2024-02-24, 23:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Lite kul. En rysk officer försöker mana på sina mannar och guida dem över radion när en hjältemodig ukrainsk försvarare leker med dem. Han låter lite sur och skriker instruktioner åt dem. Sett klippet tidigare men de har även lagt på den uppsnappade radiokommunikationen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ays2ty/one_against_ten_a_ukrainian_soldier_from_the_8th/

Ja den där är intressant. Relativt grynigt och hur terränglådan såg ut från det ryska trälskapets perspektiv går inte att veta men om de nu inte tilldelats egna granater av tsardömet så kunde man med fördel låtit två-tre man låsa ukrainaren med spärreld medan övriga omringade honom. Att döma av dessa bilder så såg det hela istället väldigt ryskt ut.
Citera
2024-02-24, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Jo, Azov. Och en massa andra. Sen beror på vad man menar med nazist. Ukraina var ju under sovjetisk styre under lång tid och sovjetunionen var ju som alla vet helt styrd av judar med judiska komissarier som utövade terror mot befolkningen vilket lett till utbredd antisemitism i forna sovjetstater. Det är pga denna antisemitism som ukrainarna måste dö ner till siste man i detta meningslösa krig som deras härskarjude har kastat in dem i. Wagner var också nazister. Putin utnyttjar också islamister. Man kastar in vad man kan i krig. Inte mer med det.

Nazist i ryssland= Antirysk. Enligt Putin är ni alla härinne nazister.

Nazist i sverige= Antisemitisk. Alltså är alla äldre människor i ukraina och forna sovjetstater nazister enligt den svenska definitionen.

Alltså, jag måste nog erkänna att jag inte hänger med, alls. Menar du att jag, och alla andra, enligt ryzzen, är judiska nazister?
Citera
2024-02-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja den där är intressant. Relativt grynigt och hur terränglådan såg ut från det ryska trälskapets perspektiv går inte att veta men om de nu inte tilldelats egna granater av tsardömet så kunde man med fördel låtit två-tre man låsa ukrainaren med spärreld medan övriga omringade honom. Att döma av dessa bilder så såg det hela istället väldigt ryskt ut.

Det finns ett längre klipp där man ser 10 soldater närma sig hans position. Detta är nedbantat.
Citera
2024-02-24, 23:18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag har följt nyheterna och inte sett det du påstår. Sluta ljug, din lilla rysshora.
Glöm nu inte att det är de ryska trupperna som är på offensiven och en anfallare tar alltid mångdubbelt större förluster än försvararen.
Citera
2024-02-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är inte ett faktum, ett faktum däremot är att ryssland vill ha Suwalkikorridoren exempelvis, går de dit så är det finito med ryssland. Så länge Ukraina vill kriga så ska vi ge dem vad de vill ha. Vad du personligen tycker om att betala för kriget skiter vi i, det här är en demokrati där vi betalar gemensamt, vill du inte vara med så kan du flytta till ditt älskade ryssland, nästa blir då fronten för dig. Good riddance!

I en demokrati brukar folket få vara med och bestämma, vilket vi inte fått göra i denna fråga (hmm undra varför?). Om du är så sugen på att skicka pengar till Ukraina så finns det massor av gofundme där du kan sponsra kriget direkt från egen ficka. Skattepengar ska inte gå till mer krig och död.

Citat:
Ursprungligen postat av gaist
På vilket sätt hjälpte det Belgien, Nederländerna, Luxemburg och Danmark att vara neutrala under andra världskriget? Ryssland se skiter fullständigt i om de länder de invaderar är neutrala eller inte!

Ok, men nu pratar jag om att jag personligen är neutral i denna konflikt, och använde Schweiz och Sverige som exempel på användarens svar om att det absolut kan finnas neutralitet.
Citera
2024-02-24, 23:21
Medlem
Ja ska ryssen ha någon chans i längden så funkar det inte med att förlora 1:6-1:10. Nu är väl inte stormarna välutrustade men de ska ju ändå ha kläder, mat, någon granat, vapen etc. Dessa förlustsiffror även i mantal är för höga ens för Ryssland.

Givetvis har det inte sett ut så under hela kriget. Men som vanligt är det enklare att försvara.
Citera
2024-02-24, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
I en demokrati brukar folket få vara med och bestämma, vilket vi inte fått göra i denna fråga (hmm undra varför?). Om du är så sugen på att skicka pengar till Ukraina så finns det massor av gofundme där du kan sponsra kriget direkt från egen ficka. Skattepengar ska inte gå till mer krig och död.

Jag har skickat massvis med pengar till Ukraina, oroa dig inte för det du. Jag är tacksam över att mina skattepengar går till att döda ryssar istället för att finansiera babbeluringar.
Citera
2024-02-24, 23:25
Medlem
Det blir alltmer tydligt att vi och övriga västvärlden kan räkna bort USA. Trump och republikanerna kör hårt med sitt vatnik-arbete. Hela systemet verkar vara lamslaget av psykisk ohälsa

https://marcusoscarsson.se/trumps-attack-forlorar-tredje-varldskriget/
Trumps attack: ”Förlorar tredje världskriget”.

Donald Trump höll ett ursinnigt tal under lördagen, där han bland annat hävdade att USA kan komma att förlora ett tredje världskrig.
Senast redigerad av Chillgren 2024-02-24 kl. 23:29.
Citera
2024-02-24, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag baserar inte mitt påstående på knäppgökar här på flasback (som du verkar vara) utan mina sociala kontakter som vänner, bekanta, min omgivning, släktingar, kolleger och övriga kontakter. Ett tvärsnitt av den svenska befolkningen mao.
Jag umgås med vanliga människor, alltså inte lirare som sysslar med hallucinogener som du gör enligt din posthistorik.

Citat:
Förmodligen, har inte hängt i denna tråd så mycket, och ser inte vad detta "tugg" har med mitt inlägg att göra?

Jag förstår. Så 95% av Sverige är i din bekantskapkrets?
Något som går hand i hand med andra användare i denna tråd, när man inte har bra argument så kallar man någon för ryss, eller så drar man upp gammal orelevant posthistorik för att försöka få en användare att inte låta trovärdig.

Tror det är ganska många som slutade skratta efter att man såg reslutaten på motoffensiven.

Det finns det absolut. Sverige var neutralt under andra världskriget. Schweiz är fortfarande neutralt. Eller är dom också rysshoror?
(Det är svårt att ta användare som använder sig av termer som "putler" seriöst).

Att argumentera emot krig och död faller nog mer i smaken för Ukraina än Ryssland, men det kanske en krigsvurmare som dig inte kan förstå sig på.

Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.
Jag ber om ursäkt för att jag rotade i din posthistorik och använde detta. Övertramp av mig.

Men angående de där 95%:en av svenskarna som står bakom Ukraina så är det en underdrift, jag garderade mig, av alla människor jag talat med om detta krig så vill 100% att ryssarna som krigar där lämnar Ukraina. Om inte frivilligt så ska pissryssarna drivas ut med våld. Tillbaks till där de hör hemma. Vad du tycker spelar ingen roll, vi tycker så iaf.

Du är i minoritet så civiliserade människor behöver inte hänsyn till vad du anser, fattar'u?
Citera
2024-02-24, 23:28
Medlem
Citat:
Sist jag kollade hade Stockholm en befolkning på över 2 miljoner, ganska pinsamt att man knappt kunde fylla plattan med krigsvurmare, om nu stödet är så stort.

Jaha? Snarare trist för skattebetalarna

Jag kollade nyss 975 551är befolkningen i Stockholm.
Citera
2024-02-24, 23:29
Medlem
Citat:
Förmodligen, har inte hängt i denna tråd så mycket, och ser inte vad detta "tugg" har med mitt inlägg att göra?

Jag förstår. Så 95% av Sverige är i din bekantskapkrets?
Något som går hand i hand med andra användare i denna tråd, när man inte har bra argument så kallar man någon för ryss, eller så drar man upp gammal orelevant posthistorik för att försöka få en användare att inte låta trovärdig.

Tror det är ganska många som slutade skratta efter att man såg reslutaten på motoffensiven.

Det finns det absolut. Sverige var neutralt under andra världskriget. Schweiz är fortfarande neutralt. Eller är dom också rysshoror?
(Det är svårt att ta användare som använder sig av termer som "putler" seriöst).

Att argumentera emot krig och död faller nog mer i smaken för Ukraina än Ryssland, men det kanske en krigsvurmare som dig inte kan förstå sig på.

Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.
Sverige var ” neutralt” sa man tidigare,,
Men om man anser det går att vara neutral i detta krig så är man en förlorad själ,, när din polare på fyllan ger sig på din syrra, då tittar du bort? För du vilja vara neutral,,,,,
Citera
2024-02-24, 23:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men om de inte anser den tillhöra denna federation?

Då får de väl flytta till Ukraina Inc. eller något annat land. Drygt 2 procent av Ukrainas befolkning har redan flyttat till Ryssland.
Senast redigerad av skogshuggar3n 2024-02-24 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in