavsett vilket lag han hade tillhört förra året? Det är alltså inte gynnsamt att som offensiv spelare spela i ett topplag med en stark offensiv i övrigt? Jeremejeff kunde lika gärna vunnit skytteligan 2022 om han hade spelat i AIK?
Senast redigerad av trazkei 2024-02-25 kl. 18:05.
Citera
2024-02-25, 18:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nu vann ju IKT skytteligan ganska enkelt förra året. Men han fick ju otroligt mycket skit av många MFF:are ändå över att han inte var tillräckligt delaktig. Var det bara hans fel eller kan det ha funnits fler anledningar till det?

Jag känner inte till kritiken och förstår inte din poäng.

Den enda kritiken jag kommer ihåg är att han har en förmåga att hamna i måltorka-perioder, men våra poäng ska ju fördelas på fyra positioner och inte bara på anfallaren. De tre offensiva mittfältarna är ju otroligt offensiva.
Citera
2024-02-25, 18:08
Medlem
Va fan trazkei. Skit i Nanasi nu... Jag vill läsa en riktig dundersågning av Bergvall!
Citera
2024-02-25, 18:33
Medlem
Citat:
Han gjorde alltså 1p var 151:e spelad minut i KFF mot 1p var 139:e i MFF? Och det snittet är på något sätt högre? 🤔 När man räknar snitt skall tiden mellan poängen alltså vara så låg som möjligt för att snittet skall betecknas som högt. Jag vet 🤯

Nej, gjorde det enkelt och räknade antal spelade matcher men du tycker alltså att dom minuter det skiljer ger stöd åt din tes?

Vore det så att poängskörden står i direkt korrelation med omgivningens kvalitet kan man tycka det borde va en markant större skillnad. Men visst, hans position är gynnsam vi pratar trots allt om Malmö FF

(Tänker inte kontrollera dina uppgifter, får ta dig på orden, eftersom det i sak inte förändrar någonting)
Citera
2024-02-25, 18:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
2+1 på den mediokra Hemmet.

Det är väl ändå helt okej.
Ni har också fått en löjligt enkel grupp.
Citera
2024-02-25, 19:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni har också fått en löjligt enkel grupp.
Tur att man nådde en topplacering förra året så man slipper demonlag som ÖSK och Gefle!
Citera
2024-02-25, 19:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Va fan trazkei. Skit i Nanasi nu... Jag vill läsa en riktig dundersågning av Bergvall!
Som jag skrev i matchtråden. Fin match. Ena målet var fantastiskt och även den där vrickningen till 3-0 (?). Men jag vill som sagt var se honom göra så mot bättre lag än sådana från div.1 innan jag ändrar någon åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Nej, gjorde det enkelt och räknade antal spelade matcher men du tycker alltså att dom minuter det skiljer ger stöd åt din tes?

Vore det så att poängskörden står i direkt korrelation med omgivningens kvalitet kan man tycka det borde va en markant större skillnad. Men visst, hans position är gynnsam vi pratar trots allt om Malmö FF

(Tänker inte kontrollera dina uppgifter, får ta dig på orden, eftersom det i sak inte förändrar någonting)
Det är ganska naturligt att titta på spelade minuter när man tittar på effektivitet. Och ja du har rätt, han borde nog gjort fler poäng på den positionen i MFF.
Senast redigerad av trazkei 2024-02-25 kl. 19:28.
Citera
2024-02-25, 19:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tur att man nådde en topplacering förra året så man slipper demonlag som ÖSK och Gefle!
Ni hade aldrig gjort 5 mot ÖSK eller Gefle, det är något som är jävligt säkert.
Citera
2024-02-25, 19:44
Medlem
Salorms avatar
Nu var ju motståndet riktigt jävla risigt idag, men vi gör jobbet iallafall. Glädjande att få se Rajalakso igen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in