2024-02-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Helt bränd analys, märker att du inte kan sovjetisk historia öht här så låt mig förklara du äldre dementa man. Det är inte en främmande stat och de försöker inte utplåna sitt grannland, 30000 civila är fortfarande en tragedi, men det är lika många civila som dött i Gaza under loppet av 3 månader, på två år. Det vittnar snarare om att Ryssland INTE är ute efter den Ukrainska civilbefolkningen, kriget uppstod på grund av västs ovilja att respektera avtal, Ukraina har ingenting i Nato att göra, varför ska Ryssland acceptera amerikanska militärbaser vid gränsen? Det är exakt samma som Kubakrisen?

Kriget handlar om en dragkamp mellan globalistiska och nationalistiska strömningar!
Alliansen bakom Ukraina är de globala, medan (stor)ryssar är nationalisterna.
Bakom dessa globala krafter står allra främst en väldig massa oligarker, som betyder multinationella företag och organisationer med ekonomisk verksamhet.
Det värsta dessa oligarker vet är nationalism, för detta sätter nästan alltid käppar i hjulen för deras giriga affärer.
Vilka som ligger bakom nationalister är lite svårare att precisera, annat än att den enda supermakten Kina är dess främsta förespråkare, även om Kina formellt sätt ställt sig neutral.
Senast redigerad av Hultabultan 2024-02-24 kl. 16:46.
Citera
2024-02-24, 16:46
Medlem
Vi får hoppas att Ungern säger ja till oss im Nato på mina dag och att ma skickar minst 10 st gripen, dessa ligger på ca 550 miljoner styck plus vapen och reservdelar så kan vi hoppas på ytterligare ett paket på tisdagen om 10 miljarder.
Citera
2024-02-24, 16:54
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så vilka du snackar med är majoriteten av Sverige???

Säger väl kanske en hel del vilka du umgås med. Likasinnade misstänker jag.

Alla på min arbetsplats och alla jag känner är på Ukrainas sida i detta. Vi samlar in pengar för ändamålet.

Ja men det säger ju inte särskilt mycket det heller angående din arbetsplats.
Att du tar Samhall som exempel där du och dina kollegor inte direkt är de skarpaste knivarna i lådan är ju inte så schysst. Klart att om det sitter en typ chef till er där på Samhall som säger det är bra att skänka pengar till Ukraina så är jag säker på 99% inte ens vet vad Ukraina är.
Så om du talar sanning är det ganska fullt av din chef att lura dig och dina kollegor att ge bort pengar till något ni inte vet vad är.

Mina bekanta rör allt från hantverkare till läkare i Sverige. Sedan här i utlandet så är det mer eller mindre ingen som bryr sig längre. En och annan tysk man snackar med som är förbannad över skänkandet, men jag har handen på Bibeln inte hört ett pillekvitter om att vi i Sverige skall skänka bort mer pengar till ett krig som inte går att vinna.

Några i tråden som gråter över de inte vill lära sig ryska. Men då borde ni vara på det klara med att just nu tenderar ni ligga jävligt nära till att istället få börja lära er arabiska. Ni har väl därhemma redan nyheter på arabiska?

Känns det bättre bli muslim än ryss så för all del.
Citera
2024-02-24, 17:34
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Vi öser pengar över dom utan åtskilnad, så tycker jag

Ukraina är tacksamma för hjälpen till skillnad från. palestinier tex som hatar oss o bygger raketer o begår terrorhandlingar mha vårt bistånd.

Så bättre skicka hela vår biståndsbudget till Ukraina istället.

Dessutom kan vi ta pengarna som vi öser över bidragsmigranter o skicka till Ukraina.

o som sista poäng så skänker vi svenska vapensystem så vi stöttar svensk försvarsindustri att bli mer konkurrenskraftiga! Alla vapen som piskar ryZZar kommer sälja mycket bra de närmsta åren så bara vinst.
Citera
2024-02-24, 17:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Att du tar Samhall som exempel där du och dina kollegor inte direkt är de skarpaste knivarna i lådan är ju inte så schysst. Klart att om det sitter en typ chef till er där på Samhall som säger det är bra att skänka pengar till Ukraina så är jag säker på 99% inte ens vet vad Ukraina är.
Så om du talar sanning är det ganska fullt av din chef att lura dig och dina kollegor att ge bort pengar till något ni inte vet vad är.
Självklart är det så! Grattis till att du fattade min poäng!

Citat:
Mina bekanta rör allt från hantverkare till läkare i Sverige. Sedan här i utlandet så är det mer eller mindre ingen som bryr sig längre. En och annan tysk man snackar med som är förbannad över skänkandet, men jag har handen på Bibeln inte hört ett pillekvitter om att vi i Sverige skall skänka bort mer pengar till ett krig som inte går att vinna.
Oj, nu drar du ju samma argument själv. Jag skiter i många bekanta du har för empiriska studier i stöd till Ukraina betyder inte ett skit när riktiga undersökningar visar att det finns stöd till Ukraina hos 60-70% av befolkningen.

Citat:
Några i tråden som gråter över de inte vill lära sig ryska. Men då borde ni vara på det klara med att just nu tenderar ni ligga jävligt nära till att istället få börja lära er arabiska. Ni har väl därhemma redan nyheter på arabiska?
Stor humor.

Du verkar helt jävla lost.
Senast redigerad av Conception 2024-02-24 kl. 17:46.
Citera
2024-02-24, 17:58
Medlem
Q6s avatar
När de betalda rysstrollen i tråden pratar om fred på ryska villkor så är det ett kvitto på att Sverige gör rätt som skänkte mer vapen till Ukraina.

Ryssarna är mer och mer trängda och förlorar mängder med tanks, artilleri och flyg som de inte är i närheten av att kunna ersätta.
Citera
2024-02-24, 18:57
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Jag skulle nog ha vinklat starten lite, men för att göra det intressantare: Borde Sverige i sig istället satsa de pengarna på vårt eget försvar? Om vi nu ska med i Nato krävs det väl att vi satsar mycket pengar i alliansen. Har vårt försvar råd med detta stöd? Själv velar jag. Någon med svensk militär insikt får gärna svara!

Pengarna borde investeras i Sverige istället, Ukraina kommer ge upp oavsett hur mycket vi skickar, det tar bara längre tid och fler kommer dö.
Citera
2024-02-24, 20:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Pengarna borde investeras i Sverige istället, Ukraina kommer ge upp oavsett hur mycket vi skickar, det tar bara längre tid och fler kommer dö.
Medhåll. Så jävla mycket pengar vi skickar utomlands till olika bistånd. Jag är rätt less på det och jag lär inte vara något unikum i det fallet.
Citera
2024-02-25, 05:47
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
Ryssland kommer vinna kriget, på gott och ont. De har mer manskap, resurser, industri, en krigsvan & härdad befolkning.

Ukraina är skuldsatt till väst upp över öronen. Efter att de förlorat kommer de aldrig att kunna betala tillbaka.

Vi sänker miljarder i detta vansinnesprojekt (nej ryssarna hotar inte Sverige, eller Finland, eller nåt annat land förutom Ukraina) medan äldreomsorgen inte ens kunnat uppfylla de krav på hållbara rutiner som ålades dem under coronakrisen, vi behöver typ 20.000 fler fängelseplatser för att kunna hantera alla gangstas, järnvägar & bilvägar är i akut behov av upprustning, bostadsbristen är svår, landet befinner sig i recession, vi kan inte ens tillgodose vår egen elförbrukning under vintern, osv osv osv.

Medan en massa tangentbordskrigare här på flashback sitter och tjatar om att mer pengar behöver sänkas ned i Dnjeprs vatten. Det är ni (och våra politiker & massmedia) som är de riktiga landsförrädarna.
Vanliga knegare som jag själv vill bara att landet ska fungera någorlunda. Sweden first!

Sjukt bra skrivet. Det här är precis min egen tanke och ståndpunkt.
Citera
2024-02-25, 10:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ända till du själv eller dina anhöriga behöver akutsjukvård.
Får man skitdålig vård i Sverige?

https://www.usnews.com/news/best-cou...ystem?slide=11

Blir lite lack när man tror man får skitdålig vård i Sverige när man vurmar för Ryssland där medellivslängden för män ligger runt 65 år.
Citera
2024-02-25, 10:30
Medlem
Citat:

Känns det bättre bli muslim än ryss så för all del.

Menar du att Sverige blir mindre arabiskt om Mordor får våldta Ukraina utan inblandning?
Berätta mer om hur det hänger ihop.
Citera
2024-02-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men du verkar uppenbarligen inte fatta att stora företag inte bara äger vapenindustrier. Vapenindustrier är givetvis lönsamma i krig men det finns många andra branscher som inte blir lika lönsamma.

Jag vet att dessa stora företag tjänar mer pengar i fredstid än krigstid. Fred och vänlig handel mellan länder genererar mest pengar. Sanktioner not so much.

Du verkar också inte fatta vad du svarar på då du byter fokus.

Du har helt missat att Wallenberg är en del av globlisteliten, de är största pådrivarna för kriget, de var med på möte mellan svenska och finska försvarsministrarna för att få in oss i Nato och på så sätt säkra en lång tid av konflikt framöver där de får sälja vapen.

Lala-land på er alltså. Ni tror kriget ökar priset i affären herregud.

Ni äter ur deras hand utan att veta om det. Krig är alltid bra för vissa. Därför de kallas krighetsare. Alla visste att Ryssland skulle gå sig på Ukraina om de riktade patriots mot Ryssland och närmade sig Nato. Därför riktade de patriots mot Ryssland och närmande sig Nato. På majdantorget startade kriget och då byttes en sovjetisk nickedocka ut mot en israelisk.
Senast redigerad av Lastpall500kg 2024-02-25 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in