2024-02-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
TV4 nyheterna hade ett inslag om Ättikafallet i sina 19-nyheter där barnförhörsledaren medverkar.
Man får höra lilla Z med en AI-röst.

Förhörsledaren Petra frågar Z om sista gången hon blir slagen.
"Aldrig" svarar Z.
Vad menar du med "aldrig" undrar Petra.
"Jag blir aldrig slagen en sista gång", svarar Z.

Det gick rysningar genom kroppen.

Samma ❤reagerat på exakt detta förut. Aldrig ens en sista gång..
Citera
2024-02-23, 20:25
Medlem
TV4 reportage om Ättikafallet.

https://www.tv4.se/attikafallet
Citera
2024-02-23, 20:28
Medlem
Awkwardmans avatar
När fallet domen över monstren?
Citera
2024-02-23, 20:31
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Jo men tjejen kanske vill kunna njuta av riktig mat. Det går ju inte utan att operera dit en ny.

Jag har hört olika bud. Att en del av tarmen kan göras om och fungera hyfsat som substitut. Men jag kanske är på tunn is nu
Citera
2024-02-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Jag har hört olika bud. Att en del av tarmen kan göras om och fungera hyfsat som substitut. Men jag kanske är på tunn is nu

Fostermamman säger i förhöret under rättegången att Z kan äta mat nu. Men hon har svårt att plocka upp vissa ämnen så hon får även tillskott har jag för mig att de sa!
Citera
2024-02-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
De har lämnat imponerande samstämmiga uppgifter ändå, trots att de uppenbarligen ljuger. Olika storys om brännskadans uppkomst, i övrigt verkar de ju helt otroligt synkade -de måste gått igenom sina storys hur mycket somhelst… Som ett Strindberg-manus.

Jag har inte lyssnat klart på rättegången, lyssnar nu på J när hon blir utfrågad. Vilken vidrig historia!

Jag tycker inte att deras förklaringar är så imponerande, tvärtom. Är det inte den typ av ursäkt som man kan förvänta sig? De har ju gjort detta tillsammans och med tanke på hur de har planerat genom att gömma henne och inte låta andra träffa henne samt att påstå att hon har en hjärnskada och ett självskadebeteenden så kan jag inte sluta undra om det inte har haft en plan att döda henne. Varför skulle de annars hålla henne hemma och innomhus. Det blir ju en perfekt förklaring om det skulle visa att hon dog. Tortyren har pågått länge och blivit värre och värre. De verkar ha väntat med att köra in henne för att de räknade med att hon skulle dö. Nu överlevde flickan och det visar sig att hon inte alls har någon metal funktionsnedsättning. Föräldrar brukar ju vara fenomenala på att förstå sina egna barn och de har beskrivit henne som att hon knappt kan prata.

De har kunnat prata ihop sig och även städa bort bevis i huset. Det har iskallt räknat med att hon inte skulle kunna vittna om händelserna. De ställer dit en ”ny” säng som bevisligen inte används och de slänger just de saker som används vid tortyren. Hade hon inte pratat, så skulle man inte letat efter just dessa saker. Nu blir det bara väldigt märkligt.

Föräldrarna har verkligen räknat med att hon inte skulle överleva och berätta.

Lyssnar på J när hon blir utfrågad av åklagaren och blir konfunderad över rösten J har. Varför pratar hon så monotont, det är verkligen jätte märkligt. Är det ett sätt att hålla fokus? Den låter nästan datorstyrd. Vissa ord uttalar hon också så konstigt. Någon som vet hur hon pratar i vanliga fall. Hon kan väl inte äta lugnande när hon ska medverka på sin rättegång.
Citera
2024-02-23, 21:05
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
När fallet domen över monstren?

7 mars enligt ekot i P1.
Citera
2024-02-23, 21:18
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
7 mars enligt ekot i P1.

Vad gissar ni på? Tolv år? Kan man hoppas på det? Livstid borde vara rimligt, men det är ju inte aktuellt.
Citera
2024-02-23, 21:22
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har inte lyssnat klart på rättegången, lyssnar nu på J när hon blir utfrågad. Vilken vidrig historia!

Jag tycker inte att deras förklaringar är så imponerande, tvärtom. Är det inte den typ av ursäkt som man kan förvänta sig? De har ju gjort detta tillsammans och med tanke på hur de har planerat genom att gömma henne och inte låta andra träffa henne samt att påstå att hon har en hjärnskada och ett självskadebeteenden så kan jag inte sluta undra om det inte har haft en plan att döda henne. Varför skulle de annars hålla henne hemma och innomhus. Det blir ju en perfekt förklaring om det skulle visa att hon dog. Tortyren har pågått länge och blivit värre och värre. De verkar ha väntat med att köra in henne för att de räknade med att hon skulle dö. Nu överlevde flickan och det visar sig att hon inte alls har någon metal funktionsnedsättning. Föräldrar brukar ju vara fenomenala på att förstå sina egna barn och de har beskrivit henne som att hon knappt kan prata.

De har kunnat prata ihop sig och även städa bort bevis i huset. Det har iskallt räknat med att hon inte skulle kunna vittna om händelserna. De ställer dit en ”ny” säng som bevisligen inte används och de slänger just de saker som används vid tortyren. Hade hon inte pratat, så skulle man inte letat efter just dessa saker. Nu blir det bara väldigt märkligt.

Föräldrarna har verkligen räknat med att hon inte skulle överleva och berätta.

Lyssnar på J när hon blir utfrågad av åklagaren och blir konfunderad över rösten J har. Varför pratar hon så monotont, det är verkligen jätte märkligt. Är det ett sätt att hålla fokus? Den låter nästan datorstyrd. Vissa ord uttalar hon också så konstigt. Någon som vet hur hon pratar i vanliga fall. Hon kan väl inte äta lugnande när hon ska medverka på sin rättegång.

Håller med om detta. Deras berättelser skiljer sig på del viktiga detaljer och om man jämför dem med barnens vittnesmål är det tydligt att berättelserna innehåller lögner.
De har höga tankar om sig själva (grandiositet) och tar gärna risker. Så även med ljugandet.
De är rätt skickliga på den manipulativa metoden att skarva en aning så att berättelsen beskriver de objektiva omständigheterna korrekt men med subjektiva ordval som gör att tolkningen blir lögnaktig.

Mamman pratar påtagligt speciellt. En annan egenhet är att hon hela tiden, utom vid två specifika tillfällen, pratar i korta och fullständiga meningar. Det är som att hon läser innantill ur en barnbok.
Väldigt få människor pratar så.

När hon uttalar ord konstigt så skulle det kunna vara ett tecken på att hon ljuger.
Citera
2024-02-23, 21:48
Medlem
Har lyssnat på J*asmines förhör å får fan rysningar av hennes skådespel som ynklig å timid. Hade önskat att hon tappa masken å blivit arg som sitt sanna sadistiska jag.

Det är som en blandning mellan Pojken Som Kallades Det å Gypsy Rose Blanchard
Citera
2024-02-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
TV4 reportage om Ättikafallet.

https://www.tv4.se/attikafallet
Fy fan😭😭
Citera
2024-02-23, 23:27
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katlass
Fy fan😭😭

💔💔💔😭
Älskade lilla barn, det är fortfarande svårt att ta in allt som har hänt henne.. Jag vill bara krama om henne och säga att allt kommer bli bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in