Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Hon stängde ju inte in ett barn på eget bevåg. Utan hon var så djupt i sektens grepp att hon inte förstod att det var fel. Att dom som tävlade skulle vara tvingade att vara i bastun är inte EWs påhitt utan hon följde bara order.

Dessutom känns väl mordförsök lite överdrivet.. Möjligtvis misshandel

Hon är ju ansvarig över sina handlingar hur det än gått till. Självklart har N.A gjort sig skyldig till anstiftan om det gått till på det sättet hon säger, men E.W är ansvarig för sina handlingar.
Jag tycker kvinnan borde anmälas och hållas långt borta från barn.
Citera
2024-02-18, 11:35
Medlem
För mig som utomstående betraktare så är känslan att utpekade ledare och styrelsemedlemmar lämnat skeppet. Likaså verkar de som varit utsatta lämnat och samlat sig i en ny gruppering.

Är det så att Soo Shim idag drivs och styrs av personer som inte varit inblandade utan nu kämpar för klubbens, och inte för kulturens, överlevnad?
Är det så kan jag faktiskt känna ett visst medlidande för de som kämpar. Syftet bör ju vara uppnått iom att nyckelpersonerna lämnat, för syftet är väl inte att klämma åt klubben om den består av icke inblandade?

Kan någon som är bättre insatt lämna lite mer information om läget idag?
Citera
2024-02-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
För mig som utomstående betraktare så är känslan att utpekade ledare och styrelsemedlemmar lämnat skeppet. Likaså verkar de som varit utsatta lämnat och samlat sig i en ny gruppering.

Är det så att Soo Shim idag drivs och styrs av personer som inte varit inblandade utan nu kämpar för klubbens, och inte för kulturens, överlevnad?
Är det så kan jag faktiskt känna ett visst medlidande för de som kämpar. Syftet bör ju vara uppnått iom att nyckelpersonerna lämnat, för syftet är väl inte att klämma åt klubben om den består av icke inblandade?

Bra talat!
Citera
2024-02-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog

För mig som utomstående betraktare känns det märkligt att ingen(?) från klubben/styrelsen har gjort något uttalande sedan Jonas blev kickad. Det känns nu som att dom kör på en taktik där det är locket och munkavle på. Där dom hoppas på att samhället ska glömma det som hänt.

Jag har främst två funderingar :
Finns det verkligen inget intresse från klubbens sida att visa på att de vill gå mot en bättre förändring?

Eller finns det andra saker som dom inte vill ha publicitet för?
Citera
2024-02-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekalle12321
För mig som utomstående betraktare känns det märkligt att ingen(?) från klubben/styrelsen har gjort något uttalande sedan Jonas blev kickad. Det känns nu som att dom kör på en taktik där det är locket och munkavle på. Där dom hoppas på att samhället ska glömma det som hänt.

Jag har främst två funderingar :
Finns det verkligen inget intresse från klubbens sida att visa på att de vill gå mot en bättre förändring?

Eller finns det andra saker som dom inte vill ha publicitet för?

Hmm, också värt att svar på!
Citera
2024-02-20, 00:59
Medlem
timberjacks avatar
jag har kört förbi shooshim typ 3ggr i veckan nu å det har vart mörkt ilokalen, vad beror det på?
Citera
2024-02-20, 01:02
Medlem
timberjacks avatar
jag tror artt ingen vill va inblandad öht me shoo shim
Citera
2024-02-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timberjack
jag har kört förbi shooshim typ 3ggr i veckan nu å det har vart mörkt ilokalen, vad beror det på?

Jag har dålig koll på vilka öppettider dom har.

Men om det stämmer att avhoppen har ökat så skulle det kunna vara så att dom har dragit ner på träningstillfällena.
Citera
2024-02-24, 14:00
Medlem
Står i Norran idag att Soo shim begär sig själva i konkurs.
Citera
2024-02-24, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andaelmo
Står i Norran idag att Soo shim begär sig själva i konkurs.
Väldigt väntat, rätt åt dom, även oskyldiga o deras föräldrar som inte brytt sig om att få insyn i sekten.

.
Citera
2024-02-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Väldigt väntat, rätt åt dom, även oskyldiga o deras föräldrar som inte brytt sig om att få insyn i sekten.

Ja det fanns inte särskilt mycket att rädda i den föreningen, den skulle för alltid vara förknippad med NA. Bättre att konka och bygga upp något nytt ifall det finns intresse för de.

Tror att många tar en suck av lättnad av det beskedet. Många som kämpat i år för att bli tagna på allvar men ingen inom SooShim som tagit de på allvar, varken ledare eller föräldrar. Äntligen får de riktiga konsekvenser!
Citera
2024-02-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Ja det fanns inte särskilt mycket att rädda i den föreningen, den skulle för alltid vara förknippad med NA. Bättre att konka och bygga upp något nytt ifall det finns intresse för de.

Tror att många tar en suck av lättnad av det beskedet. Många som kämpat i år för att bli tagna på allvar men ingen inom SooShim som tagit de på allvar, varken ledare eller föräldrar. Äntligen får de riktiga konsekvenser!

Na verkar vara en psykopat av rang. Kvinnoboxare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in