2024-02-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant, Polackerna gick in i Tjeckoslovakien och dödade Sudettyskar så att Tyskland anföll Polen 1939? Detta trots att Tyskland annekterande Sudetlandet redan 1938? Du menar att Polackerna genomförde pogromer på tyskt område? Jag har aldrig hört talas om detta så ge gärna lite länkar, eller är det bara något de lär ut i ryska skolor för att försvara det ryska anfallet på Polen 1939?

Va snackar du om? Tjeckoslovakien? Sudettyskar är ett begrepp som gäller tyskättade över hela världen som inte bor i Tyskland. Läs en bok korkskalle.

Det här är off topic btw. Sorry för det.
Citera
2024-02-22, 12:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Va snackar du om? Tjeckoslovakien? Sudettyskar är ett begrepp som gäller tyskättade över hela världen som inte bor i Tyskland. Läs en bok korkskalle.

Det här är off topic btw. Sorry för det.

Invektiv betackar jag mig för, håll dig till saken. Eftersom begreppet Sudettysk härstammar från bergskedjan Sudeterna i de norra delarna av dåvarande Tjeckoslovakien har jag svårt att tro att Sudettyskar används för tyskättade över hela världen. Begreppet sudettysk avser tyska invånare i Sudetenland som låg i dåvarande Tjeckoslovakien och annekterades av Tyskland 1938.

Men du, ge mig ett boktips (utanför Ryssland) som stöder det du påstår, så ger jag mig. Annars föreslår jag att du backar från ditt misstag, det är mänskligt att fela och stort att medge sina misstag.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2024-02-22 kl. 12:56.
Citera
2024-02-22, 12:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jo, man kan såklart kritisera västvärlden för att ha varit aggressiva mot Putin och Ryssland.
Men det är av anlednig, man har inte litat på Putin. Helt enkelt.

Trump tänker på ett annat sätt, han kommer från affärsvärlden, litar inte på någon oavsett. Den enda amerikanska presidenten eller västliga ledaren som nånsin varit kapabel att hantera Putin är Trump. Hadde han fått 4 år till hadde vi aldrig fått det här kriget.

Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Trump är mer eller mindre köpt av Putin.

https://www.politico.com/news/2024/02/18/john-bolton-trump-russia-putin-00142078
Citat:
If former President Donald Trump wins another term in the White House, Russian leaders will be celebrating, Trump’s former national security adviser John Bolton said Sunday.

Russian President Vladimir Putin voiced support for Trump’s likely general election opponent, President Joe Biden.

“Biden, he’s more experienced, more predictable, he’s a politician of the old formation,” Putin said during an interview with Russian state media last week. “But we will work with any U.S. leader whom the American people trust.”

Bolton called the comments a “clear disinformation effort,” by the Russian leader, “to give Trump the opportunity — which he is foolish enough to take — to say, well, I thought that was actually a compliment to me,”
Citera
2024-02-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag är inte ryss. Men Ukraina förlorar, och har inget att byta mot fred annat än mer land.

Ett vapenstillestånd kan möjligen komma på tal men nån varaktig fred så som det ser ut just nu lär inte hända.
Citera
2024-02-22, 13:01
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Inte helt, men det är en tidsfråga. Det är åtminstone inget som ligger på bordet vid en fredsförhandling, den saken är klar.

Halva världen, och i växande grad befolkningen i väst, har inget särskilt emot Ryssland.

Har du länk/källa till dina påståenden?
Eller är du bara här för att reta folk?

Så korkade påståenden har du väl underbyggt för?
Mer en dina inre röster.
Citera
2024-02-22, 13:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jo, men så var det faktiskt, polackerna var extremt aggressiva på den tiden, dödade sudettyskar i tusental. Pogromer.

Hitler var tvungen att ingripa för att inte förlora makten själv. Det blev hans undergång då Frankrike och Storbrittannien svarade med att deklarera krig med Tyskland.

Vad Putin säger vet jag dock inte, har inte kollat några detaljer.

Ännu en efterbliven prorysk lögnare. Förstår inte hur ni får fortfortsätta ljuga så skamlöst utan att bli bannade.

Hitler konstruerade en konflikt om sudettyskar med Tjeckoslovakien.

The Sudetenland is the historical German name for the northern, southern, and western areas of former Czechoslovakia which were inhabited primarily by Sudeten Germans. These German speakers had predominated in the border districts of Bohemia, Moravia, and Czech Silesia since the Middle Ages.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sudetenland
Citera
2024-02-22, 13:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Trump är mer eller mindre köpt av Putin.

https://www.politico.com/news/2024/02/18/john-bolton-trump-russia-putin-00142078

Var min första tanke också.
Trump/Putin
Två sidor av samma mynt.

Vi har lärt oss också att Trumps springpojke, MAGA-Mike har kopplingar till rysk ammunitionstillverkning.
Har detta helt förbigåtts i USA?

Världen är allt mer bisarr...
Citera
2024-02-22, 13:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jag antar att du resonerar i postmodernistiska termer eftersom Trump är en av få presidenter de senaste 70 åren som inte startat något nytt krig och dessutom läkt relationerna med flera nationer? Krig är fred osv...

Förhoppningsvis sätter Trump stopp för den här vansinniga konflikten. Då får amerikanska donatorer kanske vänta fyra år på nästa krig. Stackarna.
Vi får hoppas kriget slutar fortare än så. Så Ukraina kan börja bygga upp sitt land igen så vi kan åka på semester till Krim i Ukraina.
Citera
2024-02-22, 13:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Vi har lärt oss också att Trumps springpojke, MAGA-Mike har kopplingar till rysk ammunitionstillverkning.
Har detta helt förbigåtts i USA?

Det har varit några artiklar men då han lämnade tillbaka pengarna så verkar det hela ha runnit ut i sanden. Bara en till i raden av köpta MAGA-republikaner antar jag.
Citera
2024-02-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Förhandlingar lär ske när NI lämnat Ukraina helt. Dessa förhandlingar kommer nog gå ut på hur mkt NI ryssar ska betala och vilka av er som ska sättas i fängelse för att ruttna
samtidigt så skiter ju putler i alla avtal,,det kommer ju alltid någon kommentar om att det egentligen är motparten brutit mot vad som överskommit trots det uppenbara, så det går ju inte att avtala om fred varesig det innehåller landavträdelser eller ej,, det är bara att räkna med stt putler är på bollen strax i sllafall,,så tyvärr det är bara att kriga på till ryssland kapsejsar, det kan innebära att fler länder blir indragna men tyvärr är detta faktum
Citera
2024-02-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ett vapenstillestånd kan möjligen komma på tal men nån varaktig fred så som det ser ut just nu lär inte hända.

Citat:
Inte helt, men det är en tidsfråga. Det är åtminstone inget som ligger på bordet vid en fredsförhandling, den saken är klar.

Halva världen, och i växande grad befolkningen i väst, har inget särskilt emot Ryssland.

Halva världen är isf idioter och det är bra att vi har ett enkelt sätt att se det på...
Citera
2024-02-22, 13:28
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det har varit några artiklar men då han lämnade tillbaka pengarna så verkar det hela ha runnit ut i sanden. Bara en till i raden av köpta MAGA-republikaner antar jag.

Tack.
Hade missat den delen.
De hade kollen.
Jag har varit fundersam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här