2024-02-24, 17:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Occam's razor. Den enklaste förklaringen är att det är en slump att han flyttar revolvern just den kvällen då han också är smått alkoholpåverkad och stämplar ut precis då LOP råkar passera.

I så fall kanske han inte ville ha revolvern kvar på kontoret under semestern.

Om han nu inte hade en svacka i måendet, och umgicks med dystra tankar ...

Man skulle bra gärna vilja vara en fluga på väggen i denna mancave. Cirka 23:00 och framåt.

Om nu inte kontoret redan stod tomt vid det laget: Grandmannen är SE-hypotesen.

Nej, den säkraste positionen måste vara ovanför trappen, med en Hasselblad:

"Say Cheese, SE!"
Citera
2024-02-24, 19:22
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
I så fall kanske han inte ville ha revolvern kvar på kontoret under semestern.

Om han nu inte hade en svacka i måendet, och umgicks med dystra tankar ...

Man skulle bra gärna vilja vara en fluga på väggen i denna mancave. Cirka 23:00 och framåt.

Om nu inte kontoret redan stod tomt vid det laget: Grandmannen är SE-hypotesen.

Nej, den säkraste positionen måste vara ovanför trappen, med en Hasselblad:

"Say Cheese, SE!"

Ja, min teori är att han, av någon anledning, inte vågade ha revolvern kvar på kontoret över semestern. Det kanske skulle in folk i hans rum, som normalt sett var låst med egen nyckel. De kanske skulle lacka golvet eller vad som helst, och endast en låst låda eller så kändes för osäkert.

Visst kan han haft en svacka i mående eller nyligen snackat skit om OP med exempelvis WG och så dyker OP upp där bara någon dag efteråt eller så medans skitsnacket fortfarande ekar i SE:s huvud.
Citera
2024-02-24, 19:35
Medlem
Det är svårt att bilda sig en uppfattning om SE.
Ibland beskrivs han som ett alkoholiserat vrak ibland beskrivs han som stålfarfar.
Ibland beskrivs som ett kriminellt geni som lurar skjortan av polisen , ibland beskrivs han som ett alkoholiserad psykopat som skulle ha kunnat skjuta vem som helst som råkade säga något olämpligt.
Jag förstår att svartmålningen av honom ska göra det enklare att peka ut honom som gm, till exempel att han var ute och drack middag mm.
Citera
2024-02-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det är svårt att bilda sig en uppfattning om SE.
Ibland beskrivs han som ett alkoholiserat vrak ibland beskrivs han som stålfarfar.
Ibland beskrivs som ett kriminellt geni som lurar skjortan av polisen , ibland beskrivs han som ett alkoholiserad psykopat som skulle ha kunnat skjuta vem som helst som råkade säga något olämpligt.
Jag förstår att svartmålningen av honom ska göra det enklare att peka ut honom som gm, till exempel att han var ute och drack middag mm.
Det blir svårt för dig att bygga upp en egen hypotes om GM-SE om du bara bygger upp bilden av vittnet-SE.

För när det gäller GM-SE vet vi inte allt om hans person.

Det är spekulationer om han är GM i förhållande till olika hypoteser.

Din retorik osar endast att du har en annan favorit-kandidat.

Det blir bara nått du hasplar ur dig utan grund.

Givetvis finns det olika spekulationer och jag förvånas över din aversion mot detta.

Peka ut??? Lägg ner.
Citera
2024-02-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Det blir svårt för dig att bygga upp en egen hypotes om GM-SE om du bara bygger upp bilden av vittnet-SE.

För när det gäller GM-SE vet vi inte allt om hans person.

Det är spekulationer om han är GM i förhållande till olika hypoteser.

Din retorik osar endast att du har en annan favorit-kandidat.

Det blir bara nått du hasplar ur dig utan grund.

Givetvis finns det olika spekulationer och jag förvånas över din aversion mot detta.

Peka ut??? Lägg ner.

Jag har svårt att tro på SE som gm, det är korrekt.
Jag kan dock inte utesluta honom.,
Jag har ingen favoritkandidat för jag vet inte vem jag ska välja i så fall.
Jag tycker att Krister Petersson pekade ut SE som gm på presskonferensen den 10 juni 2020.
Generellt sett när det gäller mordet på OP kommer det finnas ganska många olika teorier och folk kommer hålla på olika gm.

Angående SE som person skulle i varje fall jag haft lättare att ge synpunkter på honom om jag hade träffat honom i verkligheten och pratat med honom.
Jag kan bara gissa saker om honom precis som jag får gissa saker om andra misstänkta personer i Palmemordet.
Citera
2024-02-24, 23:07
Medlem
quggels avatar
Jag förstår inte varför vissa har svårt att se SE som GM.
Enligt Maggan kunde han säga "Nu är den där jävla Palme på teve igen". Hans vänner var väl höger också och med lite alkohol med vännerna kan jag tänka mig att skitsnacket gick.

Steget till att mörda är långt kanske någon då säger. Men INTE under påverkan av exempelvis alkohol om personen är labil / impulsiv.
Citera
2024-02-24, 23:16
Medlem
Citat:
Jag tycker att Krister Petersson pekade ut SE som gm på presskonferensen den 10 juni 2020.
Vem bryr sig om det? Ingen.

Så jäkla södertjatat. Ring KP och snacka om det.

Ska vi som håller honom som misstänkt försvara nedläggningen? Vad förväntar du eller andra av om och om igen ta upp detta.

Kommer inte svara på något mer på detta ämne från dig.

Citat:
Generellt sett när det gäller mordet på OP kommer det finnas ganska många olika teorier och folk kommer hålla på olika gm.

Angående SE som person skulle i varje fall jag haft lättare att ge synpunkter på honom om jag hade träffat honom i verkligheten och pratat med honom.
Jag kan bara gissa saker om honom precis som jag får gissa saker om andra misstänkta personer i Palmemordet.

Om det är så för dig, varför har du få svårt för att olika skribenter. Har olika syn på GM-SE?
Citera
2024-02-25, 02:31
Medlem
Citat:
Jag kan dock inte utesluta honom.,
Jag har ingen favoritkandidat för jag vet inte vem jag ska välja i så fall.

Låt säga att du inte känner Engström överhuvudtaget !

Varför menar du att han inte kan vara GM ? Det finns ju många människor som begått brott man aldrig skulle kunna tänka ..

T.ex Hagamannen var ju ytterst nära att bli mördare , men hans grannar och fru skulle aldrig ens tänka tanken eller hans arbetskamrater !
Citera
2024-02-25, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jag förstår inte varför vissa har svårt att se SE som GM.
Enligt Maggan kunde han säga "Nu är den där jävla Palme på teve igen". Hans vänner var väl höger också och med lite alkohol med vännerna kan jag tänka mig att skitsnacket gick.

Steget till att mörda är långt kanske någon då säger. Men INTE under påverkan av exempelvis alkohol om personen är labil / impulsiv.

Exakt , isåfall är ju steget lika långt för alla "vanliga" människor att begå allvarliga brott !

Människan är komplex och vi visar ofta bara en fasad av oss själva utåt till människor i vår omgivning...
Citera
2024-02-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vem bryr sig om det? Ingen.

Så jäkla södertjatat. Ring KP och snacka om det.

Ska vi som håller honom som misstänkt försvara nedläggningen? Vad förväntar du eller andra av om och om igen ta upp detta.

Kommer inte svara på något mer på detta ämne från dig.

Om det är så för dig, varför har du få svårt för att olika skribenter. Har olika syn på GM-SE?

Varför är du så sur?
Personer som skriver här kommer aldrig att ha en gemensam syn på vem som mördade OP.
Citera
2024-02-25, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Låt säga att du inte känner Engström överhuvudtaget !

Varför menar du att han inte kan vara GM ? Det finns ju många människor som begått brott man aldrig skulle kunna tänka ..

T.ex Hagamannen var ju ytterst nära att bli mördare , men hans grannar och fru skulle aldrig ens tänka tanken eller hans arbetskamrater !

Jag kan dock inte utesluta honom.
Antingen var det SE som mördade OP eller så var det någon annan.

Eftersom jag aldrig har träffat SE så är det förmodligen lättare för de som träffat honom att kunna bedöma honom.
Citera
2024-02-25, 09:12
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Exakt , isåfall är ju steget lika långt för alla "vanliga" människor att begå allvarliga brott !

Människan är komplex och vi visar ofta bara en fasad av oss själva utåt till människor i vår omgivning...

De flesta klarar av att hantera alkohol, men det finns en liten grupp människor som (fanemej) inte bör dricka alkohol. Inte för att de riskerar beroende utan för att omdömet påverkas mycket mer för dem än vad som är normalt. Deras hjärna klarar det inte, av någon anledning. De blir som tokiga och kan göra vad som helst och det blir en total förvandling av den personlighet folk normalt känner dem som. Han kanske var av den sorten.
Senast redigerad av quggel 2024-02-25 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in