2024-02-21, 16:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad menar du syftet med folkhälsomyndigheten statistik-förande ska vara då?
Det står i klartext i det dokument som jag länkade till. Läs det, det här är ingen läs-service. Pajas.
Citera
2024-02-21, 16:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Har för mig vårdhemmen fick mer pengar för att hantera smittan då den tagit sig in.

EnDumEn skulle få för sig att vårdhemmen skulle uppmuntras till att få fall registrerade med covid då.
Du menar att man mixtrade med journaler, ljög kollektivt och konspirerade i hemlighet.

Du kan kanske lyfta den frågan i konspirationsforumet?
Citera
2024-02-21, 16:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det står i klartext i det dokument som jag länkade till. Läs det, det här är ingen läs-service. Pajas.

Om jag förstår dig rätt, så ska vi inte lite på siffror från folkhälsomyndigheten?
Citera
2024-02-21, 16:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Du menar att man mixtrade med journaler, ljög kollektivt och konspirerade i hemlighet.

Du kan kanske lyfta den frågan i konspirationsforumet?

Skulle nog räcka med ett positivt snabbtest.

Kärringen är ju död i vilket fall, och vårdhemmet får ökade möjligheter att anställa inhyrda sommarvikarier.

Även toppchefer fuskar om det finns möjligheter till det, varför tror du vårdgivare skulle bete sig annorlunda?

Edit: vi är OT för länge sedan, försök återgå till topic.
Citera
2024-02-21, 16:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt, så ska vi inte lite på siffror från folkhälsomyndigheten?
Det skall du absolut göra.
Citera
2024-02-21, 16:21
Medlem
Citat:
Det skall du absolut göra.

Ok, så man ska lita på Sveriges folkhälsomyndighet anser du. Vad anser du om Floridas hälsomyndighet som på sin hemsida varnar för covid-vaccinerna av MRNA-typ?

Det är ju trots allt en delstat med en befolkning som är mer än dubbelt så stor som Sveriges.

https://flvoicenews.com/florida-surgeon-general-demands-fda-cdc-halt-mrna-covid-vaccine-use-in-humans/

https://www.floridahealth.gov/newsroom/2024/01/20240103-halt-use-covid19-mrna-vaccines.pr.html
Citera
2024-02-21, 16:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Jag vill kunna om möjligt få ur "vaccinet" eller rättare sagt korrigera skadan den orsakat.
Vad är det för "skada" som den orsakat?
Citera
2024-02-21, 16:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Nej, det ändrar inte något mRNA, och mRNA är inte någon mindre kopia av dett DNA.

Okej, det är vad det står om du googlar.
Så vad är det då?
Citera
2024-02-21, 16:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Ok, så man ska lita på Sveriges folkhälsomyndighet anser du. Vad anser du om Floridas hälsomyndighet som på sin hemsida varnar för covid-vaccinerna av MRNA-typ?

Det är ju trots allt en delstat med en befolkning som är mer än dubbelt så stor som Sveriges.

https://flvoicenews.com/florida-surgeon-general-demands-fda-cdc-halt-mrna-covid-vaccine-use-in-humans/

https://www.floridahealth.gov/newsroom/2024/01/20240103-halt-use-covid19-mrna-vaccines.pr.html
Jag känner till massor av felaktiga uppgifter och påståenden som sprids av Joe Ladapo. Inte minst visar han att han inte ens förstår elementär mikrobiologi och immunologi. Jag har ingen aning om man kan lita på Floridas hälsomyndighet, men Ladapo är okunnig och har fel i en hel del.

Jag tycker de skulle skicka honom tillbaka till skolbänken. Nu har jag förstått att han är en politisk tillsättning, men man borde kunna begära att han kan enkel mikrobiologi, och det gör han bevisligen inte. Brukar inte den killen vara med i Del Bigtree's shower där de skriker vaxxxiiiiiiin...? Jag tror det. Objektiv kille, det där...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-02-21 kl. 16:46.
Citera
2024-02-21, 16:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Är det där verkligen sant eller ett påhitt?

Jag känner en del människor som jobbar på sjukhus runtom i landet. När det begav sig, så berättade flera av dem att en hel del sjuksköterskor och läkare sjukskrev sig. Inte för att de var sjuka, utan för att de var rädda för Covid. Som ett resultat av det blev en del avdelningar underbemannade.

Likaledes svämmade akuten över av folk som var skräckslagna för att de trodde att de hade Covid - men som egentligen inte hade det, alternativt inte behövde vård för sjukdomen. Resultatet blev överfulla akutrum.

Samtidigt fanns det ett överflöd av videos på sociala medier där sjuksystrar dansade och filmade sig själva under Covid-perioden. Det hade man tydligen tid med.

Så, du rapar nog bara upp propaganda.

"Vi" behöver inte ta det igen, eftersom det är skitsnack. Det är därför ingen bryr sig om vad du säger.

Faktum är att många äldre människor som dog med Covid i sig, noterades som avliden pga Covid.

Ett exempel var min kvinnliga granne, som min fru tog hand om. Hon var 92 år och hade varit på gränsen till död de senaste tre åren. Alla var införstådda med att minsta lilla förkylning skulle kunna ta kål på henne. När Covid dök upp, så hade hon cancer utspritt i hela kroppen och två njurar som knappt fungerade alls. För att inte nämna Alzheimer.

Hon dog, samtidigt som hon hade Covid. Detta räknades in som en död person på grund av Covid.

Så "avskrev" man människor över hela Europa. Om du inte fattar hur det påverkar statistiken, så är du dum i huvudet. Eller ja, du har redan bevisat för alla att du är korkad. Men ändå. Böghora.

Det är sant. Är ni på riktigt? Vems ärenden går ni? Jorden är platt osv också?

Pajas
Citera
2024-02-21, 16:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Okej, det är vad det står om du googlar.
Så vad är det då?
Nej, det står inte att mRNA ändrar något mRNA, och det står inte att mRNA är någon mindre kopia av ditt DNA. Ingenstans står det så om du googlar. Inte ens i Joe Ladapos Twitter-flöde.
Citera
2024-02-21, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det går inte. Nu betalar du priset för att du inte kunde lugna dig med resandet något år eller två. Känns det värt det?

Det fanns skäl till varför femton procent av befolkningen tackade nej till sprutorna, trots propaganda och demonisering och hot om att inte få handla mat. En liten obekvämlighet under en period då ger livslång frihet nu. Tänkte man steget längre så förstod man nämligen att Covidhysterin inte skulle vara för evigt utan blåsa över på ett par år. Vilket den också gjorde. Ingen hysteri varar för evigt. Narrativen ändras med några års mellanrum.
Jag har tagit varenda spruta jag kommit åt,inga problem alls,inte ens varit förkyld sedan innan pandemin,ni antivaxxers verkar ju ha drabbats av hjärnvirus deluxe..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in