• 1
  • 2
2024-02-24, 22:47
Bannlyst
Notera att tråden läggs under Politik då den i större grad berör så att säga politiken kring vinnarbidrag relaterat till Eurovision, och inte tävlingen i sig. Tävlingen i sig diskuteras i huvudtråden, skriver detta som notis för de som vill diskutera den aktuella tävlingen.

Här berörs det faktum att Sverige faktiskt inte vill vinna en andra gång på raken.

Kolla in Danny Saucedos Amazing från årgång 2012. https://www.youtube.com/watch?v=kBBOl2_hsLE

Jämför denna uppstudslåt (ni har hört den miljontals gånger i radio genom åren) jämför den "hiten" med hans bleka tafatta kopia som han tävlade med nu under kvällens gång.

Ser ni och uppfattar ni min poäng? Sverige vill de facto inte vinna i år. Ytterst genomskinligt.

Notera att Danny är en etablerad artist med mycket kapital och som hade kunnat ta hem tävlingen med tanke på det han besitter, Amazing hade till er som är uppmärksamma nog, faktiskt vunnit år 2012. Men vem satte stopp för det?

Jo Loreen.

Och vad hände med Loreen årgång 2012? Jo hon gick och vann hela Eurovisionspektaklet samma år.

Ni minns det säkert som igår.

Så poängen är; Danny hade kunnat skicka samma bidrag som Amazing i år. Och faktiskt utklassat skojarbidrag som clowngänget Medina som ställer upp med ett låtsasbidrag nästa helg (ungefär som de gör varje år)

Men då det är underförstått att Sverige inte får, eller vill vinna två gånger i rad så gavs inte Danny rättvisa och man gav honom en riktig skitlåt detta året.

Vad säger ni andra efter och ha tagit del av Dannys Amazing bidrag från 2012? Visst gör det ännu mer genomskinligt vad för agenda Sverige haft när det gäller bidragen i år?
Senast redigerad av Strelow 2024-02-24 kl. 23:04.
Citera
2024-02-24, 22:51
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strelow
Notera att tråden läggs under Politik då den i större grad berör så att säga politiken kring vinnarbidrag relaterat till Eurovision, och inte tävlingen i sig. Tävlingen i sig diskuteras i huvudtråden, skriver detta som notis för de som vill diskutera den aktuella tävlingen.

Här berörs det faktum att Sverige faktiskt inte vill vinna en andra gång på raken.

Kolla in Danny Saucedos Amazing från årgång 2012. https://www.youtube.com/watch?v=h-0qCJfrz0g

Jämför denna uppstudslåt (ni har hört den miljontals gånger i radio genom åren) jämför den "hiten" med hans bleka tafatta kopia som han tävlade med nu under kvällens gång.

Ser ni och uppfattar ni min poäng? Sverige vill de facto inte vinna i år. Ytterst genomskinligt.

Notera att Danny är en etablerad artist med mycket kapital och som hade kunnat ta hem tävlingen med tanke på det han besitter, Amazing hade till er som är uppmärksamma nog, faktiskt vunnit år 2012. Men vem satte stopp för det?

Jo Loreen.

Och vad hände med Loreen årgång 2012? Jo hon gick och vann hela Eurovisionspektaklet samma år.

Ni minns det säkert som igår.

Så poängen är; Danny hade kunnat skicka samma bidrag som Amazing i år. Och faktiskt utklassat skojarbidrag som clowngänget Medina som ställer upp med ett låtsasbidrag nästa helg (ungefär som de gör varje år)

Men då det är underförstått att Sverige inte får, eller vill vinna två gånger i rad så gavs inte Danny rättvisa och man gav honom en riktig skitlåt detta året.

Vad säger ni andra efter och ha tagit del av Dannys Amazing bidrag från 2012? Visst gör det ännu mer genomskinligt vad för agenda Sverige haft när det gäller bidragen i år?

Du får nog förklara vad du menar med Sverige i detta sammanhang.
Folk i allmänhet?
Regeringen?
Någon/några andra?
Citera
2024-02-24, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du får nog förklara vad du menar med Sverige i detta sammanhang.
Folk i allmänhet?
Regeringen?
Någon/några andra?

Bra inlägg. Svensk folket naturligtvis.

Smaken är som baken kan tilläggas. men mot bakgrund av hans bidrag från år 2012. Jämfört med det han ställde upp med under kvällen.

Det går inte och komma ifrån det faktumet, man vill inte vinna Eurovision igår och sedan är frågan bara varför. Ekonomiska aspekten kan absolut vara en.
Citera
2024-02-24, 22:55
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strelow

Så poängen är; Danny hade kunnat skicka samma bidrag som Amazing i år.

Det är väl emot reglerna att uppträda med en låt som redan har spelats någonstans?
Citera
2024-02-24, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Det är väl emot reglerna att uppträda med en låt som redan har spelats någonstans?

Tror du inte uppfattade andemeningen.

Amazing som hade vunnit om Loreen inte hade tagit förstaplatsen (Euphoria samma år) hade tagit hem hela skiten i år. Det finns inget snack om saken. När man kollar vad samma artist skickar i år så säger det bara en sak. Man ville inte ro hem segern till Sverige i år. Det är bara och kolla på skitbidragen nästa helg, såsom clowngänget Medina. Ett av alla andra mediokra bidrag.

Det jag menar är att om Danny hade velat vinna hela jippot, då hade han skickat samma vinnarbidrag som Amazing. Men antingen fick han order om att inte skicka ett vinnarbidrag eller så ligger annat bakom.
Citera
2024-02-24, 23:04
Medlem
jagejagets avatar
Eftersom det skrivs om deltävling 4 här undrar jag om någon vet vem personerna i Scarlet metal är. Går inte att finna på nätet och tänkte kanske nån vet här
Citera
2024-02-24, 23:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Melodifestivalens innehåll är inte Politik: Inrikes.

PI -> TV och TV-serier, för eventuell sammanslagning med: (FB) Melodifestivalen 2024

Strix/Mod
Citera
2024-02-24, 23:07
Medlem
Pillar43s avatar
Jag har känt så förut. Ta 2010 t ex, Anna Bergendahl vann med skitlåten This is my life, samtidigt som Salem Al Fakir hade bidraget Keep on Walking. Jag har aldrig fått ihop den logiken - och då hade vi inte ens arrangerat på ett bra tag. Det är iaf lättare att köpa idag, eftersom jag antar att man inte vill ha den utgiften för ofta.
Senast redigerad av Pillar43 2024-02-24 kl. 23:12.
Citera
2024-02-24, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Jag har känt så förut. Ta 2010 t ex, Anna Bergendahl vann med skitlåten This is my life, samtidigt som Salem Al Fakir hade bidraget Keep on Walking. Jag har aldrig fått ihop den logiken.

Det är dock en väldigt underskattad låt samt framträdande.
Citera
2024-02-24, 23:14
Medlem
Lena-BHs avatar
När jag var barn så var mello underhållande och rent kreddit... nu är det som den mesta andra kulturen, smutsig.
För mig är det svårt att förstå hur många som följer eländet.
Citera
2024-02-24, 23:18
Medlem
321js avatar
Det är en förlustaffär för SVT och de måste spara minst 200 miljoner till, så bättre att välja skitlåtar än att sparka mera folk. De som inte bryr sig om Eurovisionen vill inte ha högre tv-skatt.

Alla lyckas inte inom poddbranschen, men pröva först innan du ger upp.
Senast redigerad av 321j 2024-02-24 kl. 23:30.
Citera
2024-02-24, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är en förlustaffär för SVT och de måste spara minst 200 miljoner till, så bättre att välja skitlåtar än att sparka mera folk. De som inte bryr sig om Eurovisionen vill inte ha högre tv-skatt.

Alla lyckas inte inom poddbranschen, men pröva först innan du ger upp.

Jag tycker bara det är så löjligt. Uppenbarligen kan han ställa upp för att vinna. Men han ställer bara upp för eget PR och låten, tja den är väl högst sekundär.

Tråkigt när vi tittare faktiskt har förväntningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in