2024-02-21, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har sett många som skriver här att han får pengar rullandes på sitt Revolut-konto.

Revolut har också som plikt att inhämta information om var kontohavaren är bosatt. Nu har jag även sett många användare fått sina konton tillfälligt spärrade när det gjorts diverse överföringar som inte kan redogöras direkt.

Det borde ju vara väldigt lätt för Kronofogden att få full tillgång för översyn på kontot om man är bosatt och skriven i Sverige med ett konto som också är det.
Gissningsvis överförs pengarna till Revolut, och så tänker Chrippa att skatteverket eller kronofogden kommer inte kolla specifikt honom, utan kan komma undan.
Även om han har konton utomlands så är det inget hinder för borgenärerna att driva in pengarna.
Länk
Citera
2024-02-21, 20:48
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Gissningsvis överförs pengarna till Revolut, och så tänker Chrippa att skatteverket eller kronofogden kommer inte kolla specifikt honom, utan kan komma undan.
Även om han har konton utomlands så är det inget hinder för borgenärerna att driva in pengarna.
Länk

Det är fullständigt för jävligt att han på alla sätt försöker komma undan sina skulder och skatt. Gissar att han ändå vill ta del av den välfärd som ännu finns i Sverige. Vård, barnomsorg, sjukvård, socialbidrag, boende m.m. Den här typen av människor som C representerar är vidriga. Att han dessutom fortfarande har så många följare och prenumeranter är helt obegripligt och skrämmande.
Citera
2024-02-21, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Här är ett exempel då där han dessutom fick ett rätt intressant motsvar (det som dessutom Cha-Cha-Boys tog som exempel)
https://ibb.co/F4cv01V
https://ibb.co/BKHTt97
(gällande bild två har hon i kommentaren före skrivit samma sak men på norska för att förklara det om att hon tar det på svenska i den bifogade kommentaren)

Men utöver detta är det svårt att langa prints som ger en bra överblick kring kritiken och kommentarerna som finns där

Tack! Jag är kass på det där med skärmdumpar 😂 hennes comeback är guld !!
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-02-21 kl. 20:56.
Citera
2024-02-21, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
eller så är de helt enkelt chrippa som svarat själv

Har följt Chrippa länge, han brukar inte ha brudig attityd och kalla tjejer fula och feta i sina kommentarer

Men vem vet, han har ju blivit personlighetsförändrad
Citera
2024-02-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är rätt så uppenbart, om man gillar att lägga pussel, så vet man hur man ibland kan behöva plocka bort och vrida på några bitar för att det ska bli rätt i slutänden.
Julia avslöjar sig själv gång på gång, hennes bitterhet vet inga gränser.
Bara titta på hur hon tror sig vara en kändis, känd som Chrippas ex...wtf.
Hon erbjuder sina tjänster via konnekt..
Frieribrevet som Anjo visade upp en print av och läste upp, hade ett avvikande datum och är någonting som Chrille inte bekräftat överhuvudtaget.
Hon sitter ioch tigger på tiktok oh snackar så mycket skit om Linnea och Chrippa, bla att hennes förlovningsring var mycket dyrare och finare....jag har aldrig sett ett riktigt frieri eller förlovningsringar på Jullan och Chrille.
Jag förstår att hon är sårad och sviken, men man får lite äcklig smak i munnen när hon på tiktok sitter och snackar om det skadestånd hon ska få när hovrättsdomen vunnit laga kraft.
Det är någonting shady med allting i denna härva.
Chrille känner ju Henke, Jocke hade full kännedom om att Lillen stängdes in i städskrubben, att hon blev utsatt för barnfridsbrott i Jullans hem.
Varför gör inte Jocke någonting annat än att sprida ut en massa jävla prints och läckta samtal?
Nu håller han på och skickar meddelanden till Nessa om huset som dom inte har råd att bo i, vilket dom själva berättat, men han vill få lite uppmärksamhet i medierna igen... varför håller han inte käften?

Jocke och Anjo ska till Danjalland och Chrille drar till marbs. Samtidigt.
Är det landsflykt på G?

Vad är det för tjänster?

Missade att frieribrevet var daterat, vilket datum stod?
Hon kanske inte ska skryta om sin sk "förlovning" den kan ha varit den mest patetiska och pinsamma samt kortvariga jag hört talas om
Citera
2024-02-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handknuten
Det är fullständigt för jävligt att han på alla sätt försöker komma undan sina skulder och skatt. Gissar att han ändå vill ta del av den välfärd som ännu finns i Sverige. Vård, barnomsorg, sjukvård, socialbidrag, boende m.m. Den här typen av människor som C representerar är vidriga. Att han dessutom fortfarande har så många följare och prenumeranter är helt obegripligt och skrämmande.

Han tar väl knappast inte del av något du rabblade upp. Tandvård får han ju bekosta själv precis som alla över 24. sjukvården är inget o hurra för, socialbidrag kan han knappast få då han till 99.9% säkerhet inte är inskriven på arbetsförmedlingen och söker jobb 😂 och boende betalar ju Jocke för, de kommer han aldrig att få själv i Sverige med de skulderna han har. dock håller jag med om att han är vidrig, men han sitter väl numera bara och ruttnar framför cs i sin sunkiga lägenhet. Inget liv som någon hade velat leva ändå
Citera
2024-02-21, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad är det för tjänster?

Missade att frieribrevet var daterat, vilket datum stod?
Hon kanske inte ska skryta om sin sk "förlovning" den kan ha varit den mest patetiska och pinsamma samt kortvariga jag hört talas om
Jag orkar inte höra Anjos efterblivna röst mer, men han visar sin print och läser upp det, kommenterar själv årtalet och säger någonting med att det kanske var då dom träffades. Datumet var 21 december 2016, om jag inte minns fel.

https://youtu.be/jSfq3Cs2CYo?si=MOaeXNymwj4EZsu_
Det var från en lajv som någon laddat upp, där Anjo tuppar sig och Jockiboi gråter...
Vid 12:03 syns hela frieribrevet...
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-02-21 kl. 21:39. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-02-21, 21:24
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
Han tar väl knappast inte del av något du rabblade upp. Tandvård får han ju bekosta själv precis som alla över 24. sjukvården är inget o hurra för, socialbidrag kan han knappast få då han till 99.9% säkerhet inte är inskriven på arbetsförmedlingen och söker jobb 😂 och boende betalar ju Jocke för, de kommer han aldrig att få själv i Sverige med de skulderna han har. dock håller jag med om att han är vidrig, men han sitter väl numera bara och ruttnar framför cs i sin sunkiga lägenhet. Inget liv som någon hade velat leva ändå

Eftersom han har barn så tar han väl del av åtm. barnomsorg, såtillvida att barnet finns inskrivet på kontroller och vaccinationer och allmän hälso och tandvård. Han nyttjar även vägar, logistik som underhålls, m.m. Men ja. Inget liv som någon vid någorlunda sinnen vill leva.
Citera
2024-02-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tack för uppladdningarna!

Lugnt, det är som sagt svårt att få med helheten och vill inte publicera användarnamn av så många instagramkonton här men han har 3800+ kommentarer på det inlägget och skulle tro att typ mer än 90% av dessa är kritiska nu 😂
Här har du nivån på några av Chrippas svar (har inte med kommentaren han svarar på och har dolt användarnamnen för att hålla de utanför flashbacktråden bara som sagt) se så mogen han är 😂
https://ibb.co/Q8W4LJt

Sen verkar det vara någon av användarna som sitter på någon sorts bevis för i tråden till den kommentaren ser det ut att skickas dm hit och dit men vet inte vad det är för några
https://ibb.co/7QQK3TN
(Om någon vet vad detta är för bevis kan de kanske delas här också?)
Citera
2024-02-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Tack! Jag är kass på det där med skärmdumpar 😂 hennes comeback är guld !!

Verkligen 😁😂😂
Citera
2024-02-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120

I samband med konkursen för bara ett år sen så var Skabbe och tiggde hos soc:
https://ibb.co/GQb6N7W
Citera
2024-02-21, 21:54
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
I samband med konkursen för bara ett år sen så var Skabbe och tiggde hos soc:
https://ibb.co/GQb6N7W

Snyggt!
Citera