2024-02-23, 23:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Skulle du vilja göra jobbet? Lätt att sitta framför skärmen och klaga på allt. De far land och rike runt, pratar med en del otäcka typer, blir hotade och lägger ner sin själ på att belysa ett samhällsproblem som då gör. Tycker nog att de förtjänar både respekt och ersättning!
Jag skulle aldrig göra det jobbet såsom de gör, ser ett problem med utnyttjande men tror det inte är så vanligt som Dumpen vill göra gällande. Helt rätt att försöka få männen (för det är män som de riktar sig mot) att ändra sina beteenden. Men så blir aldrig fallet då det inte genererar pengar om de inte hänger ut.

Har inte problem i första hand med pengarna det genererar, men det att det förnekas och det är inte trovärdigt. Då klientelet som är rockstjärnorna i Dumpen har utfört bl.a. bedrägeri. Men som med Trump bryr sig inte följarna någonsin om vad de tidigare har gjort. Ganska osvenskt att inte bry sig om utförarnas CV.
Citera
2024-02-23, 23:39
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Skulle du vilja göra jobbet? Lätt att sitta framför skärmen och klaga på allt. De far land och rike runt, pratar med en del otäcka typer, blir hotade och lägger ner sin själ på att belysa ett samhällsproblem som då gör. Tycker nog att de förtjänar både respekt och ersättning!

Tillåt mej svara för min del. Antar för det första att du är medveten om att detta är en motsägelse i sej självt då vi sitter på självaste flashback. Men för att säga något mera med substans då. Padde och Sara mfl borde ju ta sej till kritiken dom ser (OM dom läser här - fan vet jag). Det finns oxå trots allt riktigt bra avsnitt och jag förstår faktiskt inte varför man inte spinner vidare på metoderna i dessa. Jag har dock sett fler kanaler i den här stilen under årens gång (amerikanska primärt) som aldrig riktigt lyckas gå vidare till att bli mer sofistikerade - det är samma metoder om och om och om igen och dessa funkar jäkligt dåligt annat än att få igång en jävla freakshow. Då börjar man faktiskt undra om det primära motivet är något annat än det som basuneras ut offentligt.

Citat:
Skulle du vilja göra jobbet?

Omöjligt för min del pga hälsan men du har en viss poäng med frågan generellt när det gäller samhället på det stora hela. Varför är sådana här initiativ inte vanligare... ja, det kan man ju fundera på.
Citera
2024-02-24, 00:47
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
En mycket bra analys i den här halvt utvecklingsstörda tråden!

Jag blir btw så jävla frustrerad varje gång jag hör dom veva på med "DU ÄR ALLTSÅ HÄR FÖR ATT TRÄFFA ETT BARN - VAD TROR DU BARNET TYCKER OM DET??! VAV VAVAVAA!?". Å sen är det slut där! Det blir liksom bara en enda stor men jävligt kort show - perfekt i dagens värld där clickbait verkligen går hem inte minst ekonomiskt. Jag blir frustrerad pga jag jämför med tex Alex Rosen (Predator Poachers - youtube PP Southeast Texas) där det är så tydligt att många av dessa människor är nästan mer än villiga att prata ut om deras problem och faktiskt ibland tidigare begångna brott å oegentligheter, inkl ibland sina egna övergrepp som kanske formade dom att bli förövare själva. Men dumpen kanske inte tycker det finns något "allmänintresse" i det?

Tack!

Det ligger en hel del i det du skriver. De allra flesta konfrontationer är av den typen, även om det förekommer mer utvecklade, lågmälda samtal. Jag tycker det vore intressantare om Patrik och Sara försökte sig på en mer seriöst journalistisk approach med fler och annorlunda frågor i de fall gäddan stannar kvar och visar sig pratvillig.

Det blir ju lite mycket ”vavava” över det hela oftast. Men hela Dumpen vill sjunga i den tonarten: Krönikorna bär inte sällan en raljant prägel, gäddorna får sarkastiska epitet i publiceringen, Patrik och Sara har fler än en gång sagt saker som ”Du är dum i huvudet”. Ur minnet vet jag att Patrik sa till en gädda: ”Tragisk människa”. Det hör vi aldrig i annan media när någon blir påkommen med foten djupt ner i klaveret.

De vill väl helt enkelt köra med den jargongen, men det blir liksom övertydligt och onödigt dramatiskt, därav mer underhållning än journalistik - socialporr, som man sa förr.

Så nej, att försöka loda gäddornas psykologi under konfrontationen är inte duons melodi.
Senast redigerad av Lessler 2024-02-24 kl. 00:51.
Citera
2024-02-24, 02:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag skulle aldrig göra det jobbet såsom de gör, ser ett problem med utnyttjande men tror det inte är så vanligt som Dumpen vill göra gällande. Helt rätt att försöka få männen (för det är män som de riktar sig mot) att ändra sina beteenden. Men så blir aldrig fallet då det inte genererar pengar om de inte hänger ut.

Har inte problem i första hand med pengarna det genererar, men det att det förnekas och det är inte trovärdigt. Då klientelet som är rockstjärnorna i Dumpen har utfört bl.a. bedrägeri. Men som med Trump bryr sig inte följarna någonsin om vad de tidigare har gjort. Ganska osvenskt att inte bry sig om utförarnas CV.

Tyvärr vill nog inte dessa män ändra sitt beteende. Det måste vara obekvämt. Att Dumpen finns tyder på en stor frustration över hur lagstiftningen ser ut.

Skäms som svensk över hur peddon kan simma lugnt i vårat samhälle. Måste till strängare lagstiftning. Dumpen syns, okonventionella metoder, annars skulle de inte synas.
Citera
2024-02-24, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Du är ju på riktigt korkad om du inte tror att en gubbe kan lyckas få till en träff med en 14 åring.
Finns ganska många unga tjejer som mår dåligt och kan du som gubbe dom uppmärksamhet och utnyttja dom på rätt sätt så kommer en absolut vilja ses.

Jag träffade en 13 åring en gång online och efter nån vecka ville hon komma hem till mig, det fick hon.
Vi hade väl trevligt och så men jag inget mer hände.

Exempel på hur lättmanipulerade tjejer i den åldern kan vara:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-hamtade-13-aring-i-tyskland-och-valdtog-henne-doms-till-fangelse

Extremfall absolut att flyga till sverige, men att unga tjejer träffar äldre män som dom knappt känner händer garanterat dagligen.
Har hon tillit till dig kan hon nog göra vad som helst nästan.

Ett barn som lever utanför, kanske är mobbad, inte får uppmärksamhet från vuxna sätter sig framför datorn. Där är hen intressant, man lyssnar och hen får höra en vuxens bekräftelse.

Efteråt mår barnet dåligt. Ångest. Gör ont. Gör vad som helst för att bli av med den. Alkohol är effektivt. Skär man sig flyttas smärtan och det hjälper ett tag. Anorexi är vanligt.

Ett barn vill ha uppmärksamhet och vet var hen får det. Så är den onda cirkeln igång. Ett barn förstår inte konsekvenserna, har svårt att sätta gränser och är också lätt att manipulera. Trasig blir trasigare. Tyvärr så får gubbarna napp ibland.
Citera
2024-02-24, 04:47
Bannlyst
Citat:
Tror en del hade kunnat få till en date. Förvånansvärt många har flickvän, sambo eller är gifta.

Fast 14 åringar är väldigt kräsna & hade de kunnat vara med någon över 23 måste han vara extremt attraktiv.
Citera
2024-02-24, 06:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ett barn som lever utanför, kanske är mobbad, inte får uppmärksamhet från vuxna sätter sig framför datorn. Där är hen intressant, man lyssnar och hen får höra en vuxens bekräftelse.

Efteråt mår barnet dåligt. Ångest. Gör ont. Gör vad som helst för att bli av med den. Alkohol är effektivt. Skär man sig flyttas smärtan och det hjälper ett tag. Anorexi är vanligt.

Ett barn vill ha uppmärksamhet och vet var hen får det. Så är den onda cirkeln igång. Ett barn förstår inte konsekvenserna, har svårt att sätta gränser och är också lätt att manipulera. Trasig blir trasigare. Tyvärr så får gubbarna napp ibland.
Ett barn som inte får uppmärksamhet från vuxna, är redan skadat i det läget, och vad är då "hönan eller ägget". Så kanske ångest anorexi alkoholmissbruk knark och så vidare är som ett brev på posten i alla fall (försenat men ändå).

Enligt Dumpen är det barn som är skadade- låg självkänsla och av den anledningen låter sig förföras, i och med att de är skadade så kan man inte säkert koppla allt elände till att bli förförd, de kan vara lika skadade med eller utan att bli förförda. Det kan i vissa fall vara så att barnet mår bättre då någon bryr sig fastän man kan tycka det blir utnyttjat. Att det mår så känslomässigt dåligt, så att uppmärksamheten ändå blir till fördel, fastän man kan tycka borde var till nackdel.

Man måste förstå att det finns många sätt att fungera även bland barn, och spridningen bland barn är större än hos vuxna. Vuxna är allt från djupt religiösa, nyktra, brukar alla droger, brukar ingen medicin, brukar medicin, hoppar bungyjump, går inte ut vid mörker, osv, osv. Tvinga en att hoppa fallskärm kan ge PTSD, medan den andre älskar det. En våldtäkt ger förmodligen alltid PTSD, en frivillig behöver inte ge det, kan vara positivt, ÄVEN FÖR BARN. Nu kommer flera att protestera, men det finns ingen forskning som skriver att det alltid är skadligt för barn.

Avser inte därmed förringa brottet, mord är alltid skadligt, frivilligt sex behöver inte vara skadligt och inte heller ge men längre fram, men kan mycket väl vara det för vissa sårbara. Det är i vilket fall inte så alvarligt som Dumpen vill göra gällande.

Att läsa om Dumpen och få info om gäddor från kompisar kan vara skadligt för barn, så unga som under 10 år då de inte förstår, och det är minst 100 gånger vanligare än att barn blir utsatta sexuellt.

För 45 år sedan uppmärksammades anorexi, innan hade få hört talas om det. Då påstods det att flickorna hade utnyttjats av sina pappor. Och pappor ställdes inför rätta misstänkta. Sedan kom man på att det var så vanligt att det antagandet var orimligt. Och skulle kungen ha förgripit sig på sin kronprinsessa? Liknelsen i det ser jag också att det lätt går över till orimligheter när man ser pedofiler överallt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-02-24 kl. 06:38.
Citera
2024-02-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
En mycket bra analys i den här halvt utvecklingsstörda tråden!

Jag blir btw så jävla frustrerad varje gång jag hör dom veva på med "DU ÄR ALLTSÅ HÄR FÖR ATT TRÄFFA ETT BARN - VAD TROR DU BARNET TYCKER OM DET??! VAV VAVAVAA!?". Å sen är det slut där! Det blir liksom bara en enda stor men jävligt kort show - perfekt i dagens värld där clickbait verkligen går hem inte minst ekonomiskt. Jag blir frustrerad pga jag jämför med tex Alex Rosen (Predator Poachers - youtube PP Southeast Texas) där det är så tydligt att många av dessa människor är nästan mer än villiga att prata ut om deras problem och faktiskt ibland tidigare begångna brott å oegentligheter, inkl ibland sina egna övergrepp som kanske formade dom att bli förövare själva. Men dumpen kanske inte tycker det finns något "allmänintresse" i det?
Du var snabbare än mig att skriva. Jag kan lägga till att vi kommer att få se och höra hur Sara kommer att sudda bort sina tidigare ståndpunkter. Allt för att swish och uppmärksamhet är prio1. Dom tom kallar sig journalister, pga ett utgivningsbevis. En freakshow och inget annat. Jag har en anhörig som råkat ut för en gädda, tror jag skrivit det tidigare. Men Dumpen är helt fel väg att gå. Glöm ej heller att dumpen blivit en födkrok för S och P.
Citera
2024-02-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Du var snabbare än mig att skriva. Jag kan lägga till att vi kommer att få se och höra hur Sara kommer att sudda bort sina tidigare ståndpunkter. Allt för att swish och uppmärksamhet är prio1. Dom tom kallar sig journalister, pga ett utgivningsbevis. En freakshow och inget annat. Jag har en anhörig som råkat ut för en gädda, tror jag skrivit det tidigare. Men Dumpen är helt fel väg att gå. Glöm ej heller att dumpen blivit en födkrok för S och P.
Genom all förbittring över att inte ha ett perfekt liv doftar även ett stort moln av avundsamhet.
Jag är tacksam för Dumpens arbete och att de avslöjar förekomsten av gäddor.
Barn ska inte våldtas!
Citera
2024-02-24, 10:08
Medlem
Citat:
Bara de vet, men utifrån tidiga uttalanden så HAR de dragit in 150 000 per månad. Till skillnad mot andra liknande organisationer redovisar de inte. Pengar går till omkostnader, hotell, restauranger, röka (nämnt av Sara), bilkörning. Webbsidan ersätts nog av reklam. poddar ersatts av spotify, tror dock det blir pengar över av månadsintäkterna, vart de går vet vi inte.

Citat:

Men är du där och ältar igen
Såklart att du har problem med Dumpens pengar då du återkommande drar upp dina fantasisummor.
På det här kommer säkerligen ytterligare inlägg från dig där du rapar upp om vad Sara och Patrik skulle få.
Du har helt spårat ur.
Läs lite mer på Dumpen.se så du håller dig uppdaterad och förhoppningsvis kan verka lite mer insatt i frågorna.
Citera
2024-02-24, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Men är du där och ältar igen
Såklart att du har problem med Dumpens pengar då du återkommande drar upp dina fantasisummor.
På det här kommer säkerligen ytterligare inlägg från dig där du rapar upp om vad Sara och Patrik skulle få.
Du har helt spårat ur.
Läs lite mer på Dumpen.se så du håller dig uppdaterad och förhoppningsvis kan verka lite mer insatt i frågorna.

Dessa ” fantasi summor ” är i alla högsta grad korrekta.

Frågan är om någon gjort detta utan att få betalt. Eller om den offentliga uthängningen ej va tillåten? Folk vill se förnedring, det är en freakshow! De båda pundarna tjänar pengar medans folket kan skratta åt andras olycka.
Citera
2024-02-24, 11:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Dessa ” fantasi summor ” är i alla högsta grad korrekta.

Frågan är om någon gjort detta utan att få betalt. Eller om den offentliga uthängningen ej va tillåten? Folk vill se förnedring, det är en freakshow! De båda pundarna tjänar pengar medans folket kan skratta åt andras olycka.
Det finns väl ingen som vill jobba gratis.
"Andras olycka"? Är det gäddorna du menar som har "hamnat i olycka" eller vilka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in