Jag tror det är vanligt att man i förhandlingar (gäller fred likväl) går in med höga krav och räknar med eftergifter.
Ukraina och USA har också ställt högsta möjliga krav på Ryssland för fred, vilket ser ut att skapa problem för dem eftersom det går sämre för Ukraina i kriget just nu. Det verkar som att Zelensky och Biden lite målat in sig i ett hörn och funderar nog hur de skall ta sig ur det som de lovat utan att riskera något inför sina väljare/folk.
Jag tycker det verkar som Putin gick ut för hårt 2021-12-15 i sina dekret om vad som var hans och detta skulle övriga världen i princip skita i. Annars skulle de få se något som de aldrig sett förut.
Sverige fick också ett litet brev där man talade om intressesfär. Kul brev.
Sedan fick vi en föreläsning som landade i NWO.
Putin höll en historialektion på 2 timmar med Tucker.
Så, jo men visst. Vägen till fred i den ryska skolan går via hot, invasion och en historielektion, som påvisar klara psykopatdrag.
Kan du nu berätta hur Putin vill se fredsavtal?
Kan du berätta något om hur du tycker det borde vara?
Jag tror inte att det plockas bort, om du håller dig till topic.
Tänk att de villkor som Ryssland/du, sätter upp, ska gälla övriga världen i deras ambitioner.
Senast redigerad av attog 2024-02-21 kl. 21:14.
"De flesta i tråden förstått"? Nej du kan endast prata för dig själv.
I krig är det så att den som är starkast tar för sig. Så har det alltid varit. Inget konstigt med det.
Utgången i krig (Ukrainakriget likväl) styrs av styrkeförhållandena.
Det får stå för dig, jag tycker du skriver otydligt och läser slarvigt.
Jag intygar att Skogssaab har rätt.
Att du inte ser alla de som ifrågasätter vad du säger….
Jag och många i tråden kan intyga det.
Behöver du en omröstning i frågan?
"De flesta i tråden förstått"? Nej du kan endast prata för dig själv.
I krig är det så att den som är starkast tar för sig. Så har det alltid varit. Inget konstigt med det.
Utgången i krig (Ukrainakriget likväl) styrs av styrkeförhållandena.
Det får stå för dig, jag tycker du skriver otydligt och läser slarvigt.
Du får nog gå om kursen på SFI.
Jag hävdade att Azovbatalionen skapades efter Rysslands ockupation av delar av Donbass.
Uppenbarligen så anser du att den skedde 2022? Samtliga som faktiskt förstår händelseförloppet inser att det skedde 2014.
Läs om mitt inlägg igen, knappast otydligt skriven om man har svenska som modersmål, eller har tillräckliga kunskaper i svenska.
Senast redigerad av SkogsSaab 2024-02-21 kl. 21:51.
Ja men det där (ovan markerade) har jag inte skrivit, annars får du bevisa det.
Jag har däremot påstått att azovbataljonen skapades 2014, medans du skrev att den skapades 2022.
Jag tror det är vanligt att man i förhandlingar (gäller fred likväl) går in med höga krav och räknar med eftergifter.
Ukraina och USA har också ställt högsta möjliga krav på Ryssland för fred, vilket ser ut att skapa problem för dem eftersom det går sämre för Ukraina i kriget just nu. Det verkar som att Zelensky och Biden lite målat in sig i ett hörn och funderar nog hur de skall ta sig ur det som de lovat utan att riskera något inför sina väljare/folk.
Även Putin har väl målat in sig i ett hörn? Han har ju annekterat fler områden än Ryssland kontrollerar, så om han skulle acceptera nuvarande gränser i en fredsöverenskommelse så har han ju förhandlat bort en del av Ryssland - i ett krig som han säger sig ha vunnit. Hur ska han förklara det?
Senast redigerad av Auric 2024-02-21 kl. 21:17.
Vadå oacceptabelt? Gäller inte den starkes rätt längre? Vem är det som ska acceptera elller inte?
Undrar vad partner Kina skulle säga.
Deras syn på Taiwan, går inte riktigt hand i hand med Rysslands syn bl a Krim.
Internationellt erkända gränser. Hmmm.
Då kan Kina inte få tillbaka Taiwan.
Nej, produktionen kan påskyndas till månader om rätt person sätts över produktionen.
USA:s krigsproduktion ökade exponentiellt under en kort tidsperiod under andra världskriget.
Läs tabellen på sidan 22 och se produktionen under de enskilda krigsåren här:
Den förvirrade tror han ska vinna kriget och få behålla huvudet. Vad annars har knäppgöken för val.
Citat:
Västkällor: Putin tror han kan vinna kriget – hoppas att Trump besegrar Biden
Rysslands president Vladimir Putin är fortsatt fast besluten att besegra Ukraina i det pågående invasionskriget, uppger flera västerländska källor för The Guardian. Han beskrivs som betydligt mer optimistisk än för ett år sedan, bland annat på grund av USA:s oförmåga att enas om ett nytt stödpaket samt den ryska segern i Avdijivka.
Samtidigt tros Putin inte ha någon tydlig plan för den ryska arméns framtida strider.