2024-02-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Man hade ju kunnat ge upp för att spara människoliv. Det finns ju ett antal skribenter här i tråden som tycker att Ukraina ska göra det och den möjligheten hade även Sovjet. Vem vet, världen hade kanske varit bättre om Sovjet hamnat under tyskt styre?
Folk verkar inte riktigt fatta att materiel vi skickar iväg så lättvindigt går till att Ukraina stoppar ryssen och får dom att blöda.

Öh hur kan vi ge bort miljarder i materiel till Ukraina? Vad får vi tillbaka? Ska dom betala tillbaka?
Det gör Ukraina redan i form av människoliv som besparas USA och Europeiska länder.

Samma sak var när USA skickade materiel till Sovjet.
Oj Sovjetunionen tog kål på miljoner av Tyskar samtidigt som man förlorade ännu flera själva.
Så när Stalin säger att vi betalade i blod så har han en poäng även om man kastade bort liv.
Västerländska liv sparades.
Citera
2024-02-24, 20:08
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Bra att du bekräftar att det var massor av svagbegåvade på den demonstrationen som vill fortsätta skicka stöd till Ukraina

Ni rysshoror verkar bittra över att det svenska stödet till Ukraina alltjämt är starkt😉
Citera
2024-02-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Flertalet massgravar har hittats, bara i Mariupol antas det att runt 40.000 civila har dödats av invaderande ryssar och det är nog bara toppen av isberget.
Snyggt!
Zelensky sa i sitt tal att över 30 000 civila har dött, men du verkar ha information om att det endast i Mariupol har dött över 40 000?
Blir nyfiken nu, för det verkar som att du sitter på mycket information. Hur många civila har då dött totalt i Ukraina sedan konflikten eskalerade 2022?
Bör väl rimligtvis vara ett par hundratusen, men lika bra att ställa frågan till dig :-).
Citera
2024-02-24, 20:11
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu ligger Europas största koks fabrik i ruiner i Adijivika.
Landet mals ner mer och mer.

Nu ljuger du igen, lilla rysshora. Styrkt dina påståenden för helvete.
Citera
2024-02-24, 20:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Tillåt mig att skratta. Är detta majoriteten av svenskarna som vill fortsätta skicka stöd och pengar till Ukraina som alla här talar om? Fyfan, jämför man med bilder från 2023 från samma demonstration så är det rätt så stor skillnad på intresse. Ser ut som en vanlig dag på plattan

Ehhh?
Vem bryr sig om vad du skrattar åt??

Vi är på väg in i Nato.
Vi fortsätter stödja Ukraina.

Trist för dig 🤣🤣🤣🤣
Citera
2024-02-24, 20:14
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja det var ju inte många mot för vad det borde ha varit om svenskarna nu är så hatiska mot Ryssland.
Det borde ha varit många hundratusentals i så fall.

Vårt stöd till Ukraina är tillräckligt för att få dig må dåligt.
Får mig att mysa 😁😁😁
Citera
2024-02-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ni rysshoror verkar bittra över att det svenska stödet till Ukraina alltjämt är starkt😉

Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag var där och det var gott om folk kan jag lova dig. Många fler än året innan. Er förhoppning är ju att folk ska tröttna i väst för det är er enda chans men så är det alltså inte. Solidariteten med Ukraina och avskyn för Ryssland är högre än någonsin. Hur ser det ut med sympatierna för Z-Ryssland då? Det var ju en kortege med trashryssar som åkte runt och viftade med lite flaggor i somras och de blev utbuade överallt.

Sist jag kollade hade Stockholm en befolkning på över 2 miljoner, ganska pinsamt att man knappt kunde fylla plattan med krigsvurmare, om nu stödet är så stort.

Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ehhh?
Vem bryr sig om vad du skrattar åt??

Vi är på väg in i Nato.
Vi fortsätter stödja Ukraina.

Trist för dig 🤣🤣🤣🤣

Jaha? Snarare trist för skattebetalarna
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja det verkar inte finnas något motstånd kvar av Ukraina vid fronten.
Ryssland tar allt mer territorium nu.

Är de i Kiev, igen??
Wow.
Har du något rapport från torget? Du som är där m i fronten?
🤣🤣🤣
Citera
Medlem
Citat:
Definitivt mer folk än på de andra bilderna, men knappast packad. Tror inte intresset är så stort som ni vill få det att se ut som

Till skillnad från dig så bor jag i Stockholm. Tro mig, det var mycket folk där och stödet för Ukraina är lika starkt som alltid. En betydande majoritet av svenska folket vill fortsätta stöjda Ukraina.

Hur går det för det svenska stödet till Ryssland?
Citera
2024-02-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Skitsnack.
Enligt FN idag har totalt 20 000 civila dött sen kriget startade.

Anser du att det är ok att Ryssland haft ihjäl 20 000 civila?
Citera
2024-02-24, 20:18
Medlem
Jofs avatar
Tvåårsdagen idag av Rysslands strålande misslyckade invasion av Ukraina.
Det högtidlighåller vi.
Citera
2024-02-24, 20:18
Medlem
attogs avatar
Citat:
Sist jag kollade hade Stockholm en befolkning på över 2 miljoner, ganska pinsamt att man knappt kunde fylla plattan med krigsvurmare, om nu stödet är så stort.

Jaha? Snarare trist för skattebetalarna

Yehaaa. Nato nästa och snart sätter vi stöveln i ögat på Putin.
Känns gött 🤣🤣👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in