2024-02-24, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Mina inlägg är väldigt neutrala, jag förväntar mig dock inte att du eller någon annan användare som har personangrepp som debattmetodik ska förstå det. Ni är ju trots allt svagbegåvade.

Den första delen stämmer nog rätt så bra.
Dock i efterhand, så har nog det haft en motsatt effekt, speciellt när man i massmedia gick ut med att Ryssland är så dåliga på att kriga, har inte bra logistik, utdaterade taktiker osv osv. Det var ju därför man pratade så mycket om motoffensiven och om hur man skulle köra över Ryssland med stödet från väst, dock visade det sig vara ett stort misslyckande. Just på grund av att man underskattade deras förmåga baserat på början av kriget. Det är min teori.

Och vad baserar du detta på, användare i denna tråd eller?
Jag baserar inte mitt påstående på knäppgökar här på flasback (som du verkar vara) utan mina sociala kontakter som vänner, bekanta, min omgivning, släktingar, kolleger och övriga kontakter. Ett tvärsnitt av den svenska befolkningen mao.
Jag umgås med vanliga människor, alltså inte lirare som sysslar med hallucinogener som du gör enligt din posthistorik.
Citera
2024-02-24, 22:44
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
När du citerar med "så du tycker alltså" tyder det på att du drar en slutats baserat på vad jag tidigare skrivit.

Men att svara på din fråga, jag har faktist ingen åsikt och hade inga förväntningar på Rysslands militär. Helt ärligt trodde jag inte ens Ryssland skulle invadera Ukraina, jag kanske till och med skrivit det i tidigare trådar.

Du har ingen åsikt för du är neutral, resten av världen skrattar åt att ryssland som innan 2022 sågs som en motpol till NATO.
Citera
2024-02-24, 22:49
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Och jag har ju redan plockat bort Kherson från din lista.
Jag kan direkt göra samma sak med Zapo.

Är du förståndshandikappad?
Du kan inte bara hitta på en egen verklighet.
Det är psykopater som gör så.

Måste vara du som är förståndshandikappad. Du kan bevisligen inte googla och inte heller räkna ut att 14/44 fortfarande är över 25 %. Och för tionde gången så kommer ryssarna att slåss till sista man för territorium som de anser tillhör den ryska federationen. Ukrainas sista man kommer långt innan ryssarnas sista man.
Citera
2024-02-24, 22:51
Medlem
Citat:
Det återstår att se, men med tanke på att det du nämner inte direkt ändrat situationen vid fronten tror jag nog att Putin inte är särskilt orolig.

Det är ju knappast bara Ryssland som styr och ställer när det kommer till geopolitik, men det kanske är svårt för dig att förstå med tanke på hur du stavar och skriver.

Tycker det vore mer intressant om ni kunde argumentera med någon som är neutral. Men det verkar ju som att det enda ni kan göra är att kalla någon för vatnik eller ryss så fort man säger något som inte är enligt narrativet.
det finns inget att vara ” neutral” när en fascistisk stormakt anfaller ett mindre land som försöker stå fri från ryskt överhöghet,,det är bara att välja sida: antingen stödjer man gangstern o rövhålet putler eller så stödjer man ukraina,, vi vet vad du går igång på! ( vad är det för fel menar du på hur jag skriver o stavar?)
Citera
2024-02-24, 22:53
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Mina inlägg är väldigt neutrala, jag förväntar mig dock inte att du eller någon annan användare som har personangrepp som debattmetodik ska förstå det. Ni är ju trots allt svagbegåvade.

Den första delen stämmer nog rätt så bra.
Dock i efterhand, så har nog det haft en motsatt effekt, speciellt när man i massmedia gick ut med att Ryssland är så dåliga på att kriga, har inte bra logistik, utdaterade taktiker osv osv. Det var ju därför man pratade så mycket om motoffensiven och om hur man skulle köra över Ryssland med stödet från väst, dock visade det sig vara ett stort misslyckande. Just på grund av att man underskattade deras förmåga baserat på början av kriget. Det är min teori.

Och vad baserar du detta på, användare i denna tråd eller?

Märkligt att det bara är ni pissryssar som påstår att ni är neutrala trots att ni bara argumenterar för Rysslands sak.
Citera
2024-02-24, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Mår du bra? Försvarar jag Ryssland för att jag inte vill att mina skattepengar skall finansiera mer krig och död? Det är som att kasta pengar i brunnen, och slutresultatet ändrar sig inte. Du ser ju själv vart all stöd hittils tagit Ukraina. Bättre att gå till förhandlingsbordet och få ett slut på det hela.

Du borde vara glad över att dina skattepengar bidrar till att skydda Ukraina och i förlängningen oss mot det övergrepp de utsätts för, väl spenderade pengar, både för oss och Ukraina. Man kan inte förhandla med någon som skiter i avtal, det borde även du begripa. Det finns inget att förhandla om, ryssen ska ut och därmed punkt!
Citera
2024-02-24, 22:59
Medlem
Lite kul. En rysk officer försöker mana på sina mannar och guida dem över radion när en hjältemodig ukrainsk försvarare leker med dem. Han låter lite sur och skriker instruktioner åt dem. Sett klippet tidigare men de har även lagt på den uppsnappade radiokommunikationen. Det är som när man ropar instruktioner för knattarna på fotbollsmatcher. Noll effekt.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ays2ty/one_against_ten_a_ukrainian_soldier_from_the_8th/
Senast redigerad av Kukilon 2024-02-24 kl. 23:04.
Citera
2024-02-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Har du missat att vi hört samma tugg sedan anfallet mot Kiev misslyckades.

Förmodligen, har inte hängt i denna tråd så mycket, och ser inte vad detta "tugg" har med mitt inlägg att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag baserar inte mitt påstående på knäppgökar här på flasback (som du verkar vara) utan mina sociala kontakter som vänner, bekanta, min omgivning, kolleger och övriga kontakter. Ett tvärsnitt av den svenska befolkningen mao.
Jag umgås med vanliga människor, alltså inte lirare som sysslar med hallucinogener som du gör enligt din posthistorik.

Jag förstår. Så 95% av Sverige är i din bekantskapkrets?
Något som går hand i hand med andra användare i denna tråd, när man inte har bra argument så kallar man någon för ryss, eller så drar man upp gammal orelevant posthistorik för att försöka få en användare att inte låta trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du har ingen åsikt för du är neutral, resten av världen skrattar åt att ryssland som innan 2022 sågs som en motpol till NATO.

Tror det är ganska många som slutade skratta efter att man såg reslutaten på motoffensiven.

Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det finns inget att vara ” neutral” när en fascistisk stormakt anfaller ett mindre land som försöker stå fri från ryskt överhöghet,,det är bara att välja sida: antingen stödjer man gangstern o rövhålet putler eller så stödjer man ukraina,, vi vet vad du går igång på! ( vad är det för fel menar du på hur jag skriver o stavar?)

Det finns det absolut. Sverige var neutralt under andra världskriget. Schweiz är fortfarande neutralt. Eller är dom också rysshoror?
(Det är svårt att ta användare som använder sig av termer som "putler" seriöst).

Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Märkligt att det bara är ni pissryssar som påstår att ni är neutrala trots att ni bara argumenterar för Rysslands sak.

Att argumentera emot krig och död faller nog mer i smaken för Ukraina än Ryssland, men det kanske en krigsvurmare som dig inte kan förstå sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du borde vara glad över att dina skattepengar bidrar till att skydda Ukraina och i förlängningen oss mot det övergrepp de utsätts för, väl spenderade pengar, både för oss och Ukraina. Man kan inte förhandla med någon som skiter i avtal, det borde även du begripa. Det finns inget att förhandla om, ryssen ska ut och därmed punkt!

Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.
Citera
2024-02-24, 23:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.

Det är inte ett faktum, ett faktum däremot är att ryssland vill ha Suwalkikorridoren exempelvis, går de dit så är det finito med ryssland. Så länge Ukraina vill kriga så ska vi ge dem vad de vill ha. Vad du personligen tycker om att betala för kriget skiter vi i, det här är en demokrati där vi betalar gemensamt, vill du inte vara med så kan du flytta till ditt älskade ryssland, nästa blir då fronten för dig. Good riddance!
Citera
2024-02-24, 23:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Måste vara du som är förståndshandikappad. Du kan bevisligen inte googla och inte heller räkna ut att 14/44 fortfarande är över 25 %. Och för tionde gången så kommer ryssarna att slåss till sista man för territorium som de anser tillhör den ryska federationen. Ukrainas sista man kommer långt innan ryssarnas sista man.

Men om de inte anser den tillhöra denna federation?
Citera
2024-02-24, 23:13
Medlem
Citat:

Det finns det absolut. Sverige var neutralt under andra världskriget. Schweiz är fortfarande neutralt. Eller är dom också rysshoror?
.

På vilket sätt hjälpte det Belgien, Nederländerna, Luxemburg och Danmark att vara neutrala under andra världskriget? Ryssland se skiter fullständigt i om de länder de invaderar är neutrala eller inte!
Citera
2024-02-24, 23:14
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Tror det är ganska många som slutade skratta efter att man såg reslutaten på motoffensiven.

Tvärtom, för varje dag som går blir ryssen svagare och svagare, militärt som ekonomiskt. Fortsätt ni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in