2024-02-24, 23:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är ju sanningen. Vi mosade Newcastle ikväll.

Jodå ni var bra idag men tyckte du utryckte dig kul bara med potatisar.
Citera
2024-02-24, 23:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej dom är för bedrövliga på bortaplan.

Skönt för oss att ni torskade idag i kampen om Europa men det är många matcher kvar bara upp på hästen för United igen.

Tror det kommer gynna er i långa loppet att Ange vill dominera varje match ändå. Visst det fungerar inte i praktiken men det kommer långsiktigt att ge resultat och Spurs kommer bli bättre. Känns som Man Utd går in i varje match som underdogs och kör kontringsfotboll oavsett om det är City borta eller Luton hemma. Tror inte att sena Mctominay mål mot Burnley och dylikt kommer räcka till högre än 6a.
Citera
2024-02-24, 23:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal gör en bra match och får revansch mot Newcastle och 3 viktiga poäng. Newcastle i sin del har en hel del att fundera på. Vad är planen om man tänker framåt? Howe gjorde det bra förra säsongen men det känns redan som man nått "taket" under honom och nu ligger man där i ingemansland. Ser inte ut att bli något Europa-spel alls nästa säsong.
Mou letar jobb!
Har för mig att jag sagt tidigare att han vore perfekt för Newcastle, annars säger jag det nu.
Citera
2024-02-24, 23:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Mou letar jobb!
Har för mig att jag sagt tidigare att han vore perfekt för Newcastle, annars säger jag det nu.

Vore väl kul om Mou tar över Liverpool
Citera
2024-02-24, 23:44
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Mou letar jobb!

Det hade ju verkligen varit svart o vitt. Howe som känns lite som den där överdrivet glada/positiva anfallstränaren som saknar personlighet men som vill bjuda på rolig fotboll. Sen Mourinho som kommer in och petar motståndartränare i ögonen, stormar ut från intervjuer och parkerar bussen för 1-0 hemma mot Sheffield United.
Citera
2024-02-24, 23:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det hade ju verkligen varit svart o vitt. Howe som känns lite som den där överdrivet glada/positiva anfallstränaren som saknar personlighet men som vill bjuda på rolig fotboll. Sen Mourinho som kommer in och petar motståndartränare i ögonen, stormar ut från intervjuer och parkerar bussen för 1-0 hemma mot Sheffield United.
Hahah, han skulle iaf se till att laget tog 3 poäng istället för att bara gå ut och hoppas på det bästa. Om man kollar på hur han spelade med Chelsea första vändan och med Real så kan han spela offensiv och rolig fotboll, men har bara varit smart nog att anpassa sig efter vilket material som finns i andra klubbarna han styrt.
Citera
2024-02-24, 23:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vore väl kul om Mou tar över Liverpool
Han skulle nog kunna bygga vidare på det Klopp har byggt.
Citera
2024-02-25, 00:21
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Arsenal gör en bra match och får revansch mot Newcastle och 3 viktiga poäng. Newcastle i sin del har en hel del att fundera på. Vad är planen om man tänker framåt? Howe gjorde det bra förra säsongen men det känns redan som man nått "taket" under honom och nu ligger man där i ingemansland. Ser inte ut att bli något Europa-spel alls nästa säsong.

Jag gillar Howe, han verkar vara en bra människa, men kommer han ta Newcastle mycket längre än såhär? Visst dom har dragits med skadeproblem hela säsongen, men hur många matcher har dom dominerat, och kommer dom kunna dominera matcher med Howes taktik? (Obs en fråga till er toons som har koll). Självklart minns man överkörningen av Villa, men det är också den enda. Jag gissar att dom kommer ge Howe en chans till nästa säsong iaf.

Matchen blev inte alls som jag förutspådde, skönt det. Dom visade upp riktig laganda idag, enligt mig. F.ö. så har Arsenal tydligen lyckats med något som aldrig tidigare har hänt i PL, nämligen att göra minst 2 mål i 7 halvlekar på raken. Något att fira efter säsongen även om vi går titellösa. 🎉
Citera
2024-02-25, 00:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tråkigt att Bournemouth och Newcastle inte klarade ta poäng idag. Solanke med en nick som Ederson räddar inifrån målburen, boxar bort på linjen. De lilla jag såg av Newcastle var patetiskt, såg ut som en League 1-klubb på besök som gick för 0-0. Visst att man möter bra lag, men man verkade avsiktligt försöka parkera buss och misslyckas, kapitalt.

Cupfinal imorgon mot ett Chelsea som fått vila hela veckan. Liverpool vilade visserligen Konate, Darwin och Salah i veckan mot Luton, men det kommer vara många spelare som hade startat imorgon som är borta: Trent, Szobo, Alisson, troligen Jota.

Kollar man på Liverpools spelschema fram till landslagsfönstret kan det mycket väl gå att vinna - City hemma blir knäckmatchen.

25/2: Chelsea - Liverpool (EFL)
28/2: Liverpool - Southampton (FA)
2/3: Nottingham - Liverpool (PL)
7/3: Sparta Prag - Liverpool (EL)
10/3: Liverpool - City (PL)
14/3: Liverpool - Sparta Prag (EL)
17/3: Everton - Liverpool (PL)

Crunch time, avgörande etapp på säsongen. Efter dessa matcher kan man ha drygat ut ledningen i ligan och vunnit en cup, eller sackat efter i racet, missat en cuptitel och skrällartat lämnat EL och FA-cupen.

Man hade verkligen behövt de skadade spelarna under de här tajta matcherna.
Citera
2024-02-25, 01:06
Medlem
jontepsgs avatar
Ändå lite lustigt att laget som har 25-3 i målskillnad senaste 6 matcherna tydligen bara har det för att motståndarna är patetiska hela tiden. Det har ju uppenbarligen inte något att göra med det vinnande lagets taktik/matchplan..
Citera
2024-02-25, 02:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ändå lite lustigt att laget som har 25-3 i målskillnad senaste 6 matcherna tydligen bara har det för att motståndarna är patetiska hela tiden. Det har ju uppenbarligen inte något att göra med det vinnande lagets taktik/matchplan..

Men den 27:e april skjuter vi bort era gulddrömmar
Citera
2024-02-25, 02:40
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Men den 27:e april skjuter vi bort era gulddrömmar

Det hade varit något och helt okej bara ni gör samma mot city och Liverpool. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera