Citat:
Ursprungligen postat av
Kukilon
Har du missat att vi hört samma tugg sedan anfallet mot Kiev misslyckades.
Förmodligen, har inte hängt i denna tråd så mycket, och ser inte vad detta "tugg" har med mitt inlägg att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Jag baserar inte mitt påstående på knäppgökar här på flasback (som du verkar vara) utan mina sociala kontakter som vänner, bekanta, min omgivning, kolleger och övriga kontakter. Ett tvärsnitt av den svenska befolkningen mao.
Jag umgås med vanliga människor, alltså inte lirare som sysslar med hallucinogener som du gör enligt din posthistorik.
Jag förstår. Så 95% av Sverige är i din bekantskapkrets?
Något som går hand i hand med andra användare i denna tråd, när man inte har bra argument så kallar man någon för ryss, eller så drar man upp gammal orelevant posthistorik för att försöka få en användare att inte låta trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
sektledarenII
Du har ingen åsikt för du är neutral, resten av världen skrattar åt att ryssland som innan 2022 sågs som en motpol till NATO.
Tror det är ganska många som slutade skratta efter att man såg reslutaten på motoffensiven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stizze1
det finns inget att vara ” neutral” när en fascistisk stormakt anfaller ett mindre land som försöker stå fri från ryskt överhöghet,,det är bara att välja sida: antingen stödjer man gangstern o rövhålet putler eller så stödjer man ukraina,, vi vet vad du går igång på! ( vad är det för fel menar du på hur jag skriver o stavar?)
Det finns det absolut. Sverige var neutralt under andra världskriget. Schweiz är fortfarande neutralt. Eller är dom också rysshoror?
(Det är svårt att ta användare som använder sig av termer som "putler" seriöst).
Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
Märkligt att det bara är ni pissryssar som påstår att ni är neutrala trots att ni bara argumenterar för Rysslands sak.
Att argumentera emot krig och död faller nog mer i smaken för Ukraina än Ryssland, men det kanske en krigsvurmare som dig inte kan förstå sig på.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du borde vara glad över att dina skattepengar bidrar till att skydda Ukraina och i förlängningen oss mot det övergrepp de utsätts för, väl spenderade pengar, både för oss och Ukraina. Man kan inte förhandla med någon som skiter i avtal, det borde även du begripa. Det finns inget att förhandla om, ryssen ska ut och därmed punkt!
Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.