Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Arsenal gör en bra match och får revansch mot Newcastle och 3 viktiga poäng. Newcastle i sin del har en hel del att fundera på. Vad är planen om man tänker framåt? Howe gjorde det bra förra säsongen men det känns redan som man nått "taket" under honom och nu ligger man där i ingemansland. Ser inte ut att bli något Europa-spel alls nästa säsong.
Jag gillar Howe, han verkar vara en bra människa, men kommer han ta Newcastle mycket längre än såhär? Visst dom har dragits med skadeproblem hela säsongen, men hur många matcher har dom dominerat, och kommer dom kunna dominera matcher med Howes taktik? (Obs en fråga till er toons som har koll). Självklart minns man överkörningen av Villa, men det är också den enda. Jag gissar att dom kommer ge Howe en chans till nästa säsong iaf.
Matchen blev inte alls som jag förutspådde, skönt det. Dom visade upp riktig laganda idag, enligt mig. F.ö. så har Arsenal tydligen lyckats med något som aldrig tidigare har hänt i PL, nämligen att göra minst 2 mål i 7 halvlekar på raken. Något att fira efter säsongen även om vi går titellösa. 🎉