2024-02-21, 20:46
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte svårt att förstå alls. Vi slutade med preventativ sjukvård under covid och den har i många länder inte återhämtat sig ännu p.g.a alla uppsägningar inom vården under covid. Vidare förlorade vi många års sjukvårdskompetens när kompetent personal sa upp sig och det tar många år (ofta årtionden) att få upp kompetensen hos sjukvårdspersonal. D.v.s det kommer antagligen dröja mer än 15 år innan vår vård är på samma nivå som den var 2019.

En annan grej är att det går nya trender som ofta är helt åt fanders när det gäller ex. cancer, ex. så ser man en klar trend med karnivor diet bland unga och för första gången i historien så ökar colorektalcancern lavinartat bland just unga. Men jag fattar att du säkert hört av Bro Jogan att karnivor är jättebra och att man lever i tusen år om man inte får i sig några grönsaker.

Vad är det för broscience du hittar på? Om detta vore korrekt skulle Hongkong, som konsumerar mest kött per person i världen, ha den högsta förekomsten av rektalcancer, vilket inte är fallet. Det verkar snarare vara all medicinering från sjukvården, psykofarmaka, energidrycker, socker och snabbmat som folk konsumerar som spelar en större roll
Citera
2024-02-21, 20:48
Medlem
farlings avatar
Jag tänker att det, precis som med alla andra läkemedel finns risk för biverkningar, och att man endast själv kan avgöra om det är värt det eller inte.

Själv var jag helt övertygad om att jag skulle dö om jag fick covid, och tog därför beslutet att vaccinera mig (2 sprutor) för att få lite mer tur på min sida vid eventuell sjukdom.

Dock kanske beslutet ar lättare att ta för mig, än för andra då jag sedan tidigare behöver ta ett biologiskt läkemedel sedan flera år tillbaka, på grund utav en reumatisk sjukdom jag fick när jag var strax över 30. Det finns massa mysiga biverkningar uppradade i bipacksedeln, men jag har valt att hellre leva med mindre smärta nu, och eventuellt få komplikationer senare - än att försöka leva med smärtorna ett omedicinerat liv hade inneburit.
Citera
2024-02-21, 20:50
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Men vi diskuterar inte risken att dö här utan risken att få ex. myokardit eller långcovid. Förstår du att du kan bli förlamad av myokardit? Förstår du att du löper stor risk att få bestående hjärnskador om du får covid?

Jaha? Allt detta kan du ju få av vaccin? Oddsen att en ung frisk person skulle bli allvarligt sjuk av covid måste vara betydligt lägre än att bli allvarligt sjuk av ett vaccin.
Citera
2024-02-21, 20:50
Medlem
Henselons avatar
Citat:
OK, då var det alltså inte vaccinationen utan något helt annat.

Rimligtvis var det vaccinet då jag borde fått Myokardit inom ett år från insjuknandet till vaccinering.
Men återigen, Det var EFTER vaccinering problemen startade!
Citera
2024-02-21, 20:51
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Vad är det för broscience du hittar på? Om detta vore korrekt skulle Hongkong, som konsumerar mest kött per person i världen, ha den högsta förekomsten av rektalcancer, vilket inte är fallet. Det verkar snarare vara all medicinering från sjukvården, psykofarmaka, energidrycker, socker och snabbmat som folk konsumerar som spelar en större roll

Det är mer komplicerat än vad du fattar. I Hongkong äter de mat som innehåller bakterier som dödar aminobakterier, ex. fermenterade grönsaker men personer som äter karnivor gör inte det.
Citera
2024-02-21, 20:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Rimligtvis var det vaccinet då jag borde fått Myokardit inom ett år från insjuknandet till vaccinering.
Men återigen, Det var EFTER vaccinering problemen startade!

Men det är inte så, du kan få myokardit även om du inte har fått något vaccin eller ens blivit sjuk.
Citera
2024-02-21, 20:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jaha? Allt detta kan du ju få av vaccin? Oddsen att en ung frisk person skulle bli allvarligt sjuk av covid måste vara betydligt lägre än att bli allvarligt sjuk av ett vaccin.

Jag fattar inte att du inte bara läser studien istället för att skitposta. Den förklarar ju rakt på sak att det inte är så. Hur många sidor av skitpost ska vi ha av personer som inte ens fucking läst artikeln i topic?
Citera
2024-02-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfel
Upp med hakan! Jag har tagit alla sprutorna och mår prima.

Ingen jag känner har haft något problem på grund av vaccinen förutom lättare biverkningar i samband med vaccinationen.

De som tror sig ha problem med vaccinen har nog någon underliggande problematik (elallergi, fibromyalgi, oral galvanism...).

Jo förhoppningsvis är de flesta som tagit oskadda att de inte tagit tillräkligt mycket för att ge stot eler påverkande skada. Sinnessjukt att endel tagit 6 sprutor. Skönt att du och många är friska. Änne ede som tagit som är friska sen de som blir sjuka konstant där immunförsvaret verkar skadat, även två äldre som underliggande mässling bröt ut. Väns bekant dog pga vaccinet krockade med dens medicin.

Man vet väll att man dör tillslut om man fortsätter? Spikprotein in i organen i mängder kan ju inte va något annat änn skadligt och tillslit dödligt om man fortsätter har jag fått uppfattning om.
Citera
2024-02-21, 20:56
Medlem
Citat:
Det är mer komplicerat än vad du fattar. I Hongkong äter de mat som innehåller bakterier som dödar aminobakterier, ex. fermenterade grönsaker men personer som äter karnivor gör inte det.
Du är en användare av rang.

Menar du att Covid-vaccinet är mer skadligt än nyttigt?
Citera
2024-02-21, 20:57
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det står inte att mRNA ändrar något mRNA, och det står inte att mRNA är någon mindre kopia av ditt DNA. Ingenstans står det så om du googlar. Inte ens i Joe Ladapos Twitter-flöde.

Haha okej! Jag är inte expert, men försökte hitta något som är publicerat före covid, så det inte är nån form av efterkonstruktions-propaganda..

Detta är från 2008:
Citat:
The genes in DNA encode protein molecules, which are the "workhorses" of the cell, carrying out all the functions necessary for life. For example, enzymes, including those that metabolize nutrients and synthesize new cellular constituents, as well as DNA polymerases and other enzymes that make copies of DNA during cell division, are all proteins.

In the simplest sense, expressing a gene means manufacturing its corresponding protein, and this multilayered process has two major steps. In the first step, the information in DNA is transferred to a messenger RNA (mRNA) molecule by way of a process called transcription. During transcription, the DNA of a gene serves as a template for complementary base-pairing, and an enzyme called RNA polymerase II catalyzes the formation of a pre-mRNA molecule, which is then processed to form mature mRNA (Figure 1). The resulting mRNA is a single-stranded copy of the gene, which next must be translated into a protein molecule.

Jag tolkar det som att de är direkt relaterade till varandra och att RNA är en kopia av DNA. Hur tolkar du det?
Citera
2024-02-21, 20:57
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Risken att dö av covid under 40 år är 0.1%. Måste ju vara dum i huvudet om man tar ett vaccin med dessa konsekvenser då.

Man får nog vara ganska obegåvad om man tror att död är det enda Covid kan leda till.
Vaccin ger ett skydd mot många av virusets otrevliga biverkningar.
Sars-CoV2 har en relativt låg dödlighet. Det är ju det som är det lömska med det viruset. De flesta drabbas mycket milt eller märker knappt av det. Då blir spridningen enorm.
Citera
2024-02-21, 20:59
Medlem
Finns som sagt en anledning till att varenda politiker, direktörer, höga höns inom WHO, WEF och liknande friskrev sig själva från tvånget att ta vaccinet. De visste mycket väl om att risken versus belöningen inte var värt det någonstans.

Vi behöver ett test som visar om en person verkligen tog vaccinet och sen tvinga varenda en inom dessa organisationer att ta det.

Så folket en gång för alla inser vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in