2024-02-22, 15:12
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag kan inte ge en kopia av fredsavtalet eftersom det inte är publikt, med tanke på vem som är korkad. Efter två år kan man f.ö. förutsätta att vissa grundläggande fakta har sipprat ner till er som sitter och skriver här dagligen, eller att ni besitter förmågan att googla om ni vill bekräfta något. Men intresset verkar upphöra efter "ryzzar ska dö".

Det är du och andra ryssapologeter som hävdar att "pappret" fanns, t o m signerat.
Något som skulle vara en kioskvältare, om det visades upp.
Allt stöd skulle falla och lika fort skulle Ukraina falla.
Putin skulle hyllas som en hjälte.

Men av någon märklig orsak vill man inte visa upp detta papper.

Nu ser världen helt annorlunda ut.
Ryssland staplar begångna krigsbrott.
Putin är efterlyst.
Framtidsutsikter för:
Ryssland - dåliga
Putin - nattsvart
Ekonomiskt har man kastat bort många miljarder.
Socialt - ja, just nu har man stöttning av Nord-Korea, Iran, Kina, Belarus, Syrien, Venezuela, Kuba, Myanmar, plus något annat land långt-borti-stan.
Flera länder lägger ner sina röster i omröstningar om Ryssland, av rädsla att stöta sig med Ryssland. Ex Indien, Pakistan,

En fråga apropå detta. Kan du tänka dig stötta Putin och enbart besöka dessa länder? I en sympatiåtgärd.
Rent av flytta till Ryssland?
Tycker det vore schysst av dig.
Citera
2024-02-22, 15:18
Medlem
Citat:
Jag kan inte ge en kopia av fredsavtalet eftersom det inte är publikt, med tanke på vem som är korkad. Efter två år kan man f.ö. förutsätta att vissa grundläggande fakta har sipprat ner till er som sitter och skriver här dagligen, eller att ni besitter förmågan att googla om ni vill bekräfta något. Men intresset verkar upphöra efter "ryzzar ska dö".
Helt rätt! Fredsavtal ska ju inte behöver vara offentliga! Jag menar varken Versaillesfreden eller Wienkongressen var ju offentliga så varför skulle denna fred vara offentlig?

Jag håller helt med dig! Ryssland är oskyldiga offer som bara försvarar sig mot angriparmakten Ukraina! Om inte Ryssland försvarat sig hade Ukraina attackerat Ryssland och intagit Moskva och göra Ryssland till ett fattigt land utan demokrati!

Hell Putin, vår befriare!!
Citera
2024-02-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, jag trodde aldrig att de vi ser/upplever just nu, med 100 % republikanskt obstruerande i saken. Detta då emot Ryssland. Aldrig !

Paketet skulle ha varit färdigt i mitten utav dec, nu är det bara dryga veckan till mars. Då måste man säga som det är : Rent obstruerande. Man ger ju blaffen även i mexico-gränsen..,för Biden har ju gått långt till att blidka i denna fråga, sen blev den inte så viktigt...helt plötsligt.

Trist är det, i europa har ju länder faktiskt börjat gå ifrån att ha "vaknat".., till att "agera". Långt ifrån alla länder tills nu.., men för de som "vaknat".., så de tänker inte gå och sova igen.

Men för stunden är jag pessimistisk, tre månader utan jänkarnas stöd..., det är mycket illa !

Väldigt många EU-länder resonerar ungefär så här!
Vi gapar gärna med i kören som fördömer Rysslands aggression i Ukraina, för det kostar inget.
Men när det gäller konkreta stöd med vapen och pengar.
Om det nu går åt helvete med Ukraina, så blir vår egen förnedring helt beroende av hur pengar vi har pröjsat!
Citera
2024-02-22, 15:24
Medlem
Jack.Elams avatar
Iofs icke-bindande men i alla fall lite mer tryck på Scholz att göra det rätta.

https://twitter.com/NOELreports/status/1760671201352183892
Citat:
The second (government) motion calling for the delivery of far-reaching weapon systems and additional ammunition passed.

It is now a non-binding demand. It is up to the German Government to decide if they fulfil this demand partially, in full or just ignore it.

Does this imply Taurus missiles will be sent? No. Far-reaching weapons could also mean more GMLRS/MARS II projectiles.
Citera
2024-02-22, 15:25
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Gangsterregimen och diktatorn Putin vill statuera exempel vilket som bekant är gängledares sätt att hålla sig kvar vid makten.
https://omni.se/t/mordade-desertoren/e0a7e58c-2601-4958-945c-267098e1d275

Bild på hans ukrainska pass. "Igor Shevchenko" från Donetsk. "33" år. Han valde helt fel plats då många ryssar finns på spanska medelhavskusten. Även med ständig keps och solglasögon så finns alltid risken att ett högprofilierat ansikte känns igen av någon.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1760629741328203898#m

Artikel på engelska med översatta uppgifter från Katalansk press.

He had at least five gunshot wounds and was shot in the second basement of an apartment block garage. He tried to flee but fell dead on the ramp leading to the first basement.
A gardener working on the premises did not hear any shots, so investigators suspect they were silenced.
The estate agency's surveillance cameras recorded the entry and exit of the murderers' car. The car was found burnt in the Solana ravine, between Vila and Campello.
According to El Espanol, Kuzminov was killed by a "professional group" that had been monitoring his life in Alacant and all the surveillance cameras.

Media reveals details of murder of Russian pilot who cooperated with Ukraine
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/21/7442996/
Citera
2024-02-22, 15:27
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det är du och andra ryssapologeter som hävdar att "pappret" fanns, t o m signerat.
Något som skulle vara en kioskvältare, om det visades upp.
Allt stöd skulle falla och lika fort skulle Ukraina falla.
Putin skulle hyllas som en hjälte.

Men Putin har ju viftat med pappret med underskrift och allt när han hållit tal på möten. Visat dokumentet för massor av random afrikanska diplomater.
https://tass.com/politics/1634479

Citat:
Russian President Vladimir Putin showed the initialed draft agreement with Ukraine, which was drawn up in March 2022 in Istanbul, to leaders and representatives of several African countries at their meeting on Saturday.

"I would like to draw your attention to the fact that with [Turkish] President [Tayyip] Erdogan’s assistance, as you know, a string of talks between Russia and Ukraine took place in Turkey so as to work out both the confidence-building measures you mentioned, and to draw up the text of the agreement. We did not discuss with the Ukrainian side that this treaty would be classified, but we have never presented it, nor commented on it. This draft agreement was initialed by the head of the Kiev negotiation team. He put his signature there. Here it is," the Russian president said showing the paper to the African delegation.
Citera
2024-02-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
8 månader, 30 000 avlivade ryzzar, 1500 pansarvagnar. Per grushög.

Det går bra nu!

Visst är det tragiskt för det har ju kostat Ukrainska liv också eller hur. Skulle säga, i mänsklighetens namn så går inga krig bra, bara vanliga människor som får offra sig för den tokiga eliten och deras ambitioner, och sen spelar nationaliteten mindre roll,
Hur många har gått åt nu? siffrorna är ju allt från 100k till en miljon. Förhoppningsvis har jordbruksarealen blivit något förskonad, misstänker att den har en roll i det här också.
Citera
2024-02-22, 15:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Men Putin har ju viftat med pappret med underskrift och allt när han hållit tal på möten. Visat dokumentet för massor av random afrikanska diplomater.
https://tass.com/politics/1634479

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Kan inte du visa upp detta papper?
Länka till det.
Ge oss något!
Citera
2024-02-22, 15:34
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Helt rätt! Fredsavtal ska ju inte behöver vara offentliga! Jag menar varken Versaillesfreden eller Wienkongressen var ju offentliga så varför skulle denna fred vara offentlig?

Jag har inte skrivit något om hur jag vill ha det, utan hur det är. Förstår du skillnaden?
För att det inte har skrivits under och antagits antar jag.

Citat:
Jag håller helt med dig! Ryssland är oskyldiga offer som bara försvarar sig mot angriparmakten Ukraina! Om inte Ryssland försvarat sig hade Ukraina attackerat Ryssland och intagit Moskva och göra Ryssland till ett fattigt land utan demokrati!

Hell Putin, vår befriare!!

Det har jag inte heller skrivit.
Citera
2024-02-22, 15:36
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Kan inte du visa upp detta papper?
Länka till det.
Ge oss något!

Säker på att Ryssland publicerar det förr eller senare till allmän beskådan. Finns kanske nåt diplomatiskt hinder? Tror inte att Putin bara skulle stå där och blåljuga för afrikanerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, jag trodde aldrig att de vi ser/upplever just nu, med 100 % republikanskt obstruerande i saken. Detta då emot Ryssland. Aldrig !

Paketet skulle ha varit färdigt i mitten utav dec, nu är det bara dryga veckan till mars. Då måste man säga som det är : Rent obstruerande. Man ger ju blaffen även i mexico-gränsen..,för Biden har ju gått långt till att blidka i denna fråga, sen blev den inte så viktigt...helt plötsligt.

Trist är det, i europa har ju länder faktiskt börjat gå ifrån att ha "vaknat".., till att "agera". Långt ifrån alla länder tills nu.., men för de som "vaknat".., så de tänker inte gå och sova igen.

Men för stunden är jag pessimistisk, tre månader utan jänkarnas stöd..., det är mycket illa !

Det folk inte förstår är att det är väldigt många i usa som är trötta på krig. Landet har legat i krig i ca 30år. Man är trötta på krig helt enkelt. Sedan så har man stora problem med sitt egna land, t.ex deras nationalskuld som är ur kontroll och riskerar att spåra ur ännu mera enligt ekonomer. Den kan växa till över 40 biljoner dollar fram till 2029. Eller ännu mera om det går riktigt illa. Man har seriösa problem hemma med andra ord.
Senast redigerad av salad 2024-02-22 kl. 15:39.
Citera
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jag lutar mig på vad personer med insyn har sagt; väst såg till att Kiev inte skrev under fredsavtalet. Varken mer eller mindre.

Och personerna i sammanhanget är alltså Zelenskys tidigare talesperson, O. Arestovych, ukrainska parlamentsledamoten och förhandlaren, D. Arahamiya, och f.d. israeliska premiärministern Naftali Bennett. Jag skulle kunna ge källor men det känns orättvist att förutsätta att ni inte kan googla.

Tack för att du delar din syn på saken.

Nej det kan jag inte tänka mig i nuläget.

Så återigen.
Inga länkar, källor.

Men stunt i det. Ni är så korkade så ni fattar inte vilken propagandaseger det skulle vara att visa upp detta papper.
Eller så är det som vi andra misstänker. De ryska villkoren var helt oacceptabla.
Jag lutar mig åt det hållet. I brist på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in