Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Problemet är att Ryssland notoriskt har satt sig över alla ingångna avtal hitintills.
Varför skulle det vara annorlunda nu?
Det är ett problem och det är naturligtvis inte annorlunda nu. Ryzzen har visat sig vara helt opålitlig. Det finns sedan (minst) ett problem till och det problemet illustreras på ett utmärkt sätt av den vatnik du citerar.
Kul förresten att våra ryzztroll blir så kränkta över beteckningen vatnik att de måste beklaga sig i vart och vartannat inlägg. (Hej feministerna!) Det är en garanti för att i alla fall jag kommer att fortsätta använda den beteckningen när jag anser att det är befogat. Det är, som bekant, en förolämpning och den verkar ju tas emot så också så med andra ord fungerar den fint.
Nå, det var en parentes. Nu till saken. Ryzzland startade med inget Ukrainskt territorium. Sedan kom 2014 och 2022 och nu påstår ryzzen att de har annekterat delar av Ukraina. Våra ryzztroll, som E-Mac. med flera, försöker skapa ett narrativ som säger att det är en kompromiss att Ukraina är tvungna att ge upp territorium. Det kan naturligtvis aldrig vara en kompromiss eftersom ryzzland startade med noll. En kompromiss i ordets egentliga betydelse skulle vara att ryzzland ger upp territorium i utbyte mot fred. Det är klassiskt ryzzland. Ställ absurda krav och backa lite från dem och försök få det att se ut som en kompromiss.
Det måste gå uselt för ryzzen eftersom alla våra små troll är igång och bölar om förhandlingar igen. Om det är som de säger att Ukraina har slut på allt skulle Kyiv ha fallit för länge sedan men så är uppenbarligen inte fallet. Alltså finns det en anledning till bölandet och den anledningen är uppenbarligen inte att det går så väldigt dåligt för Ukraina.
Någon har tidigare illustrerat det ryzzland försöker göra och det våra små vatniks ivrigt försöker propagera för på följande sätt.
Jag knackar på hos dig och säger att jag ska ha halva din månadslön och sedan ska vi sätta oss och förhandla om hur mycket av den andra halvan du ska få behålla. Det första halvan är inte förhandlingsbar utan den är redan min. Vi ska prata om den andra halvan.
Givetvis kan ingen normalbegåvad människa kalla detta förhandlingar eller kompromisser men det är precis vad trollen försöker med.
Gå inte på det! Inte riktat specifikt till dig utan en allmän uppmaning.