2024-02-05, 21:30
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoatthing
Rullningen är allra svårast enligt mig Då kommer ännu en dum fråga.. Lägger man bara ner det i pipan eller gör man något mer?

Citat:
Fick tag på en rejäl pipa haha men blandar jag bara tobak och hash och stoppar i den eller missar jag något steg ? 🙈
Du kan lägga haschet rent i pipan. I med en liten bit och elda på medan du suger tills den börjar glöda (om den fattar eld - blås på den så att lågan slocknar).

Se till att du har ett finmaskigt filter ("screen") under haschbiten, så att den inte far igenom pipan och in i munnen på dig Sådana här är vanliga och finns att köpa i fempack i allehanda hörnkiosker för runt tjugolappen. Samma screen kan användas flera gånger.

https://i.ebayimg.com/images/g/RHkAAOSwva9dMZXb/s-l1600.jpg
Citera
2024-02-05, 22:02
Medlem
Hej jag har lite frågor om hur jobbigt de e att få med sig lite brunt från sverige om man ska på iväg genom europa med buss. Är det någon som har erfarenheter om liknande?
Citera
2024-02-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du kan lägga haschet rent i pipan. I med en liten bit och elda på medan du suger tills den börjar glöda (om den fattar eld - blås på den så att lågan slocknar).

Se till att du har ett finmaskigt filter ("screen") under haschbiten, så att den inte far igenom pipan och in i munnen på dig Sådana här är vanliga och finns att köpa i fempack i allehanda hörnkiosker för runt tjugolappen. Samma screen kan användas flera gånger.

https://i.ebayimg.com/images/g/RHkAAOSwva9dMZXb/s-l1600.jpg
Pipa funkade klockrent efter läst lite trådar här 😍 Tack allesammans för hjälpen, den uppskattas!
Citera
2024-02-06, 18:37
Medlem
Tjena!
Jag tänkte göra thc gummies i helgen och undrade bara om det går bra att göra thc-olja med hasch eller bör det vara grönt?
Om ni vet något mer jag bör tänka på när jag gör gummies så skriv gärna det(:
Alla svar uppskattas
Mvh
Citera
2024-02-10, 23:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Pipa funkade klockrent efter läst lite trådar här 😍 Tack allesammans för hjälpen, den uppskattas!
Skönt att det löste sig!

Det är inte helt sällsynt att man blir lite väl bekväm och introvert om man börjar röka för mycket och ofta, så se till att hålla dig med sunda levnadsvanor (dvs var inte hög hela tiden, ät inte en massa skräpmat, ta hand om träning, träffa människor istället för att sitta hemma framför teven/datorn hela dagarna, sköt jobbet ordentligt osv) Mycket nöje!
Citera
2024-02-24, 21:03
Medlem
Hirvis avatar
Om jag röker blir jag mer hög om jag röker mycket direkt, eller om jag börjar med lite mindre och sen ökar?
D.v.s vad är mest "kostnadseffektivt"?
Min erfarenhet är att nivån jag "går in" på blir nästan som ett tak som kräver att jag typ dubblar min startnivå för att uppnå, men stämmer det?

OBS inga "börja långsamt för du är nybörjare" eller så, jag har överdoserat på haschkakor och spytt och blivit blind. Att röka är en barnlek i jämförelse och även den enda gången jag rökte på tok för mycket och spydde så mådde jag helt okej efter en kvar. Så jag är inte orolig för att röka för mycket, jag vill mest bara veta om det är viktigt att börja starkt som jag känner eller om jag bara har ett jävla pundar-mindset och alltid vill bli så hög att jag knappt kan stå?
Citera
2024-02-24, 21:12
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Om jag röker blir jag mer hög om jag röker mycket direkt, eller om jag börjar med lite mindre och sen ökar?
D.v.s vad är mest "kostnadseffektivt"?
Min erfarenhet är att nivån jag "går in" på blir nästan som ett tak som kräver att jag typ dubblar min startnivå för att uppnå, men stämmer det?

OBS inga "börja långsamt för du är nybörjare" eller så, jag har överdoserat på haschkakor och spytt och blivit blind. Att röka är en barnlek i jämförelse och även den enda gången jag rökte på tok för mycket och spydde så mådde jag helt okej efter en kvar. Så jag är inte orolig för att röka för mycket, jag vill mest bara veta om det är viktigt att börja starkt som jag känner eller om jag bara har ett jävla pundar-mindset och alltid vill bli så hög att jag knappt kan stå?
Lär dig att bli hög på lite. Att börja med en fet är fel väg. Börja med lite. Räcker det inte ta lite mer.
Citera
2024-02-24, 21:13
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Lär dig att bli hög på lite. Att börja med en fet är fel väg. Börja med lite. Räcker det inte ta lite mer.
Men om jag vill bli väldigt hög?
Jag får bättre idéer då, jag försöker ofta röka för att ligga i soffan och lyssna på musik och få idéer för att skriva ner dom.

Eller menar du att jag ska försöka omfamna det jag har istället när jag rökt? Alltså effekten
Citera
2024-02-24, 21:18
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Men om jag vill bli väldigt hög?
Jag får bättre idéer då, jag försöker ofta röka för att ligga i soffan och lyssna på musik och få idéer för att skriva ner dom.

Eller menar du att jag ska försöka omfamna det jag har istället när jag rökt? Alltså effekten
Jag menar att du kan bli riktigt hög med väldigt lite röka om du tränat upp dig på det.
Ta hellre några svagare holkar/jointar en en stor.
Citera
2024-02-24, 21:22
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Jag menar att du kan bli riktigt hög med väldigt lite röka om du tränat upp dig på det.
Ta hellre några svagare holkar/jointar en en stor.
Hur tränar jag upp mig på det?
Citera
2024-02-24, 21:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hur tränar jag upp mig på det?
Genom att röka liten mängd och få ut mest möjliga av det.
Krävs väl ett års bruk innan receptorerna är upplärda men det är en ständig process.
Man ökar lätt mängden successivt utan att man märker det så man får justera sitt bruk ofta.
Det är min erfarenhet av 30+ års dagligt bruk.
Citera
2024-02-27, 10:57
Medlem
Hur farligt är det att ta 10 bloss ? Stel fråga men vill ändå ha svar. Inte jag själv som rökt på utan en vän som jag oroar mig för att det ska eskalera ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in