Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Har inte kvar alla men här senast:
Jag vet att svenskar inte förstår att det är så men det är så islam är, pratar du med 10 stycken imamer så kommer åtminstone 9 stycken att hålla med även om de framlägger det på ett mer diplomatiskt sätt.
Inom islam så tolererar man bara ickemuslimer om de är underkastade dhimmis. Syftet är världsherravälde och det var det innan Koranen ens var framställd. Under det första kalifatet hade de inte ens Koranen i moskéerna, allt handlade om erövring. Det hör till diskussionen hos den obildade massan att förklara det om de tror att det här är en religion som alla andra. Om du som moderator går och faktakollar såna här saker på en sida som Wikipedia så kommer du inte att fatta det för muslimer ljuger om såna här saker hela tiden och ändrar allt. Du måste läsa historieböcker skrivna av ickemuslimer.
Det var väl bra inlägg, kanske att du borde förtydligat vad som menas med
dhimmis.
Rätt eller fel, upp till var och en att bedöma.
Men troligen har moderatorn sett att det inte passar in på den så kallade "spikade agendan för tråden" som måste finnas och inte får avvikas från.
Det är detta användare menar är Autismbeteende.
Det är ju inte så att du skrev detta i en tråd om rymdvarelser eller charterresor utan troligen något som handlade om Islam och muslimer.
Men som man kunde se inte passade in i trådens snävt uppsatta ramar.
Skapa en ny tråd om detta ropas det då snabbt.
Till moderatorernas försvar så har jag sett att forumet ofta är utsatt för spamattacker vilket troligen bidrar till att hålla en låg toleransnivå.
Men man bör ju kunna se skillnad på en banan och en morot kan jag tycka.