2024-02-24, 11:08
Medlem
Gråt lite mer. En stor majoritet av svenskarna är för fortsatt stöd och det finns knappt någon i de politiska partierna som är emot det heller. Till och med de gröna i Tyskland är för väpnat stöd.

NMR och AFD som försörjs av ryska pengar undantaget. 0,2% av rösterna?

Mer vapen åt Ukraina som ni förhoppningsvis som produktiva femtekolononare är med o betalar för.
Citera
2024-02-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Då finns det minsann pengar, men att fylla igen de hål vi har i skolorna, på sjukhusen, äldreomsorgen, barnomsorgen mm går inte. Då är det stopp och ska sparas in istället med katastrofalt resultat.
Om inte Sverige och övriga Europa skakar fram kulorna nu och skickar alla dödliga vapenslag vi har mot ryzzjävlarna så får Europas barn lära sig att skriva ”våra förfäder var Nazister” med kyrilliska bokstäver.

Jag för min del kan offra de nästa fem årens skol- och vårdbudget om pengarna istället gick till att döda varenda jävla vatnik och gopnik på denna planet.
Citera
2024-02-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Då finns det minsann pengar, men att fylla igen de hål vi har i skolorna, på sjukhusen, äldreomsorgen, barnomsorgen mm går inte. Då är det stopp och ska sparas in istället med katastrofalt resultat.

Det här med "hål" i de samhällsfunktioner du tar upp är vår största myt. Om det är någonstans det slösas pengar så är det i sjukvård och barnomsorg. Att bidraga med pengar till att om möjligt få stopp på ryssarna och hjälpa till med återuppbyggnad av Ukraina är väl investerade pengar för just vår fortsatta välfärd.
Citera
2024-02-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Gråt lite mer. En stor majoritet av svenskarna är för fortsatt stöd och det finns knappt någon i de politiska partierna som är emot det heller. Till och med de gröna i Tyskland är för väpnat stöd.

NMR och AFD som försörjs av ryska pengar undantaget. 0,2% av rösterna?

Mer vapen åt Ukraina som ni förhoppningsvis som produktiva femtekolononare är med o betalar för.
De gröna i Tyskland är de som driver krigslinjen hårdast av alla partier. Baerbock är utrikesminister och har deklarerat att Tyskland är i krig med Ryssland.
Den sittande koalitionsregeringen med gröna och sossar har fått katastrofsiffror i opinionsundersökningar det senaste året.
En majoritet av svenskarna, precis som i andra EU-länder, tror eller önskar att kriget snart ska sluta med fredsförhandlingar, väldigt få tror idag att Zelensky ska nå sitt mål med att putta ut ryssarna.
Man får nog skilja på vad folk anser om Putin och vad de faktiskt tror hur det ska gå i kriget.
Citera
2024-02-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ni rysskramare säger ju att vi inte har något att frukta då Ryssland är fredens budburare?
Nå, då kan vi lika gärna skänka vapnen till Ukraina så att dom kan försvara sig mot oinbjudna inkräktare.

En som du, skulle nog kunna starta krig om du var i en maktposition.

Varför kallar du mig "rysskramare", kan man ju fråga sig, samt varifrån kommer ditt övriga svammel ifrån, eftersom jag inte med ett enda ord har nämnt något om ryssarna, eller något till deras favör.

Du har ingen läsförståelse alls, och missar andemeningen totalt och din konklusion verkar vara typisk för dig och din grupp av D-vitaminfattiga tangentbordskrigare.

Läs igenom en gång till, och om du råkar känna någon som är smart, så be denne han/hon att förklara för dig vad du just läst.

Då kan du få veta att jag skriver om att vi måste värna svensken och svenska intressen, d.v.s att vi kan inte hålla på och skänka oss själva fattiga och tomma i både statskassa och vapenlager!

Visst kan du hålla på med din krigshets, för ingen lyssnar på dig ändå, men blanda för fan inte in mig i ditt svammel.
Citera
2024-02-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Man håller inte val under en pågående invasion. Ukraina är transparenta med och jobbar mot att stoppa korruption, till skillnad från diktaturen Ryssland.

Jo tjena transparenta hahahah.......hur tillåts sånna här troll ens yttra sig? Zelensky är precis lika mycket diktator som Putin, med skillnaden att han används som nyttig idiot för att göra västs jobb. Ett fåtal personer blir otroligt förmögna av denna konflikt till priset av att oskyldiga liv offras på båda sidor.
Citera
2024-02-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Sverige är korkat, hur fan tänker man egentligen?

Lägg ner stödet, vilken idiot som helst fattar att dom aldrig kommer vinna detta.

Dessa pengar behövs i Sverige bygga upp infrastruktur, sjukvård etc....

Hur menar du vinna?
Ingen kommer överleva endå?
Citera
2024-02-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Jo tjena transparenta hahahah.......hur tillåts sånna här troll ens yttra sig? Zelensky är precis lika mycket diktator som Putin, med skillnaden att han används som nyttig idiot för att göra västs jobb. Ett fåtal personer blir otroligt förmögna av denna konflikt till priset av att oskyldiga liv offras på båda sidor.

Konstigt nog är 73% av ukrainarna för att fortsätta att strida mot mongolhorden så länge som krävs. Man håller inte val när främmande stat försöker utplåna ens folk och nation. Tack för bidraget genom dina skattepengar. Det är marginellt och bör inte påverka din levnadsstandard. Det blir bättre prylar ju längre kriget håller på verkar det som. Håller tummarna för långtskjutande robotar framöver. Slava Ukraini!
Citera
2024-02-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
0.33% av statskassan totalt nu då?
Inte så mycket egentligen, men borde väl finnas bättre prioriteringar?

Bättre prioriteringar, som vaddå? Ukraina krigar för hela Europa det minsta vi kan göra är att bidra med vapen och ammunition. Skapar dessutom arbete på svensk mark. Tror inte du heller vill leva under ryskt styre om du tänker dig om.
Citera
2024-02-24, 15:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Tala för dig själv!
Du får det att låta som det är majoriteten som röstar för Ukraina men de svenskar jag snackat med när jag sist besökte Sverige var inte för hjälpa något Ukraina .
Så vilka du snackar med är majoriteten av Sverige???

Säger väl kanske en hel del vilka du umgås med. Likasinnade misstänker jag.

Alla på min arbetsplats och alla jag känner är på Ukrainas sida i detta. Vi samlar in pengar för ändamålet.
Citera
2024-02-24, 16:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Ukraina publicerar själva rapporter där dom belyser problematiken med korruption. Folk på gatan klassar korruption som landets näst största problem. Zelenskys regering har jobbat hårt för att stoppa dylikt. Det omvända gäller i diktaturen Ryssland, din korkade vatnik-imbecill.
Citera
2024-02-24, 16:19
Medlem
Bob-Dylans avatar
Det jag inte tror att den stora majoriteten av er förstår är att dessa stödpaket är stimulanspaket för vår ekonomi. I vårt fall SAAB/BAE och i USA deras diton.
Då syftar jag givetvis till den del som är ”vapen som skickas” och inte humanitärt blaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in