Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-19, 21:00
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag har inte läst hela tråden, så förlåt att jag frågar men är Jenny Hammar Filip Hammars efterblivna syster?

Nej. Hon är hans baby-mama och exfru. Som tog sig (via Stockholm) hela vägen från Borås till Silverlake, LA.

Hans underbara syster heter Linda och bor i Köping.
Citera
2024-02-19, 21:04
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej. Hon är hans baby-mama och exfru. Som tog sig (via Stockholm) hela vägen från Borås till Silverlake, LA.

Hans underbara syster heter Linda och bor i Köping.
Ok då vet jag. Denna underbara plats som kallas Köping...
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-19 kl. 21:14.
Citera
2024-02-20, 07:05
Tror på riktigt att Linda Hammar är mer i kontakt med livet än hennes bror, som ständigt söker kickar och bekräftelse.
Citera
2024-02-20, 10:41
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Spännande ovan tack!

Vad gör Jennie för att underhålla sin livsstil? Hon har en podd med Johanna (vet ej vem denna person är) men deras innehåll är så intetsägande - har de ens några lyssnare?!

Hennes doftljus Moreno kan väl inte konkurrera i det redan överfulla doftljussegmentet.

Är hennes primära inkomst det finansiella stöd som Filip potentiellt sätt betalar ut till hennes?
….tills att deras barn har fyllt 18år…

Detta kan man ju inte veta säkert om inte Filip eller Jennie säger något eller någon insatt person läcker uppgifterna.

Däremot finns det ju flera kända möjligheter för Jennie att bli försörjd med tanke på hur lagstiftningen ser ut i Kalifornien och hur skilda kvinnor brukar bli försörjda där.

Om det inte fanns äktenskapsförord så lär Jennie fått hälften av de gemensamma tillgångarna i samband med skilsmässan och i så fall har hon ju kapital som kan ge avkastning att leva på. Även om hon har fått en mindre andel så är det ju ett antal miljoner att leva på.

Underhållsbidraget för barnen lär bli ett avsevärt belopp med tanke på Filips tillgångar och inkomster.

I USA kan maken med högst inkomst åläggas att betala underhåll ("alimony") till ex-maka och det brukar bli stora månatliga eller årlga belopp om man har det gott ställt. Alimony är pengar till ex-maken och har inget med barnens försörjning att göra. Även barnlösa ex-makar kan få alimony. Alimony kan komma att betalas ut under mångar år. Därmot kan alimony sänkas eller tas bort helt ifall alimony-mottagaren skaffar ny sambo eller make. (Reglerna skiljer sig en hel del mellan delstater)

Skilsmässor går sällan till domstol utan villkoren för skilsmässan och bodelningen bestäms genom förhandlingar mellan (ex)makarna. Nu känner jag ju inte Filip men jag har svårt att föreställa mig att han vill att modern till hans barn ska leva med en standard som är mycket lägre än hur han själv lever. Hursomhelst brukar villkoren för skilsmässor hållas strikt hemliga så några detaljer om villkoren i detta fall lär vi aldrig få veta.

Jennie fick inte den gemensamma bostaden i Los Feliz-området, däremot köptes ett annan hus i Silverlake i samband med skilsmässan och där bor hon nu i det nya huset (ett hus i samma prisklass). Filips hus i Los Feliz är inte sålt och Filip verkar bo kvar - hur mycket tid han faktiskt tillbringar i Los Angeles är dock oklart.
Senast redigerad av Oerongodis 2024-02-20 kl. 10:47.
Citera
2024-02-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det hade varit så intressent att veta hur mycket han fick betala. Vissa får ju betala halva sin inkomst, livet ut, till en exfru i USA.

Kan inte tänka mig annat än att man gått all in med tanke på otrohet och hur mycket pappan behöver flänga runt och inte kan ha barnen lika mycket som mamman. Lite som att ha två fruar, hehe och alla flashar med dyra kök, märkeskläder, dyra bilar och extra allt semesterresor.

Hoppas den dagen kommer och någon skvallrar lite…lyssnar på deras podd och det är oändligt snack om alla dyra vanor i Jennies liv. Inget HM, Mio, Kicks eller Mc Donalds där inte!

Men de har väl gift sig i Sverige? Mao har de äktenskapsförord i Sverige där standarden är att man delar på det man fick in efter bröllopet men behåller det man hade innan. Även om Filip hade bolag så är det inte direkt gemensamma pengar då han hade det med Fredrik samt att det var hans jobb. Exempelvis skulle aldrig Jennie behövt betala skulder i Filips bolag om så skulle vara fallet.

Tror snarare att Filip betalade ut Jennie ut huset som de hade tillsammans (säkert pengar som hon sedan använde till att betala nya huset), samt att Filip betalar bidrag till barnen. Men tror inte han betalar för Jennies livsstil, det för man väl främst om andra parten är arbetslös etc? Och om han nu även ger Jennie bidrag, så gör han endast det tills att deras gemensamma barn har fyllt 18år.
Citera
2024-02-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oerongodis
Detta kan man ju inte veta säkert om inte Filip eller Jennie säger något eller någon insatt person läcker uppgifterna.

Däremot finns det ju flera kända möjligheter för Jennie att bli försörjd med tanke på hur lagstiftningen ser ut i Kalifornien och hur skilda kvinnor brukar bli försörjda där.

Om det inte fanns äktenskapsförord så lär Jennie fått hälften av de gemensamma tillgångarna i samband med skilsmässan och i så fall har hon ju kapital som kan ge avkastning att leva på. Även om hon har fått en mindre andel så är det ju ett antal miljoner att leva på.

Underhållsbidraget för barnen lär bli ett avsevärt belopp med tanke på Filips tillgångar och inkomster.

I USA kan maken med högst inkomst åläggas att betala underhåll ("alimony") till ex-maka och det brukar bli stora månatliga eller årlga belopp om man har det gott ställt. Alimony är pengar till ex-maken och har inget med barnens försörjning att göra. Även barnlösa ex-makar kan få alimony. Alimony kan komma att betalas ut under mångar år. Därmot kan alimony sänkas eller tas bort helt ifall alimony-mottagaren skaffar ny sambo eller make. (Reglerna skiljer sig en hel del mellan delstater)

Skilsmässor går sällan till domstol utan villkoren för skilsmässan och bodelningen bestäms genom förhandlingar mellan (ex)makarna. Nu känner jag ju inte Filip men jag har svårt att föreställa mig att han vill att modern till hans barn ska leva med en standard som är mycket lägre än hur han själv lever. Hursomhelst brukar villkoren för skilsmässor hållas strikt hemliga så några detaljer om villkoren i detta fall lär vi aldrig få veta.

Jennie fick inte den gemensamma bostaden i Los Feliz-området, däremot köptes ett annan hus i Silverlake i samband med skilsmässan och där bor hon nu i det nya huset (ett hus i samma prisklass). Filips hus i Los Feliz är inte sålt och Filip verkar bo kvar - hur mycket tid han faktiskt tillbringar i Los Angeles är dock oklart.

Hör gärna din tanke på mitt resonemang ovan också!
Citera
2024-02-25, 15:52
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Men de har väl gift sig i Sverige? Mao har de äktenskapsförord i Sverige där standarden är att man delar på det man fick in efter bröllopet men behåller det man hade innan. Även om Filip hade bolag så är det inte direkt gemensamma pengar då han hade det med Fredrik samt att det var hans jobb. Exempelvis skulle aldrig Jennie behövt betala skulder i Filips bolag om så skulle vara fallet.

Tror snarare att Filip betalade ut Jennie ut huset som de hade tillsammans (säkert pengar som hon sedan använde till att betala nya huset), samt att Filip betalar bidrag till barnen. Men tror inte han betalar för Jennies livsstil, det för man väl främst om andra parten är arbetslös etc? Och om han nu även ger Jennie bidrag, så gör han endast det tills att deras gemensamma barn har fyllt 18år.

Citat:
Hör gärna din tanke på mitt resonemang ovan också!

Helt klart intressant resonemang som du kommer med.

Jag är ingen jurist så jag har faktiskt ingen aning om hur ett eventuellt svensk äktenskapsförord brukar se ut, dessutom hade jag missat att de faktiskt var gifta i Sverige innan de flyttade till USA (tack f info!). Filip bör ha haft andra betydande tillgångar, förutom sina svenska bolag och Los Feliz-huset. Filip fick väl loss rejäla summor när han och Fredrik sålde ett av sina gemensamma bolag?

Frågan om eventuellt "alimony" kvarstår (ursäkta men jag har ingen bra översättning på alimony). Man kan nog utgå ifrån att Jennie hade betydligt lägre inkomst än Filip och DET brukar tas i beaktande när någon tilldöms "alimony", maka som har det relativt sämre ställt kan gynnas utan att behöva vara särskilt fattig. Så jag tror nog att Filip har gått med på att betala hyfsade belopp i samband skilsmässoförhandlingarna.

Kanske är det något som jag har missat men jag har inte sett/hört så mycket om Jennie (förutom hennes dyra livsstil) och definitivt har jag inte sett så mycket som tyder på att hon drar in tillräckligt mycket för att själv betala för sin livsstil till 100%. Men betydligt mer än halva värdet på Los Feliz-huset tror jag nog att hon har fått i samband med skilsmässan.

En detalj som jag reagerade på när jag googlade (nu har jag inte kvar länkarna, tyvärr) var att BÅDA makarna stod som köpare till Jennies hus. Detta kan ju ha varit en teknikalitet pga att de fortfarande var gifta när köpet genomfördes - så vi vet kanske inte hur ägarförhållandena ser ut idag. Men det finns ju även en möjlighet att Filip (och/eller barnen) äger en del av den fastigheten.
Citera
2024-02-25, 23:40
Medlem
Citat:
Helt klart intressant resonemang som du kommer med.

Frågan om eventuellt "alimony" kvarstår (ursäkta men jag har ingen bra översättning på alimony). Man kan nog utgå ifrån att Jennie hade betydligt lägre inkomst än Filip och DET brukar tas i beaktande när någon tilldöms "alimony", maka som har det relativt sämre ställt kan gynnas utan att behöva vara särskilt fattig. Så jag tror nog att Filip har gått med på att betala hyfsade belopp i samband skilsmässoförhandlingarna.

Kanske är det något som jag har missat men jag har inte sett/hört så mycket om Jennie (förutom hennes dyra livsstil) och definitivt har jag inte sett så mycket som tyder på att hon drar in tillräckligt mycket för att själv betala för sin livsstil till 100%. Men betydligt mer än halva värdet på Los Feliz-huset tror jag nog att hon har fått i samband med skilsmässan.

Det har du absolut rätt i, hon pratar hela tiden om dyra krämer, inredning och kläder - och jag fattar inte hur budgeten går ihop med hennes jobb då hon inte verkar få svenska gig längre. Vet inte ens vad hon jobbar med nuförtiden än att sälja doftljus? Hennes man är fotograf så det kan inte heller vara ett högbetalt jobb direkt. Hon får säkert bidrag av Filip…

En detalj som jag reagerade på när jag googlade (nu har jag inte kvar länkarna, tyvärr) var att BÅDA makarna stod som köpare till Jennies hus. Detta kan ju ha varit en teknikalitet pga att de fortfarande var gifta när köpet genomfördes - så vi vet kanske inte hur ägarförhållandena ser ut idag. Men det finns ju även en möjlighet att Filip (och/eller barnen) äger en del av den fastigheten.

Intressant. Verkar då absolut som om Filip äger halva kåken men som då Jennie får bo i. Vid en försäljning delar de väl lika. Däremot får ju Jennies nya kille ingen dollar från den försäljningen.
Citera
2024-02-25, 23:43
Medlem
Citat:

Det är slående hur dyr livsstil hon verkar ha. Köper upp halva Svenskt Tenn vid varje resa till Sverige, pratar om dyr hudvård och kläder. Jag fattar inte alls hur budgeten går ihop med hennes jobb då hon inte verkar få svenska intervju-gig längre. Vet inte ens vad hon jobbar med nuförtiden än att sälja doftljus? Hennes man är fotograf, det kan inte vara ett bra betalt jobb. Hon får säkert bidrag av Filip…
Citera
2024-02-26, 01:08
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Det är slående hur dyr livsstil hon verkar ha. Köper upp halva Svenskt Tenn vid varje resa till Sverige, pratar om dyr hudvård och kläder. Jag fattar inte alls hur budgeten går ihop med hennes jobb då hon inte verkar få svenska intervju-gig längre. Vet inte ens vad hon jobbar med nuförtiden än att sälja doftljus? Hennes man är fotograf, det kan inte vara ett bra betalt jobb. Hon får säkert bidrag av Filip…

Jennies svenska bolag MORENO INTERIOR AB grundades 2017 och har aldrig kommit upp i en omsättning på ens 800 000 SEK, detta bolag har Jennie som huvudman och hon äger 75-100% av det bolaget enligt ratsit. Jennies bolag har en webb-shop. Inte mycket att leva på. Hittar inte uppgifter om någon amerikansk verksamhet men något bolag har hon nog där borta.

https://www.ratsit.se/5591234645-Moreno_Interior_AB

https://www.allabolag.se/5591234645/moreno-interior-ab

Hennes webb-shop https://eu.morenocalifornia.com/
Citera
2024-02-26, 13:31
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Hennes huvudsakliga inkomst är nog poddspons. Hon har väl haft åtminstone haft tre olika poddar? De hade rätt många sponsorer tidigare i alla fall och låg på Perfect Day. Nu tror jag dock att hennes senaste podd är den minst framgångsrika.

Jennie gör säkert en del IG-spons också. Hon är ingen premiuminfluencer, har "bara" 45K följare, men nog ett hyfsat starkt varumärke ändå tack vare the LA lifestyle.

Med det sagt, även med spons, the math ain't mathing gällande hennes livsstil.
Citera
2024-02-27, 09:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Jag håller med dig, det är faktiskt slående hur hon pratar om hur mycket pengar hon gör sig av med. Skryt och lite mer skryt och så meningslösa och långa utlägg om dyra krämer, auktioner och hennes lyxiga garderob. Så långt ifrån oss vanliga dödliga som har våra 9-5 jobb och nöjer oss med en hårinpackning från HM och går ut och äter lite fint när någon fyller år.

Det hade varit så intressant att veta hur jävla svinrik hon egentligen är och hur hon lyckade bli det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in