Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Så vilka du snackar med är majoriteten av Sverige???
Säger väl kanske en hel del vilka du umgås med. Likasinnade misstänker jag.
Alla på min arbetsplats och alla jag känner är på Ukrainas sida i detta. Vi samlar in pengar för ändamålet.
Ja men det säger ju inte särskilt mycket det heller angående din arbetsplats.
Att du tar Samhall som exempel där du och dina kollegor inte direkt är de skarpaste knivarna i lådan är ju inte så schysst. Klart att om det sitter en typ chef till er där på Samhall som säger det är bra att skänka pengar till Ukraina så är jag säker på 99% inte ens vet vad Ukraina är.
Så om du talar sanning är det ganska fullt av din chef att lura dig och dina kollegor att ge bort pengar till något ni inte vet vad är.
Mina bekanta rör allt från hantverkare till läkare i Sverige. Sedan här i utlandet så är det mer eller mindre ingen som bryr sig längre. En och annan tysk man snackar med som är förbannad över skänkandet, men jag har handen på Bibeln inte hört ett pillekvitter om att vi i Sverige skall skänka bort mer pengar till ett krig som inte går att vinna.
Några i tråden som gråter över de inte vill lära sig ryska. Men då borde ni vara på det klara med att just nu tenderar ni ligga jävligt nära till att istället få börja lära er arabiska. Ni har väl därhemma redan nyheter på arabiska?
Känns det bättre bli muslim än ryss så för all del.