2024-02-22, 18:12
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men vapensamlarens dotter var på samma biograf ...Vilken tillfällighet !

Hon var 16 år. Hur menar du att hon skulle vara inblandad?
Citera
2024-02-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Självklart vet vi inget om det. Det är bara en hypotes, men han var tämligen ensam om att ha egen nyckel till sitt arbetsrum. Så någon slags "cave" var det ju bevisligen i det avseendet.

Han hade dyrbar utrustning där så det är väl inte så konstigt?
Citera
2024-02-22, 18:28
Medlem
Citat:
Hon var 16 år. Hur menar du att hon skulle vara inblandad?

Sa bara tillfällighet sen kan man ju spekulera vidare om pappan hämtade upp eller lämnade
Citera
2024-02-22, 19:33
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Han hade dyrbar utrustning där så det är väl inte så konstigt?

Ja, men man vet att han söp på jobbet. Så en slags "cave" var det ju. Ett ställe han drog sig undan till och kombinerade nytta med nöje, dvs jobb och alkohol.
Citera
2024-02-22, 19:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Går det inte att utesluta 4 " så är det möjligt.
Det har väl förekommit en hel del sådana formuleringar, om att det typ "inte går att utesluta" en 4 tums pipa. Formuleringen är missvisande, och är kanske avsedd att ge en bild av att en revolver med längre pipa än 4 tum skulle vara mer "sannolik" än en revolver med 4 tums pipa. Något sakligt stöd för en sådan uppfattning verkar inte finnas.
Senast redigerad av Draifos 2024-02-22 kl. 20:06.
Citera
2024-02-22, 19:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men vapensamlarens dotter var på samma biograf ...Vilken tillfällighet !
Fast vad är det egentligen som talar för att hon var där?
Citera
2024-02-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, men man vet att han söp på jobbet. Så en slags "cave" var det ju. Ett ställe han drog sig undan till och kombinerade nytta med nöje, dvs jobb och alkohol.

Du vet inte om han söp den kvällen. Han hade svårt med deadlines för att han var långsam och perfektionistisk.
Citera
2024-02-22, 20:08
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Du vet inte om han söp den kvällen. Han hade svårt med deadlines för att han var långsam och perfektionistisk.

Precis. Det vet jag inte och om du är läskunnig så ser du också att jag aldrig har påstått det.
Citera
2024-02-22, 20:13
Medlem
Citat:
Precis. Det vet jag inte och om du är läskunnig så ser du också att jag aldrig har påstått det.

Nej men ni sitter ju och målar upp fantasibilder och man kan undra var er läsförståelse är när ni tolkar förhören.
Citera
2024-02-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast vad är det egentligen som talar för att hon var där?

Har hon inte själv bekräftat detta ?
Citera
2024-02-22, 20:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har lite svårt för beskrivningen av SEs arbetsrum på Skandia som en "mancave". Jag inser att syftet med en mancave kan vara att slippa kärringen ett tag och få supa lite med sig själv eller kompisgänget.

Ingen har beskrivit SEs arbetsrum på Skandia som en mancave utan det har helt utan stöd i materialet blivit en "trådsanning".

Hemma hade SE eget "ritkontor" med egen telefon. Det fyllde nog funktionen som en mancave för SE. Slippa kärringen och supa till i smyg lite.

ME verkar ha rumsterat runt lite på ritkontoret i Täbyvillan och hittat maskade sk "tomflaskor" där. Därför var nog inte ritkontoret en helt optimal plats att förvara mordvapen på.

Jag vill gärna att någon länkar till källan att SEs arbetsrum på Skandia var en "mancave". Jag tror det är ett påhitt bara.
Jag vet inte om "mancave" är rätt benämning, "... han fick sitta i en egen liten enklav då han var en besvärlig person" sa en kollega.
Citera
2024-02-22, 20:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Har hon inte själv bekräftat detta ?
Tror du själv att hon var där, och vad är det i så fall som får dig att tro det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in