Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
Nej alltså krav från soc var det inte, finns som du sa inte någon sån lag heller. De lovade soc att de skulle bo tillsammans bara, under en viss tid, Chrippa bröt den överenskommelsen iallafall.
Sen har ju något hänt iallafall, inte skulle Chrippa få övervakade besök 6 timmar i veckan annars. Det ska till en hel del för att få det.
Sen btw, så är löfte något helt annat enligt " banal "

Hur vet vi att de lovade Soc det? Förutom att det kommer ifrån Jockes mun som har noll trovärdighet? För Soc jobbar ju utifrån sekretess som alla vet. Och av all min erfarenhet av den myndigheten har jag aldrig hört ngt liknande. Ordet LOVA har nog blivit lite fel i sammanhanget här tack vare Jocke. Är ju mer vanligt med uttryck som ”det kan vara bra för barnet” ”kännas tryggt för barnet” osv med båda föräldrarna närvarande efter en stormig period. Men thats it liksom.
Japp ngt har hänt såklart. Förmodligen har Chrippa mfl anklagat Linnea för olika brott mot Chloe. Under vrede och impuls. Som han har svårt att dra tbx nu. Eller så har han gjort det, vad vet vi än en gång? Personligen tror jag knappast att Linnea pucklat på Chloe med avsikt. Linnea och Chrippa har nog varit jämnlika i våld mot varandra i hemmet. Så givetvis ska inget barn befinna sig där 2 vuxna gillar att slå på varandra!
Anjos och Julias patetiska barnförhör, gör att jag tror ännu mindre på den sidan av ”klanen”
När det kommer till anklagelserna mot Linnea iaf.